تصاویر مدل کفش عروس؛ این مدل های زیبا سلیقه افراد خاص پسنده

تصاویر مدل کفش عروس؛ این مدل های زیبا سلیقه افراد خاص پسنده

مدل کفش عروس هنگام جستجو برای کفش عروس راحت، اولویت با آسایش و راحتی است. در پرس فا، ما به شما نشان می‌دهیم …

تصاویر مدل کیف دوشی زنانه؛ مدل های ترند 1403 اینجاست

تصاویر مدل کیف دوشی زنانه؛ مدل های ترند 1403 اینجاست

مدل کیف دوشی زنانه مدل کیف دوشی زنانه، انتخابی هوشمندانه برای خانم‌هایی که دنبال همراهی شیک و در عین حال کاربردی هستند. این …

طرز تهیه ماست خانگی سفت و کشدار خوشمزه

طرز تهیه ماست خانگی سفت و کشدار خوشمزه

طرز تهیه ماست خانگی شاید از نظر بیشتر افراد درست کردن ماست خانگی یک امر تخصصی و پیچیده باشد و به همین دلیل …

نکات پخت کیک خانگی

پرطرفدارترین کیک خانگی کیک خانگی بدون فر

همه افرادی که در خانه کیک درست می‌کنند با دغدغه پف کردن کیک خانگی مواجه هستند. حتی اگر در این کار حرفه‌ای باشید باز هم این دغدغه را دارید و ممکن است یک اشتباه جزئی باعث شود که کیک سفت و سخت شد و اصلاً پف نکند. کیک‌های خانگی در مدل‌ها و طعم‌های مختلفی وجود دارند که اگر شما فوت و فن های لازم را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید تمام مدل‌های کیک را به راحتی درست کنید و اصلاً نگران پف کردن کیک نباشید.

اگر می‌خواهید به حجم دلخواه کیک خانگی برسید کافی است که به جزئیات بسیار ریز هم توجه کنید و به طور مثال اگر قالب شما زیادی چرب شود ممکن است کیک پف نکند. این نکته به ظاهر ساده اغلب توسط افراد نادیده گرفته می‌شود.

تکنیک های مهم برای پف کردن کیک خانگی

بیشتر افراد تصور می‌کنند که برای پف کردن کیک خانگی لازم است که تغییراتی در دستور پخت آورده شود. در اصل برای اینکه کیک خانگی پف‌دار و اسفنجی شود به هیچ گونه مواد اولیه‌ای نیاز ندارید. بلکه مهم‌ترین نکته‌این است که شما چگونه مواد را اندازه گیری و ترکیب کنید. در کیک‌های خانگی هیچ‌وقت به دنبال مواد اضافه برای پف کردن نباشید چون با درست استفاده کردن مواد به راحتی یک کیک خوش بافت و خوشمزه را درست می‌کنید.

  • یکی از نکات اصلی و مهم برای اینکه کیک پف خوبی داشته باشد اندازه گیری صحیح مواد اولیه است. اگر مقدار مواد باهم تناسب نداشته باشد کیک اصلاً پف نمی‌کند و بافت آن سفت می‌شود. نسبت آرد به سایر مواد را حتماً رعایت کنید. اگر آرد بیشتر از مقدار استاندارد باشد کیک سفت و سخت می‌شود و اصلاً پف نمی‌کند.
  • هیچ‌وقت برای ریختن مواد از لیوان‌ها و قاشق‌های معمولی استفاده نکنید. پیمانه‌های اندازه گیری به درستی مقدار صحیح مواد اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهند. پیمانه‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارند و شما به راحتی می‌توانید مواد خشک و مایع خود را اندازه گیری کنید.

طرز تهیه کیک ساده با شیر طرز تهیه کیک با آرد

نکات مهم در مورد آرد

برای پف کردن کیک خانگی نباید نقش آرد و روش آماده سازی آن را نادیده بگیرید. معمولاً در ترکیب تمامی کیک‌های خانگی از دو پیمانه آرد استفاده می‌شود. بهتر است آرد را سه بار الک کنید. همچنین بهتر است بیکینگ‌پودر را هم به آرد اضافه کنید و باهم الک کنید تا کیک شما اسفنجی و پف‌دار باشد.

نکات مهم در خصوص زرده و سفیده تخم مرغ

  • برای پف کردن کیک خانگی بهتر است زرده و سفیده کیک از هم جدا باشد. به هیچ وجه نباید حتی یک قطره از زرده با سفیده مخلوط شود در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد. سفیده را باید در ظرف پلاستیکی و یا شیشه‌ای به همراه نصف شکر آن‌قدر بزنید تا پف کند و حالت خامه به خود بگیرد و با برگرداندن ظرف از آن نریزد.
  • برای هم زدن سفیده تخم مرغ با شکر باید جهت دست باشد و به هیچ وجه وسط کار جهت هم زدن را عوض نکنید.
  • نکته‌ مهمی که به پف کیک کمک می‌کند این است که باید بعد از آماده سازی مواد سفیده را با قاشق چوبی یا پلاستیکی به مواد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن سفیده از هم زن استفاده نکنید. سفیده باید به حدی با مواد کیک مخلوط شود که داخل مواد مشخص باشد و تنها در حد قاتی شدن باشد.
  • زرده را باید با باقیمانده شکر و وانیل بزنید تا زمانی که رنگ آن روشن و کش‌دار شود.

طرز تهیه کیک ساده با ماست کیک شکلاتی ساده

نکات مهم در مورد فر

  • برای پف کردن کیک خانگی باید دمای فر متناسب باشد. در حین پخت نباید درب فر باز شود چون پف کیک می‌خوابد. بهتر است از قبل فر گرم شود.
  • برای باز کردن درب فر صبر کنید تا بوی کیک در محیط بپیچد پس از آن با یک خلال دندان از میزان پخته شدن کیک مطلع شوید.

نحوه هم زدن مواد برای پف کردن کیک خانگی

برای پف کردن کیک خانگی باید مواد در یک جهت ثابت هم زده شوند. مهم نیست که برای هم زدن از همزن برقی یا دستی استفاده کنید بلکه مهم این است جهت هم زدن شما در یک جهت مشخص یعنی راست یا چپ باشد. با این کار پف کیک اصلاً نمی‌خوابد.

 بیکینگ‌پودر و نقش آن در پف کردن کیک خانگی

یکی از دلایل مهم برای پف کردن کیک خانگی مقدار بیکینگ‌پودر است. در واقع اصلی‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود که کیک پف نکند میزان بیکینگ‌پودر است. اندازه بیکینگ‌پودر در پخت کیک خانگی بسیار مهم است. به طور مثال شما می‌توانید به ازای هر پیمانه آرد یک قاشق چای‌خوری سرخالی بیکینگ‌پودر استفاده کنید. بهتر است از بیکینگ‌پودر تازه استفاده کنید.

نکات مهم در خصوص مواد کیک

برای پف کردن کیک خانگی باید مواد آماده شده به دمای محیط برسند و بعد باهم مخلوط شوند. اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید کیک پوک می‌شود. در برخی از دستورالعمل ها اندازه مواد باهم متفاوت است مثلاً برای کیک ساده خانگی مقدار شیر و روغن نصف پیمانه است در حالی که در سایر کیک‌ها مقدار شیر بیشتر است. فرقی نمی‌کند از چه دستور العملی استفاده کنید بلکه مهم این است که مواد را چگونه اندازه گیری و ترکیب کنید.

دستور پخت کیک دستور کیک فوق العاده خوشمزه

خلاصه‌ای از نکات مؤثر در پف کردن کیک خانگی

  • برای پف کردن کیک خانگی نیازی به ماده خاصی نیست و فقط رعایت دستورالعمل ها به پف کردن کمک می‌کند.
  • نکات کلیدی برای پف کردن کیک بسیار زیاد هستند و بیشتر افراد بعد از چندین بار درست کردن به نتیجه دلخواه می‌رسند. در دستورالعمل برخی از کیک‌ها ماست وجود دارد. برای کیک‌های این چنینی بهتر است از بیکینگ‌پودر استفاده نکنید. در این دستور پخت باید اجازه دهید ماست کف کند بعد به مواد اضافه کنید.
  • باید آرد حداقل سه بار الک شود. بهتر است از آرد شیرینی استفاده شود و آردهای معمولی به هیچ وجه برای شیرینی پزی مناسب نیستند.
  • برای اینکه یک کیک اسفنجی و پوک داشته باشید نیاز به مواد خاصی ندارید فقط باید روش ترکیب کردن مواد را به دقت طبق دستورالعمل های زیر انجام دهید.
  • اندازه قالب با اندازه مواد باید مناسب باشد. از قالبی استفاده کنید که هنگام ریختن مواد درون قالب، تنها یک سوم قالب باید پر شود.
  • جدا کردن سفیده و زرده باعث پف بیشتر کیک می‌شود.
  • اگر روغن زیاد از اندازه باشد کیک پف نمی‌کند همچنین توجه داشته باشید که به هیچ وجه قالب کیک را بیش از حد چرب نکنید.
  • فرد باید ۲۰ دقیقه قبل پخت کیک گرم شود.
  • نباید حین پخت درب فر باز شود.
  • قبل از مخلوط کردن مواد حتماً نیم ساعت قبل مواد را در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند.
  • کیک را بلافاصله بعد پخت از قالب جدا نکنید و اجازه دهید کیک کاملاً سرد شود.
  • قبل از پخت کیک تمام مواد را نیم ساعت در دمای محیط نگهداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.