کارما چیست؟ | قوانین و علیت کارما را بشناسید

کارما چیست؟ | قوانین و علیت کارما را بشناسید

کارما چیست؟ تابه‌حال با خودتان فکر کرده‌اید معنی کارما چیست؟ یا اینکه معنی کلمه کارما چیست؟ کارما در زبان سانسکریت به معنای اعمال …

تصاویر مدل کتونی زنانه جدید 2024 | زیباترین مدل های برای خوش استایل ها

تصاویر مدل کتونی زنانه جدید 2024 | زیباترین مدل های برای خوش استایل ها

مدل کتونی زنانه جدید ۲۰۲۴ در جستجوی کفش ورزشی زنانه، کفش سفید زنانه، یا حتی کفش زنانه از دیجی کالا که هم برای …

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

مدل کت زنانه مجلسی در دنیای مد، مدل کت تک مجلسی، کت مجلسی زنانه جدید، مدل کت کوتاه زنانه، کت تک زنانه مجلسی، …

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس
طرز تهیه کیک شکلاتی خیس حرفه ای کیک شکلاتی خیس با خامه کیک شکلاتی خیس با خامه نکات کیک خیس شکلاتی کیک خیس شکلاتی ساده کیک خیس کاکائویی طرز تهیه کیک شکلاتی خیس بدون فر کیک خیس شکلاتی ترکیه طرز تهیه کیک شکلاتی خیس برای دو نفر کیک خیس شکلاتی کافی شاپی

 

زمانی که قصد تهیه کیک شکلاتی خیس را می‌کنید حتماً با رسپی های مختلفی مواجه می‌شوید. اما که آنجا که بیشتر افراد به دنبال درست کردن یک کیک با بافت نرم و منسجم هستند در نتیجه ممکن است چندین بار دستورالعمل‌های مختلفی را امتحان کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. به طور کلی این کیک پایه ثابت منوی کافی‌شاپ‌ها است و طرفداران زیادی دارد. شما به راحتی می‌توانید این دسر خوشمزه را در خانه درست کنید و از طعم و کیفیت بی‌نظیر آن لذت ببرید. درست کردن کیک خیس شکلاتی شبیه یک معجزه است بخصوص برای افرادی که عاشق دسر و شیرینی هستند. پس اگر عاشق کیک‌های نرم و خیس هستید بهتر است یک‌بار این دستورالعمل را رعایت کنید و خوشمزه‌ترین کیک را برای خود و خانواده بپزید.

شما با هر دستورالعملی که برای پخت کیک شکلاتی خیس پیش بروید در نهایت به یک نتیجه مشابه می‌رسید. اما دست‌یابی به نتیجه فوق‌العاده تنها زمانی میسر خواهد بود که هم دستورالعمل شما کامل و بی‌نقص باشد و هم اینکه شما مرحله به مرحله دستور پخت را اجرا کنید. برای خیس کردن کیک شکلاتی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که سلیقه شما در نهایت تعیین کننده روش مناسب است. گاها ممکن است افراد از کرم کاکائو استفاده کنند که در نهایت طعم کیک بیشتر کره ای خواهد بود. اما برخی از افراد از گاناش برای کیک شکلاتی استفاده می‌کنند که با این روش طعم شکلات بیشتری حس می‌شود.
کیک خیس شکلاتی کافی شاپی

 

نحوه پخت کیک شکلاتی خیس

به طور کلی مصرف کیک شکلاتی خیس در بین ایرانیان بسیار زیاد است. طرفداران این کیک قطعاً دوست دارند تا خودشان پخت این دسر خوشمزه را یاد بگیرند. این کیک ظاهر زیبا و خوشمزه‌ای دارد. از این رو در بیشتر کافه‌ها سرو می‌شود. برای داشتن بافت نرم و منسجم باید حتماً از قبل مواد لازم برای تهیه این کیک را آماده کنید تا وسطای کار مجبور نشوید که برای تهیه مواد اولیه از کار دست بکشید.

مقدار مواد بر اساس استاندارد تعیین شده است و کم و زیاد کردن آن‌ها و یا جایگزین کردن یک مواد یا ماده‌ای دیگر ممکن است کلاً روی طعم و کیفیت کیک اثر بگذارد. پس سعی کنید دقیقاً همانند مقدار استاندارد زیر مواد را آماده کنید تا یک کیک خوشمزه و محبوب را بچشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

آرد سفید: ۲ و ۱/۳ پیمانه

شکر: یک پیمانه

شیر: ۱ پیمانه

روغن مایع: ۱/۲ پیمانه

تخم مرغ: ۳ عدد

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

بیکنیگ پودر: ۲ قاشق مرباخوری

پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس کیک خیس شکلاتی

شیر: ۱ پیمانه

روغن مایع: ۱/۴ پیمانه

شکر: ۱/۴ پیمانه

شکلات: ۵۰ گرم

پودر کاکائو: ۱ ق غذاخوری
نکات کیک خیس شکلاتی کیک خیس شکلاتی فوق العاده خوشمزه

 

طرز تهیه کیک شکلاتی به صورت مرحله به مرحله

برای تهیه کیک شکلاتی خیس بهتر است یک زمان مشخص را برای این کار اختصاص دهید و مجبور نشوید وسط کار به کار دیگری مشغول شوید. بعد از اینکه تمام مواد لازم برای تهیه کیک را آماده کردید نوبت به آماده‌سازی و پخت می‌رسد.

قبل از آماده‌سازی مواد فر را با ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. زمان گرم شدن فر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است که در این تایم شما می‌توانید مواد را با هم میکس کنید.

مرحله اول

در این مرحله باید مواد را به ترتیب با هم مخلوط کنید. ابتدا تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی در کاسه‌ای جداگانه بشکنید و پس از اطمینان از سالم بودن آن‌ها را با شکر و وانیل بزنید. با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه تخم‌مرغ‌ها را بزنید تا رنگ آن‌ها سفید شود و حالت کرمی و حجیم پیدا کنند. بعد به آن شیر و روغن مایع را اضافه کنید و هر کدام را به مدت یک دقیقه با همزن بزنید تا خوب مخلوط شوند. بعد از این مرحله باید پودر کاکائو را به مخلوط اضافه کنید و کاملاً هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن آرد است. اندازه آرد باید دقیقاً مطابق با اندازه دستور باشد تا کیک به بافت مورد نظر برسد. ابتدا باید آرد را چندین بار الک کنید و سپس کم کم آن را به مخلوط اضافه کنید. بهتر است بعد از اضافه کردن آرد آن را با لیستک هم بزنید. از زدن مخلوط با دور همزن تند خودداری کنید. این کار به آرامی یا با دور کند همزن باید انجام شود تا گلوله‌های آرد به خوبی از هم باز شوند و پف کیک هم نخوابد.

مرحله سوم

بعد از آماده‌سازی مواد نوبت به ریختن آن در قالب می‌رسد. باید قالب شما متناسب با اندازه مواد باشد. یعنی بهتر است مواد تنها یک سوم از قالب را پر کند. از هر نوع قالبی با توجه به سلیقه‌ خود می‌توانید استفاده کنید. کف قالب را چرب کنید و مقداری آرد را روی آن بپاشید و یا از کاغذ روغنی برای کف قالب استفاده کنید. مواد را داخل قالب بریزید و آن را داخل فر بگذارید. دمای لازم برای این کیک ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و مدت زمان پخت حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است.

مرحله چهارم

بعد از قرار دادن کیک درون فر از فرصت استفاده کنید و سس شکلاتی را آماده کنید شما می‌توانید از دو سس مختلف برای روی کیک استفاده کنید که در زیر دستور تهیه دو مورد را بیان می‌کنیم.

مرحله پنجم

بعد از اینکه کیک پخته شد می‌توانید با خلال دندان روی سطح کیک چند سوراخ ایجاد کنید و سس شکلاتی ولرم و یا گاناش داغ را روی کیک بریزید. اجازه دهید مواد کاملاً جذب کیک شود. بعد از سرد شدن کامل می‌توانید کیک را نوش جان کنید.
کیک شکلاتی خیس بدون فر کیک خیس شکلاتی ساده

 

طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک

ابتدا تمام مواد لازم برای تهیه سس کیک شکلاتی خیس را در یک شیرجوش بریزید و آن‌ها را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه شکلات و دانه‌های شکر ذوب شدند و کاملاً با هم ترکیب و یکدست شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سس ولرم شود.

طرز تهیه گاناش

شما می‌توانید به جای سس شکلاتی از گاناش استفاده کنید. با ترکیب خامه صبحانه، شکلات و کره می‌توانید یک سس خوشمزه درست کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید و بعد آز آماده‌سازی آن را روی کیک بریزید. این مواد باید به صورت داغ روی کیک ریخته شود.

فوت و فن های پخت کیک خیس شکلاتی

قبل از پخت کیک شکلاتی خیس نباید در فر باز شود چون کیک پف نخواهد کرد.

برای اینکه سس کاملاً جذب کیک شود و بافت کیک خیس شود باید حتماً روی کیک حفره ایجاد کنید.

با یک خلال دندان از پخت کیک قبل از خارج کردن آن مطمئن شوید.

برای سس و گاناش می‌توانید از شکلات با درصد دلخواه استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.