ترفندهای کاربردی برای تشخیص ساعت اصل و فیک

ترفندهای کاربردی برای تشخیص ساعت اصل و فیک

تشخیص ساعت اصل از فیک ساعت یکی از اکسسوری‌های جذابی است که مخاطبان خاصی در بین آقایان و خانم ها دارد. اما سوال …

تصاویر مدل تزیین ژله؛ این مدل های اشتها آور را اینجا ببینید

تصاویر مدل تزیین ژله؛ این مدل های اشتها آور را اینجا ببینید

مدل تزیین ژله برای افزودن جذابیت به میز غذای مهمانی‌ها، تزیین ژله ساده و شیک انتخابی بی‌نظیر است. استفاده از ژله ساده در …

تصاویر مدل میز تحریر دخترانه؛ مدل های جذاب و خیره کننده سال 2024

تصاویر مدل میز تحریر دخترانه؛ مدل های جذاب و خیره کننده سال 2024

مدل میز تحریر دخترانه وقتی صحبت از تزئین اتاق یا فضای کار می‌شود، انتخاب یک میز تحریر مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در حس …

نکات کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی تصویری طرز تهیه کباب کوبیده حرفه ایی نکات کباب کوبیده خوشمزه علت پاره شدن کباب کوبیده

برخلاف ظاهر ساده و استفاده از چند قلم مواد اولیه در تهیه کباب کوبیده(Kabab Koobideh)، این غذا یکی از سخت‌ترین غذاهای ایرانی است. به طور کلی غذاهای کبابی در بین ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد و این نوع کباب جزء سه غذای خوش طعم و محبوب ایرانیان قرار گرفته شده است. برای تهیه این غذای خوشمزه باید یک سری ترفندها را به کار بگیرید. هرکسی قادر به کباب کردن و آماده کردن این غذا نیست و همین دلیل هم باعث شده که در منوی رستوران کباب کوبیده جزء پر تقاضاترین غذا باشد.

اگر حتی یک‌بار هم خودتان دست به کباب کردن زده باشید حتماً استرس این را داشته‌اید که کباب از سیخ نریزد و یا خشک نشود. شما با رعایت چند نکته ساده به راحتی می‌توانید همانند یک آشپز حرفه‌ای عمل کنید و این غذا را به بهترین شیوه ممکن سرو کنید. تمام مراحل تهیه کباب کوبیده باید به ترتیب رعایت شوند. حاصل رعایت کردن نکات، یک کباب آبدار و خوشمزه و بی نقص است.

نکات خاص پخت کباب کوبیده رستورانی در خانه

نکات کباب کوبیده باید مو به مو انجام شود تا بتوان یک کباب رستورانی و فوق‌العاده را آماده کرد. از آماده کردن گوشت گرفته تا سرو کردن آن حاوی ترفندهای کاربردی زیادی است که در زیر به همه‌ آن‌ها می‌پردازیم. اگر مرحله به مرحله پیش بروید و تمام نکات را انجام دهید می‌توانید بهترین کباب را پخت کنید.

گوشت مناسب برای کباب

یکی از مهم‌ترین نکات کباب کوبیده انتخاب گوشت مناسب است. بهتر است از ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله برای این کباب استفاده شود باید مقدار گوشت گوسفندی دو برابر گوشت گوساله باشد. بهترین گوشت، قسمت سر دست و گردن است. برای اینکه کباب خشک نباشد باید گوشت همراه با دنبه باشد. گوشت فاقد چربی کباب خشک و سفتی دارد و اصلاً آبدار و خوشمزه نخواهد بود.

شستن گوشت ممنوع

اگر بخواهید کباب کوبیده شما رستورانی و بی نقص شود باید گوشت را نشویید. شستن گوشت قبل از چرخ کردن آن باعث می‌شود تا حالت انسجام آن از بین برود و چسبندگی لازم را نداشته باشد. بهترین کار این است که گوشت مناسب را از مراکز بهداشتی تهیه کنید و برای کباب کردن نباید اصلاً آن را بشویید.

طرز تهیه کباب کوبیده سنتی طرز تهیه کباب کوبیده خانگی ساده ترد شدن کباب کوبیده علت سفت شدن کباب کوبیده

 

نکات چرخ کردن گوشت کباب کوبیده

یکی دیگر از نکات کباب کوبیده عالی نحوه صحیح چرخ کردن گوشت است. گوشت کباب باید کاملاً به صورت یکدست چرخ شود. ابتدا گوشت و دنبه را تکه تکه خرد کنید و به صورت ترکیبی چرخ کنید می‌توانید گوشت را بیشتر از یک‌بار چرخ کنید اما اگر گوشت بار اول یکدست چرخ شده از دوباره چرخ کردن آن خودداری کنید.

میزان پیاز برای کباب کوبیده

برای مزه دار کردن کباب کوبیده از پیاز استفاده می‌شود. بسته به میزان گوشت باید یک یا چند پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. پیاز نباید له و پوره شود و آب اضافی آن برای زمانی که گوشت را به سیخ می‌کشید نگهدارید.

ترفندهای کاربردی برای چسبنده شدن گوشت کوبیده

از مهم‌ترین نکات کباب کوبیده این است که مواد آماده شده حالت چسبندگی داشته باشد. برای این کار می‌توانید مقداری مرغ چرخ‌کرده را به آن بیفزایید. با این حالت کباب حالت چسبنده پیدا می‌کند و از سیخ نمی‌افتند. البته استفاده از مرغ کاملاً سلیقه‌ای است.

آیا استفاده از جوش شیرین برای کباب کوبیده لازم است؟

جوش شیرین از گذشته تاکنون برای کباب کوبیده استفاده می‌شود. البته تا حدودی مصرف این ماده منسوخ شده است. جوش شیرین آهن گوشت را از بین می‌برد. اما استفاده از آن باعث یکدست شدن ظاهر کباب می‌شود و از سیخ نمی‌ریزید.

طرز تهیه کباب کوبیده برای 4 نفر طرز تهیه کباب کوبیده برای ۶ نفر علت لاستیکی شدن کباب کوبیده کباب کوبیده پوک علت سیاه شدن کباب کوبیده برای سفت شدن کباب کوبیده چه باید کرد

 

نحوه ورز دادن کباب کوبیده

یکی از نکات ضروری در تهیه کباب کوبیده نحوه ورز دایه مایه کباب است. ورز دادن باعث یکدست شدن مایه کباب می‌شود. هرچقدر ورز دادن را بیشتر ادامه دهید گوشت تغییر رنگ می‌دهد و به دستتان نمی‌چسبد.

ادویه و استراحت گوشت کوبیده

بعد از ورز دادن گوشت کباب کوبیده نوبت به زدن ادویه و استراحت دادن گوشت است. برای داشتن کباب عالی و خوش طعم باید فقط نمک و فلفل سیاه بزنید. استفاده از زردچوبه و سایر ادویه‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون رنگ و طعم کباب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بعد از آماده کردن مواد کباب حتماً آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

نکات مربوط به سیخ کردن کوبیده

برای کباب کوبیده حتماً باید از سیخ‌های مخصوص این نوع کباب استفاده شود. سیخ‌ها باید حتماً تمیز و خشک باشند. اگر اثر سوختگی و چربی روی سیخ باشد گوشت به خوبی روی آن قرار نمی‌گیرد و احتمالاً بریزد. بعد از آماده سازی سیخ‌ها می‌توانید دستتان را با آب پیاز خیس کنید و مقداری از گوشت را بردارید و از بالا شروع به سیخ کشیدن گوشت کنید. از زیر رو گوشت را فشار دهید تا کاملاً به سیخ بچسبد و بعد آن را با انگشتانتان حالت دهید. بعد از سیخ زدن کباب می‌توانید آن را برای یک ساعت داخل یخچال نگه دارید تا کاملاً منسجم شود.

گوشت کباب کوبیده کباب کوبیده خانگی

نحوه کباب کردن کوبیده

بهترین شیوه پختن کباب کوبیده استفاده از زغال است. از گذشته تاکنون استفاده از زغال مرسوم بوده است اما امروزه کباب‌پزهای متنوعی ساخته شده‌اند که با حرارت یکسانی که دارند کباب را کاملاً یکدست آماده می‌کنند. برای تهیه آن باید ابتدا شعله زیاد باشد و سریعاً کباب را برگردانید با این کار امکان افتادن کباب کم است و هر دو سمت آن به صورت یکسان پخت می‌شود. بعد از نیم پخت شدن کباب حرارت را کم کنید تا کباب کاملاً مغزپخت و آماده شود.

نکات پخت کباب کوبیده

در زیر به برخی از نکات کباب کوبیده حین پخت اشاره می‌کنیم که به بهتر شدن آن کمک شایانی می‌کند.

برای کباب از زغال‌های خام و نیمه‌خام استفاده نکنید چون کباب بوی دود می‌گیرد و از طرفی هم برای سلامتی مناسب نیست.

با توجه به اندازه سیخ‌ها مایه کوبیده را به سیخ بزنید. چون عدم توجه به این نکته باعث می‌شود که کباب مغزپخت نشود. استانداردترین وزن برای کوبیده بین ۷۵ تا ۱۲۵ گرم است. اگر وزن کباب کمتر از میزان استاندارد باشد کباب خشک می‌شود و می‌سوزد.

فاصله سیخ از زغال باید مناسب باشد. فاصله زیاد باعث می‌شود که کباب مغز پخت نشود و اگر فاصله هم کم باشد باعث می‌شود که کباب بسوزد و خشک شود.

برای اینکه کباب روی سیخ نریزد بعد از ده ثانیه قرار گرفتن روی آتش آن را برگردانید.

استراحت دادن کباب قبل از پخت باعث می‌شود تا کباب روی سیخ ثابت بماند و روی آتش خودش را بگیرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.