تصاویر مدل کیف لوازم آرایش زنانه؛ این مدل های شیک رو از دست نده

تصاویر مدل کیف لوازم آرایش زنانه؛ این مدل های شیک رو از دست نده

مدل کیف لوازم آرایش زنانه وقتی قراره به یه مهمانی بری، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بهش فکر کنی، مدل کیف لوازم …

تصاویر جدیدترین مدل های بند عینک زنانه؛ با این مدل ها خاص تر دیده شو

تصاویر جدیدترین مدل های بند عینک زنانه؛ با این مدل ها خاص تر دیده شو

جدیدترین مدل های بند عینک زنانه زمانی که صحبت از آماده‌شدن برای مهمانی‌ها و مجالس می‌شود، جزئیات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند. …

تصاویر مدل گل سر جدید زنانه؛ جذابترین مدل های مد شده امسال

تصاویر مدل گل سر جدید زنانه؛ جذابترین مدل های مد شده امسال

مدل گل سر جدید زنانه در پرسفا، می‌دانیم که گل سر کودک نه تنها وسیله‌ای برای زیباتر کردن ظاهر کودکان است، بلکه نشان‌دهنده‌ی …

نکات پخت فلافل

طرز تهیه فلافل علت ترد شدن فلافل بکینگ پودر در فلافل نی نی سایت خمیر مایه در فلافل

فلافل یکی از خوشمزه ترین خوراک‌های خیابانی است که با روش‌های مختلفی پخت می‌شود. این غذای سنتی مخصوص خاورمیانه است که با نخود چرخ شده آماده می‌شود. اصالت این غذا به کشورهای عربی تعلق دارد که اسم آن در کشور یمن باجیه و در کشور مصر طعمیه است. قیمت مناسب و سرو آسان و سریع باعث محبوبیت بالای آن شده است.

فلافل در نان پیتا یا نآن‌های گردی به اسم تابون به همراه انواع ترشی و یا خیار شور، سالاد، سس خای تند بر پایه ارده و … سرو می‌شود. این غذای لذیذ هم برای گیاه‌خواران گزینه ایده آل و خوبی است و در بیشتر استان‌های جنوبی کشور علل الخصوص خوزستان یک غذای آماده ماه رمضانی است. سبک پخت و فوت و فن هایی زیادی هستند که فلافل شما را به سبک لبنانی نزدیک می‌کند. در شهرهای جنوبی مانند اهواز و آبادان می‌توانید از خوشمزه ترین فلافل های لبنانی میل کنید.

آماده سازی نخود برای تهیه فلافل

نخود یکی از اصلی‌ترین مواد در تهیه فلافل است. باید نخودها را ۲۴ ساعت قبل از پخت در آب بخیسانید و چند بار آب آن‌ها عوض کنید. اگر فراموش کرده‌اید که نخود را شب قبل بخیسانید حداقل ۶ ساعت این کار را انجام دهید. به هیچ وجه از نخودهای کنسروی پخته شده برای این غذا استفاده نکنید. با خیس کردن نخودها نفخ آن‌ها از بین می‌رود و بافت غذا نرم و پوک می‌شود.

چرخ کردن نخود

برای اینکه فلافل وا نرود باید نخودها به اندازه چرخ شوند. گاها بیشتر افراد از مخلوط کن ها، مولینکس ها و … برای چرخ کردن نخود استفاده می‌کنند که اصلاً گزینه مناسبی نیستند چون ممکن است نخود زیادی له شود و یا اینکه درشت باشد. بهترین وسیله همان چرخ‌گوشت است و اندازه نخود چرخ شده باید کمی بزرگ‌تر از دانه‌های شکر باشد.

اضافه کردن بیکینگ پودر یا جوش شیرین

برای اینکه فلافل پفکی و ترد شود می‌توانید از بیکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که بافت مایه به قدر کافی منسجم نیست و احساس می‌کنید داخل روغن وا می‌رود می‌توانید به آن یک عدد تخم مرغ اضافه کنید.

استفاده از آرد در تهیه این غذا

گاها ممکن است مایه فلافل شل باشد و انسجام لازم را نداشته باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید مقداری آرد نخودچی، آرد لپه و … را به مایه اضافه کنید. البته توجه داشته باشد که به هیچ عنوان به مایه آرد زیاد نزنید چون بعد از سرخ شدن سفت و سخت می‌شوند.

سرخ کردن مواد

برای سرخ کردن فلافل باید به اندازه روغن استفاده کنید نه زیاد و نه کم. بهتر است ظرف کوچک با عمق زیاد انتخاب کنید تا توپک‌ها فلافل در آن غوطه ور شوند. قبل از پخت اجازه دهید تا روغن حسابی داغ شود. کم بودن روغن در این مرحله باعث وا رفتن توپک‌های فلافل می‌شود. بهتر است به صورت مداوم توپک‌ها را در روغن داغ بغلطانید تا تمام قسمت‌های آن سرخ شود. حرارت برای سرخ کردن باید ملایم باشد تا کاملاً مغزپخت شوند.

برای نرم شدن فلافل چه کنیم تهیه فلافل مثل بیرون نی نی سایت

نکات طلایی برای پخت فلافل

شاید از نظر شما فلافل تنها با چرخ کردن نخود و اضافه کردن چند ادویه و مواد به راحتی درست می‌شود. این غذای به ظاهر ساده طرز تهیه سختی دارد و اگر شما ترفندها و دستورالعمل های لازم را به کار نگیرید قطعاً به مزه دلخواه دست پیدا نمی‌کنید. برای درست کردن یک فلافل خوشمزه، نرم و پوک باید مواد لازم برای این غذا را تهیه کنید. این مواد شامل نخود، پیاز، جعفری، گشنیز، ادویه مخصوص، سیر تازه و نمک هستند و بعد دستورالعمل های تهیه و آماده سازی را به کار بگیرید.

گاهی اوقات استفاده از مواد نامناسب و اشکالاتی در روند تهیه این غذا باعث می‌شود که غذای شما اصلاً مزه و کیفیت مناسب را نداشته باشد. به طور مثال اگر فلافل شما داخل روغن وا می‌رود حتماً مواد زیادی شل است و یا از نخود کنسروی به جای نخود تازه استفاده شده است. برای تهیه مواد این غذا باید حتماً از نخود تازه استفاده شود. مقدار پیاز باید متناسب با مواد انتخاب شود. رعایت تمامی این نکات برای داشتن نتیجه فوق العاده الزامی هستند.

ادویه مخصوص فلافل کدام است؟

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فلافل، زدن ادویه است. این غذا یک ادویه مخصوص لبنانی دارد که طعم آن را بی‌نظیر و منحصر به فرد می‌کند. این ادویه شامل فلفل قرمز خشک و آسیاب شده، کمی پودر هل، پودر زیره سبز، فلفل سیاه، فلفل سفید، آرد نخودچی، بکینگ پودر است. اگر می‌خواهید فلافل لبنانی را در خانه درست کنید حتماً ادویه مخصوص را تهیه کنید در غیر این صورت مواد گفته شده را ترکیب کنید.

مدت زمان سرخ شدن این غذا چقدر است؟

رعایت مدت زمان سرخ شدن برای رسیدن به یک فلافل ترد و خوشمزه بسیار مهم است. حرارت ملایم و یکنواخت باعث می‌شود که غذای شما پفکی و کاملاً پخته شود. مدت زمان سرخ شدن باید به قدری باشد که فلافل سفت و خشک نشود. نکته مهم در این بخش این است که زمانی که توپک‌های نخود داخل روغن تغییر رنگ دادند و متمایل به قهوه‌ای روشن شدند. به این معنی است که غذای شما آماده است.

راز پوک شدن فلافل راز ترد شدن فلافل نی نی سایت

 

اضافه کردن لیموترش و گوجه فرنگی یک ترفند جالب برای تهیه فلافل

اگر نمی‌خواهید فلافل شما خشک شود می‌توانید یک قاشق آب‌لیمو را به همراه یک عدد گوجه فرنگی متوسط به مایه اضافه کنید. با این کار توپک‌های نخود نرم هستند و بافت آن‌ها خشک نمی‌شود.

اضافه کردن پیاز

پیاز هم یکی مواد اصلی تهیه فلافل است. بهتر است از پیازهایی که طعم شیرین دارند استفاده کنید. پیاز را رنده کنید و مقداری از آب آن را بگیرید. می‌توانید یک سیب‌زمینی کوچک هم به مایه اضافه کنید.

اهمیت ورز دادن مایه فلافل

اگر می‌خواهید مایه فلافل شما یکدست و منسجم شود باید چند دقیقه آن را ورز دهید. اگر خمیر را ورز ندهید احتمال وا رفتن آن بسیار زیاد است. پس از ورز دادن خمیر آن را چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

ترفندهای کاربردی در تهیه فلافل

  • سعی کنید حتماً ادویه مخصوص فلافل را برای این غذای سنتی و خوشمزه پیدا کنید.
  • اصل این غذا طعم تندی دارد اما اگر شما زیاد با تندی میانه خوبی ندارید می‌توانید مقدار فلفل کمتری بریزید.
  • برای اینکه خمیر در روغن باز نشود می‌توانید نخودها را دو بار چرخ کنید.
  • اگر پیاز آب زیادی دارد آن را بگیرید.
  • نیازی نیست مایه شبیه پوره و له شده باشد.
  • برای چسبندگی مواد می‌توانید از یک عدد سیب‌زمینی پخته استفاده کنید.
  • بهتر است از سبزیجات تازه برای تهیه غذا استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.