علت سرفه‌ های مزمن کودکان چیست؟+راه درمان

علت سرفه‌ های مزمن کودکان چیست؟+راه درمان

سرفه‌ های مزمن کودکان سرفه‌های مزمن کودکان یکی از دلایل عمده‌ مراجعه به پزشک است. شیوع این بیماری بین ۵ تا ۱۰ درصد …

هپاتیت چیست؟ | راه های درمان و و پیشگیری از این بیماری

هپاتیت چیست؟ | راه های درمان و و پیشگیری از این بیماری

هپاتیت چیست؟ هپاتیت چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد ممکن است در زندگی خود با آن روبرو شوند. هپاتیت، به معنای …

تصاویر مدل شیشه عطر زنانه؛ این مدل ها مخصوص خانم های ایرانیه

تصاویر مدل شیشه عطر زنانه؛ این مدل ها مخصوص خانم های ایرانیه

مدل شیشه عطر زنانه انتخاب مدل شیشه عطر زنانه می‌تواند به اندازه خود عطر اهمیت داشته باشد، خصوصاً وقتی صحبت از استفاده در …

گیاهخواری در مردانعوارض خام گیاه خواری رژیم گیاهخواری 40 روزه رژیم خام گیاه خواری نی نی سایت

 

رژیم گیاهخواری یا وگانیسم یک سبک زندگی است که افراد در آن مصرف تمام محصولات حیوانی و فرآورده‌های حیوانی را محروم می‌کنند. افراد به دلایل متعددی از قبیل حفظ محیط زیست، سلامت قلب و عروق، لاغری و … این رژیم را انتخاب می‌کنند. محدودیتی برای استفاده از این رژیم در زنان و مردان وجود ندارد و فواید آن شامل تمامی افراد می‌شود.

در رژیم وگانیسم محصولاتی از قبیل انواع گوشت و مرغ، انواع ماهی و غذاهای دریایی، انواع فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ، فراورده‌های زنبور عسل و سایر فرآورده‌های حیوانی مصرف نمی‌شود. این رژیم انواع مختلفی دارد. به طور مثال در نوع فلکسترین رژیم نیمه گیاهی است و افراد گاه گاه می‌توانند گوشت و فرآورده‌های حیوانی مصرف کنند. برعکس در رژیم وگان افراد هیچ کدام از فرآورده‌های حیوانی را مصرف نمی‌کند و تماماً بر پایه رژیم گیاهی است.

رژیم گیاهخواری برای لاغری رژیم گیاهخواری رایگان

گیاه خواری و درمان سرطان پروستات

رژیم گیاهخواری بدن را در برابر تومورهای مغزی مقاوم می‌کند. در گذشته یک باور غلط در بین عموم وجود داشت که گیاه خواری مختص زنان است. اما امروزه این باور کاملاً منسوخ شده و زنان و مردان زیادی سبک وگانیسم را ادامه می‌دهند.

سرطان پروستات از جمله بیماری‌های شایع در مردان است که با یک رژیم گیاهی مناسب می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد و یا پیشرفت آن را متوقف کرد. گیاهان خاصیت سم‌زدایی طبیعی دارند و مصرف طولانی مدت فرآورده‌های گوشتی باعث افزایش سم در بدن می‌شوند و همین سم انباشته شده خطر ابتلا به انواع سرطآن‌ها را افزایش می‌دهد. با وگانیسم می‌تواند خطر ابتلا را تا حد زیادی کاهش داد. از آنجا که سرطان پروستات هم نتیجه سبک غذایی نادرست، آلودگی هوا، حبس ادرار، مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار، مصرف زیاد گوشت و فرآورده‌های گوشتی و … است از این رو انواع گیاهان و فرآورده‌های گیاهی می‌تواند درمان مؤثری برای این بیماری باشد.

آیا رژیم گیاهخواری در سطح تستوسترون تأثیر دارد؟

بر اساس تحقیقات انجام شده مردانی که رژیم گیاهخواری دارند به اندازه افراد گوشتخوار تستوسترون تولید می‌کنند. نتایج آزمایشت بر روی سه دسته از مردان که دارای رژیم همه چیز خوار، رژیم غذایی گیاه پایه و رژیم غذایی سالم گیاه پایه کاملاً مشابه بود. در تمام این رژیم‌ها سطح تستوتسرون طبیعی بود و هیچ تفاوتی بین میزان تستوترون در رژیم‌های سنتی حاوی گوشت و رژیم‌های گیاهی فاقد گوشت وجود نداشت.

رژیم گیاه خواری و افزایش طول عمر

رژیم گیاهخواری در مردان وزنان باعث افزایش طول عمر می‌شود. اگر این رژیم را به صورت اصولی به کار بگیرید می‌توانید ۱۳ سال به عمر خود اضافه کنید. در این رژیم افراد چربی اشباع کمتری مصرف می‌کنند. در نتیجه طول عمر بیشتری دارند و هر چه سن افزایش پیدا کند مشکلات جسمی خاصی پیدا نمی‌کنند.

مصرف مداوم فرآورده‌های حیوانی باعث مسدود شدن سرخرگ‌ها می‌شود و انرژی بدن را کاهش می‌دهد و باعث کندی سیستم ایمنی بدن می‌شود که همه‌ این‌ها با وگانیسم قابل کنترل و درمان است. اگر مردان در سنین جوانی بیش از اندازه گوشت و فرآورده‌های گوشتی مصرف کنند با مشکلات متعددی از قبیل مشکل شناختی و جسمی مواجه می‌شوند. در نتیجه راز سلامتی و داشتن طول عمر، یک رژیم گیاهی کم کالری و سرشار از فیبر و سویا است.

رژیم گیاهخواری و کاهش وزن

افرادی که اضافه وزن بیش از حد دارند می‌توانند برای کاهش وزن از رژیِم گیاه خواری استفاده کنند. اضافه وزن و چاقی زمینه ساز بیماری‌های متعددی است که باید با بهره گیری از این رژیم به وزن ایده آل رسید. این رژیم تنها روی کاهش وزن تأثیر ندارد بلکه سلامت گوارش را تأمین می‌کند و بر روی کاهش اوره و حمایت از حیوانات تأثیر مثبت دارد.

انجمن خام گیاه خواری چگونه با گیاه خواری چاق شویم

اصول رژیم گیاه خواری در مردان

  • رژیم گیاه خواری در مردان باید به نحوی تنظیم شود که تمام نیازهای اساسی و ضروری بدن تأمین شود.
  • رژیم گیاهی به معنی حذف تمامی فرآورده‌های گوشتی نیست و شما می‌توانید بر اساس نوع رژیم، برخی از فرآورده‌های گوشتی را مصرف کنید.
  • در این رژیم باید انواع میوه ها و سبزیجات مصرف شود.
  • در رژیم غذایی گیاهی ابتدا دخانیات و مشروبات الکلی حذف می‌شود.
  • ورزش و فعالیت بدنی باید جزئی از برنامه روزانه باشد.
  • برای دریافت ویتامین و پروتئین لازم، حتماً روزانه دو واحد حبوبات مصرف کنید.
  • در رژیم گیاهی حداقل باید روزانه دو فنجان غذا که حاوی کلسیم با جذب بالا است مصرف شود.
  • روغن کلزا و زیتون در این رژیم جایگزین روغن‌های صنعتی می‌شود.
  • برای جبران کمبود روی از مکمل روی استفاده کنید.

عضله سازی در مردان با رژیم گیاهخواری

آیا عضله سازی با رژیم گیاهخواری ممکن است؟ از آنجا که مردان به ورزش‌های سنگین چون بدن‌سازی علاقه بیشتری دارند و برای عضله سازی نیاز به پروتئین بالا دارند در نتیجه باید فرآورده‌هایی را مصرف کنند که سرشار از پروتئین هستند. بیشتر مردان ورزشکار با رژیم گیاهی توانسته‌اند به پیشرفت‌های چشمگیری در مدت زمان کوتاه دست یابند. کیفیت پروتئین‌های دریافتی به اسیدآمینه‌ها بستگی دارد. با توجه به اینکه گوشت و فرآورده‌های گوشتی غنی از پروتئین هستند و مصرف آن‌ها در رژیم گیاهی ممنوع است در نتیجه باید برای دریافت پروتئین گیاهی باید علاوه بر مصرف سبزیجات مختلف، انواع غلات و حبوبات هم مصرف شود. پس اگر قصد عضله سازی و تمرین سخت دارید باید غذاهای گیاهی حاوی پروتئین مصرف کنید.

رژیم گیاهخواری و سلامت قلب و عروق

یکی از اصول اصلی که باید در رژیم گیاهخواری در مردان رعایت شود مصرف میوه ها و سبزیجات خام است که باعث کاهش فشار خون می‌شود در نتیجه مشکلات قلبی و عروقی کاهش پیدا می‌کند از آنجا که چربی‌ها و غذاهای صنعتی باعث گرفتگی رگ‌ها می‌شوند در نتیجه تهدیدی جدی برای قلب محسوب می‌شود و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

چه افرادی نمی‌توانند رژیم گیاهخواری بگیرند؟

در کنار اثرات فوق العاده رژیم گیاهخواری بازهم این روش محدودیت‌هایی دارد. مردانی که دچار مشکلات گوارش و مشکلات تیروئید هستند گزینه مناسبی برای این رژیم نیستند. از طرفی هم افرادی که دارای پوسیدگی دندان، ضعف استخوان‌ها و ماهیچه، مشکل جذب مواد مغذی هستند و یا افرادی که دارای کم خونی پوکی استخوان هستند نباید این رژیم را به کار بگیرند.

کنترل دیابت با رژیم گیاهی

مردانی که با مشکلات دیابت مواجه هستند می‌توانند رژیم‌های سنتی و همه چیز خواری را کنار بگذارند و رژِیم گیاهخواری را برگزینند. روی کار آمدن این رژیم تا حد زیادی مشکل افت قند خون و یا افزایش ناگهانی قند خون را رفع کرده است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.