چه زمانی از حنای ابرو استفاده کنیم؟ + نکات حنا ابرو

چه زمانی از حنای ابرو استفاده کنیم؟ + نکات حنا ابرو

حنای ابرو اگر می‌خواهید ابروهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید می‌توانید رسیدگی به آن‌ها را در اولویت قرار دهید. حنای ابرو یکی …

چگونه ناخن های سالم و زیبا داشته باشیم

چگونه ناخن های سالم و زیبا داشته باشیم

راز داشتن ناخن‌های سالم و زیبا در چیست؟ ناخن‌های سالم و زیبا آرزوی هر خانمی است که به ظاهر خود بخصوص زیبایی دست‌هایش …

تصاویر جدیدترین مدل های بند عینک زنانه؛ با این مدل ها خاص تر دیده شو

تصاویر جدیدترین مدل های بند عینک زنانه؛ با این مدل ها خاص تر دیده شو

جدیدترین مدل های بند عینک زنانه زمانی که صحبت از آماده‌شدن برای مهمانی‌ها و مجالس می‌شود، جزئیات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند. …

آرایش چشم ریز و پفدار

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده آرایش چشم ریز و سیاه

بسیاری از خانم‌هایی که دارای چشم‌های ریزی هستند در آرایش چشمان ریز دچار چالش می‌شوند. زیرا نمی‌توان هر آرایشی را برای چشم‌های ریز انجام داد. آرایش این چشم‌ها باید به گونه ای باشد که از ریزی چشم‌ها کاسته و آن‌ها را درشت‌تر و بازتر نشان دهد. ما در این مقاله می‌خواهیم به جالب‌ترین ترفندهایی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آرایش خود بسیار حرفه‌ای انجام دهید. این گونه می‌توانید چشم‌های خود را درشت‌تر از آنچه که هستند نشان دهید.

نقش مهم کانسیلر در آرایش چشمان ریز

کانسیلر نقش بسیار مهم و حیاتی را در آرایش چشمان ریز بازی می‌کند. در واقع باید قبل از هر کاری دور چشم‌های خود را به صورت کامل کانسیلر بزنید. اگر دارای تیرگی‌هایی در دور چشمان خود هستید کانسیلری با یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. کانسیلر را با استفاده از براش یا اسفنج به صورت ضربه‌ای به پلک بالایی تا مرز ابرو و زیر چشم خود بزنید. این گونه زیرسازی لازم برای آرایش چشم را نیز ایجاد می‌کنید. کانسیلر پوست دور چشم را روشن و چشمان شما را بازتر نشان می‌دهد.

هایلایتر ها در این مدل آرایش چه کاربردی دارند؟

هایلایتر در آرایش چشمان ریز کاربردهای بسیار مهمی دارد. با استفاده از هایلایتر می‌توانید استخوان ابروی خود را برجسته‌تر نشان دهید. همچنین هایلایتر را می‌توانید در قسمت پلک زیر چشم و پف زیر چشم خود استفاده کنید. این گونه دور چشم شما درخشندگی بسیار بیشتری پیدا می‌کند. هایلایتر را می‌توان برای گوشه داخلی چشم نیز استفاده کرد. البته توجه کنید در استفاده از هایلایتر زیاده روی نکنید. استفاده از هایلایتر مایع یا جامد فرقی نمی‌کند. هرچند هایلایتر جامد می‌تواند جلوه بسیار بهتری ایجاد کند.

کشیدن خط چشم در آرایش چشمان ریز باید چگونه باشد؟

خط چشم مهم ترین اصل در آرایش چشمان ریز است. کشیدن خط چشم‌های ضخیم و بسیار طولانی باعث ریزتر نشان دادن آن‌ها می‌شود. بنابراین اصلاً از خط چشم ضخیم استفاده نکنید. بهترین نحوه خط چشم کشیدن برای چشم ریز یک خط باریک و ساده است. آرایشگران حرفه‌ای تنها یک سوم انتهایی این چشم‌ها را خط چشم می‌کشند. زیرا این گونه چشم بسیار بازتر و درشت‌تر نشان داده می‌شود. برای این کار می‌توانید از شابلون ها خط چشم نیز استفاده کنید. قرینه بودن خط چشم هر دو چشم بسیار مهم است.

آرایش چشم ریز و گود

آیا خط چشم رنگی جایی در آرایش چشمان ریز دارد؟

اگر آدم جسور و تنوع طلبی هستید می‌توانید از خط چشم رنگی در آرایش چشم های خود استفاده کنید. خط چشم‌های به رنگ قهوه‌ای، آبی، سبز و طلایی برای چشم‌های ریز بسیار مناسب است. خط چشم رنگی برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. می‌توانید رنگ خط چشم خود را با لباس خود نیز ست کنید. بهتر است خط چشم خود را تنها در انتهای چشم خود بکشید.

مژه‌ها تأثیر زیادی در آرایش چشمان پف  دار و ریز دارند

مژه‌ها نقش بسیار مهمی در درشت دیده شدن چشم‌ها دارند. به همین دلیل در آرایش چشمان ریز نباشید از آرایش مژه‌ها غافل باشید. استفاده از ریمل مشکی و مخملی برای آرایش کردن مژه‌ها بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید مژه‌ها بیشتر نشان داده شوند از فر مژه استفاده کنید. قبل از استفاده فر مژه را با سشوار گرم کنید بعد مژه‌ها را فر نمایید. سعی کنید یک لایه ریمل روی مژه‌ها بزنید. ریمل زیاد باعث چسبیدن مژه‌ها به هم و زشت شدن آرایش می‌شود.

آرایش چشم پف دار عروس

استفاده از مژه‌های مصنوعی برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها

برخی از خانم‌ها در آرایش چشمان ریز از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. اگر استفاده از مزه مصنوعی به درستی صورت نگیرد می‌تواند کاملاً نتیجه عکس داشته باشد. استفاده از مژه‌های سیار حجیم و بسیار بلند باعث کوچک‌تر نشان دادن چشم می‌شوند. یعنی افراد بیشتر از آن که جذب چشمان شما شوند جذب مژه‌های مصنوعی تان خواهند شد. استفاده از مژه مصنوعی های با حجم معمولی و بلندی متوسط برای چشم ریز مناسب‌تر خواهد بود.

از چه رنگ هایی برای سایه در آرایش چشم ریز استفاده کنیم؟

انتخاب رنگ سایه و نوع سایه می‌توانند در درشت نشان دادن چشم ها تأثیر زیادی داشته باشند. استفاده از سایه های براق و اکلیل دار در مقایسه با سایه های مات برای چشم‌های ریز بسیار بهتر است. زیرا این سایه ها نور و درخشندگی را در آرایش بیشتر کرده و باعث درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شوند. به کار بردن سایه های تیره برای افرادی که چشم ریز دارند اصلاً مناسب نیست. زیرا سایه تیره چشم‌ها را بسیار ریزتر نشان می‌دهد. استفاده از سایه کرمی، بژ، طلایی و صورتی برای این چشم‌ها بسیار مناسب‌تر است. سعی کنید در قسمت و گوشه داخلی چشم حتماً از رنگ روشن استفاده کنید.

تفاوت چشم ریز و درشت رنگ سایه مناسب چشم سبز

آیا کشیدن مداد در داخل چشم می‌تواند باعث درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها شود؟

کشیدن مداد داخل چشم در آرایش چشمان ریز بسیار تأثیرگذار است به شرطی که از مداد چشم رنگ روشن استفاده شود. با مداد چشم رنگ تیره چشم‌ها ریزتر از حالت معمول به نظر می رسند. اما با یک مداد چشم سفید می‌توانید چشم‌های خود را بازتر و درشت‌تر نشان دهید.

آرایش ابرو، کامل کننده آرایش چشم ریز

آرایش ابروها در آرایش چشم ریز باید به صورت بسیار معمولی باشد. ابروهای بسیار نازک یا ابروهای بسیار پهن می‌توانند حالت چهره شما را غیرعادی نشان دهند. بهترین انتخاب برای درشت نشان دادن چشم‌ها ابروهایی با ضخامت معمولی و متوسط است. سعی کنید همیشه ابروهای خود را اصلاح شده نگه دارید. همچنین از ژل و برس مخصوص برای مرتب کردن ابروها استفاده نمایید.

آیا استفاده از لنز رنگی در آرایش چشم ریز جایی دارد؟

بسیاری از خانم‌ها در مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف مایلند از لنز رنگی استفاده کنند. لنز رنگی در آرایش چشمان ریز می‌تواند باعث جسور نشان دادن فرد شوند. به همین دلیل در کشورهای آسیای شرقی که چشم‌های ریزی دارند به وفور از لنز رنگی استفاده می‌کنند. سعی کنید لنزهایی که خریداری می‌کنید قطر بیشتری چشم خودتان داشته باشند. همچنین دور مشکی در این لنز ها می‌تواند چشم شما را بسیار بزرگ تر از آنچه هست نشان دهد. سعی کنید لنز رنگی را از فروشگاه و داروخانه های معتبر تهیه کنید و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.