تصاویر مدل ساعت رومیزی؛ مدل های خاص برای بانوان جوان و خوش سلیقه

تصاویر مدل ساعت رومیزی؛ مدل های خاص برای بانوان جوان و خوش سلیقه

مدل ساعت رومیزی در جستجوی یک ساعت رومیزی خاص برای اضافه کردن به زیبایی منزلتان هستید؟ چه به دنبال یک ساعت رومیزی لاکچری …

تصاویر مدل صندل راحتی چرم زنانه؛ زیباترین و شیک ترین مدل های 1403

تصاویر مدل صندل راحتی چرم زنانه؛ زیباترین و شیک ترین مدل های 1403

مدل صندل راحتی چرم زنانه در سایت جنرال، ما به شما مدل صندل راحتی چرم زنانه را معرفی می‌کنیم. این مدل‌ها، ترکیبی از …

تصاویر مدل کتونی ورزشی زنانه؛ یک انتخاب عالی برای بانوان ورزشکار

تصاویر مدل کتونی ورزشی زنانه؛ یک انتخاب عالی برای بانوان ورزشکار

مدل کتونی ورزشی زنانه وقتی حرف از مدل کتونی ورزشی زنانه می‌شه، خیلی‌ها فکر می‌کنن این کفش‌ها فقط برای باشگاه یا دویدن تو …

نکات نگهداری کیف چرم

کیف چرم بهترین روغن برای چرم

اکسسوری های مختلفی برای استایل بانوان و آقایان طراحی شده است که هر کدام به نوعی در تکمیل یک استایل شیک و زیبا نقش مهمی دارند. کیف چرم یکی از ضروریات داشتن استایلی شیک و زیبا برای بانوان و آقایان است. این وسیله کاربردی به دلیل کیفیت و دوام بالایی که دارد مورد توجه قشرهای مختلفی قرار گرفته است. اما چیزی که جذابیت این کیف را افزایش داده است دوام و ماندگاری بالای آن است که اگر به صورت اصولی نگهداری شود می‌تواند ماندگاری مادام‌العمر داشته باشد.

اهمیت انجام روش‌های مراقبتی از کیف چرم

روش‌های مراقبتی از کیف چرم مراقبت از چرم

کیف چرم اگر به صورت اصولی نگهداری شود تا سالیان سال می‌تواند فرم و کیفیت اولیه خود را حفظ کند. نگهداری از این محصول همانند روش‌های مراقبتی از کیف چرم مصنوعی نیست و اگر علاقه‌مند هستید که محصول خود را سال‌های سال بدون تغییر استفاده کنید حتماً به چند نکته‌ای که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

از آنجا که کیف‌های تولید شد از چرم طبیعی یک فرآیند هنرمندانه و زمان‌بر هستند و شما هزینه بالایی بابت خرید آن‌ها می‌پردازید در نتیجه لازم است که با نهایت دقت از آن‌ها مراقبت کنید تا بتوانید سالیان سال از آن استفاده کنید. شاید برخی از افراد نسبت به نکات نگهداری از چرم تا حدودی سهل انگاری کنند مثلاً شرایط آب و هوایی مرطوب می‌تواند از کیفیت چرم بکاهد و باعث فرسودگی آن شود پس خیلی مهم است از این محصول ارزشمند به درستی استفاده و نگهداری شود. روش مراقبتی برای هر چرمی متفاوت است. ممکن است شما به اشتباه یک روش مراقبتی را استفاده کنید و به چرم آسیب بزنید. پس ابتدا نوع چرم را شناسایی کنید و سپس روش مناسب مراقبتی را برای آن بکار بگیرید. یک سری ترفندها هستند که به شما کمک می کنند تا نوع چرم را شناسایی کنید و نکات طلایی برای مراقبت از آن را به کار بگیرید.

نکات کاربردی نگهداری از این مدل کیف

راز نگهداری از کیف چرم علت پوست پوست شدن چرم

از آنجا که نوع کیف چرم تعیین کننده روش مراقبتی از آن است ما بر آن شدیم تا یک سری ترفندهای طلایی و کلی را بازگو کنیم تا شما با استفاده از آن‌ها بتوانید کیف زیبای خود را تمیز کنید.

  • اولین نکته‌ای که تقریباً بیشتر افراد آن را انجام می‌دهند تمیز کردن کیف است. شما باید هرچند روز یک‌بار بسته به نوع کارایی کیف آن را با پارچه‌ای نرم تمیز کنید. این کار به ظاهر ساده می‌تواند ماندگاری کیف را افزایش دهد و باعث شود که ظاهر اولیه کیف حفظ شود.
  • نکته بعدی این است که باید کیف از جنس نرم به دور از نور مستقیم آفتاب باشد چون هم حالت اولیه کیف به هم می‌ریزد و هم اینکه رنگ کیف کمرنگ می‌شود. نور خورشید باعث می‌شود تا چرم ترک بخورد و پوسته‌پوسته شود. پس به هیچ وجه کیف چرم را مقابل نور خورشید قرار ندهید.
  • برای هر جنس از کیف چرمی یک پاک کننده مخصوص تولید شده است. اولین کار این است که شما کیف را با پاک کننده مخصوص تمیز کنید. گاها ممکن است شما از یک پاک کننده معمولی استفاده کنید در این صورت امکان تمیز شدن کامل کیف وجود ندارد و ممکن است رنگ چرم هم کدر شود.
  • برخی از پاک کننده هایی که برای کیف چرم استفاده می‌شوند بسیار خشن یا ساینده هستند. در چنین حالتی سطح کیف به شدت آسیب می‌بیند و دفرمه می‌شود.
  • هیچ‌وقت برای تمیز کردن کیف از جنس چرم از دستمال مرطوب یا پاک کننده قلیایی و شیمیایی استفاده نکنید چون باعث آسیب دیدن چرم و پایین آمدن کیفیت آن خواهد شد.
  • بیشتر افراد به صورت روزمره از کیف خود استفاده نمی‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است زمانی که از کیف استفاده نمی‌کنید آن را با پارچه‌های نرم پر کنید. از پر کردن کیف با روزنامه و یا کاغذ باطله خودداری کنید.
  • برای نگهداری از کیف چرم آن را در محیطی خشک به دور از نور آفتاب و به دور از گرما و رطوبت قرار دهید. بهتر است کیف را در یک کاور پارچه قرار دهید تا هم امکان تنفس چرم وجود داشته باشد و هم اینکه گردوخاک به کیف آسیب نزد. گذاشتن کیف در محیط‌های مرطوب باعث کپک زدن و آسیب به چرم می‌شود. بیشتر کیف‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند دارای کیسه اصلی مخصوص هستند. اما اگر کیف شما فاقد کیسه مخصوص است ایده آل ترین جایگزین روبالشی نخی سفید است تا رنگ پارچه به چرم نفوذ نکند.
  • از آویزان کردن کیف چرمی خود خودداری کنید چون باعث کشش و بدحالت شدن چرم می‌شود. بهتر است آن را روی یک پایه قرار دهید.
  • اگر کیف را روی پایه قرار دهید زیره کیف سالم می‌ماند. بهتر است کیف را روی سطوح کثیف و زبر قرار ندهید چون جلوه‌ صاف و یکدست خود را از دست می‌دهد.
  • بهتر است با توجه به ظرفیت کیف در آن وسیله قرار دهید تا به زیپ و کفی کیف فشار وارد نشود و آسیب نبیند.
  • با توجه به نیاز خود کیف مناسب را انتخاب کنید. گاها ممکن است یک کیف پولی چرمی نیاز شما را برآورده کند و یا ممکن است به یک کیف بزرگ‌تر و جادارتر نیاز داشته باشید. پس اگر با توجه به کارایی کیف، دست به خرید بزنید مجبور نخواهید بود جیب‌های کیف را بیش از اندازه پر کنید و به کیف آسیب برسانید.

ترفندهای مهم در تمیز کردن آن

  • اگر کیف چرم خود را روزانه تمیز کنید هیچ گونه آلودگی و گرد و غباری روی سطح کیف جمع نمی‌شود و شما به راحتی می توانید هرچند سال که دوست داشتید از کیف خود استفاده کنید. با تمیز کردن اصولی و استفاده از ماده پاک کننده مناسب چرم به راحتی می توانید از کدر شدن و دفرمه شدن کیف خودداری کنید.
  • بهتر است به آرامی و بدون هیچ گونه فشار و مالشی کیف خود را خشک کنید. استفاده از حرارت و گرما برای خشک شدن کیف، باعث آسیب به آن خواهد شد.
  • بعد از خشک شدن کیف برای حفظ فرم کیف آن را با پارچه نرم پر کنید و صبر کنید که کیف کاملاً از رطوبت خشک شود و بعدازآن استفاده کنید.
  • از پاک کننده های مخصوص هر روز استفاده نکنید این ماده را تنها یک یا دو بار در سال استفاده کنید.

نکات ضروری نگه‌داری کیف چرم طبیعی

کیف چرم طبیعی نحوه نگهداری کاپشن چرم مصنوعی احیای چرم

اگر در کیف چرمی خود اشیاء تیز و برنده یا وسایل آرایشی قرار می‌دهید بهتر است ابتدا آن‌ها را در یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید تا چرم آسیب نبیند.

از آنجا که چرم رطوبت رابطه‌ خوبی با هم ندارند در نتیجه بهتر است در زمانی که هوا بارانی است از این کیف استفاده نکنید یا تلاش خود را بکنید که کیف خیس نشود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.