تصاویر مدل گوشواره مرواریدی؛ زیباترین مدل ها برای خانم های جوان و زیبارو

تصاویر مدل گوشواره مرواریدی؛ زیباترین مدل ها برای خانم های جوان و زیبارو

مدل گوشواره مرواریدی وقتی صحبت از زیورآلات می‌شود، گوشواره‌ها جایگاه ویژه‌ای در میان بانوان ایرانی دارند و گوشواره مرواریدی، با آن زیبایی و …

نکات مهم پخت کیک ساده خانگی به روش قنادی

نکات مهم پخت کیک ساده خانگی به روش قنادی

نکات پخت کیک خانگی آیا می‌دانید که نکات کیک ساده خانگی به شما کمک می‌کند تا در پخت کیک حرفه‌ای عمل کنید؟ کیک …

تصاویر مدل دستبند طلا زنانه؛ بهترین و جذاب ترین مدل های ۱۴۰۳ اینجاست

تصاویر مدل دستبند طلا زنانه؛ بهترین و جذاب ترین مدل های ۱۴۰۳ اینجاست

مدل دستبند طلا زنانه در دنیای مد و زیبایی، مدل دستبند طلا زنانه همیشه جایگاه ویژه‌ای دارد. انتخاب یک دستبند طلا جدید می‌تواند …

دمنوش انار

خواص انار خواص رب انار

دمنوش انار به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که دارد باب میل بیشتر ذائقه‌ها است و افراد با هر طبع و مزاجی می‌توانند آن را مصرف کنند. برای تهیه این دمنوش فوق العاده مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

با نزدیک شدن به فصول سرد سال دمنوش های مختلف هم با طعم و رنگ‌های بی‌نظیر میهمان خانه‌ها می‌شود. قطعاً اسم دمنوش انار را شنیده‌اید. این میوه خوشمزه علاوه بر اینکه به صورت طبیعی طعم و مزه بی‌نظیری دارد به صورت دمنوش هم فوق العاده و پرخاصیت است. تمام قسمت‌های انار از شکوفه آن گرفته تا پوست آن را می‌توانید برای تهیه آن استفاده کنید و در روزهای سرد سال از آن لذت ببرید.

مرحله اول: مواد لازم برای تهیه دمنوش انار

برای تهیه دمنوش انار ساده به دانه انار، آب و شکر یا عسل نیاز دارید. به ازای هر ۱۰۰ گرم دانه انار باید ۴ لیوان آب و یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل آماده کنید. به جای شکر و عسل می‌توانید از نبات هم استفاده کنید. این مقدار مواد برای ۴ نفر کافی است و اگر دوست داشتید دمنوش غلیظ‌تری داشته باشید آب کمتری به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: آماده‌سازی مواد

برای تهیه دمنوش انار باید انارها را شسته و دون کنیم. آب را روی حرارت می‌گذاریم تا در این فاصله به جوش بیاید. دو عدد انار حدود ۱۰۰ گرم دانه دارند. دانه‌های انار را داخل کتری یا قوری بریزید و سپس آب جوش را روی آن‌ها بریزید. آب و دانه انار را نباید روی حرارت مستقیم قرار دهید. برای دم کردن دمنوش آن را روی حرارت غیر مستقیم کتری یا سماور قرار دهید. می‌توانید با یک پارچه روی قوری را بپوشانید تا دانه‌های انار کاملاً نرم شوند.

بعد از نیم ساعت دانه‌ها نرم می‌شوند و خاصیت و رنگ آن‌ها به آب اضافه می‌شود. اگر از شکر یا نبات برای شیرین کردن دمنوش استفاده می‌کنید می‌توانید آن را از ابتدا به ترکیب آب جوش و دانه انار اضافه کنید. اما اگر از عسل استفاده می‌کنید بهتر است هنگام سرو آن را اضافه کنید.

ترکیب دمنوش انار با چای

دمنوش انار و چای انار به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی، محبوبیت بالایی در فصول سرد سال دارند. این دمنوش یک ترکیب فوق العاده برای رفع گرفتگی عروق است. اگر طرفدار چای هستید می‌توانید با این دستور یک ترکیب فوق العاده را تجربه کنید. برای تهیه چای انار شما به دو عدد انار، یک قاشق چای خشک سیاه، چوب دارچین دو تکه کوچک، گلپر چند پر و نبات نیاز دارید.

فواید و مضرات رب انار خواص و مضرات انار

آماده‌سازی چای انار

آماده‌سازی چای انار تقریباً مشابه با دمنوش انار است. شما باید تمام مواد به‌ غیر از نبات را با هم داخل یک کتری یا قوری بریزید و آب جوشیده را به آن اضافه کنید و آن‌ها را روی حرارت غیر مستقیم کتری یا سماور قرار دهید تا دم بکشند.

  • اگر به جای آب جوش از آب انار جوشیده شده استفاده کنید چای شما خوش رنگ‌تر خواهد شد.
  • ریختن چای سیاه در این ترکیب کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید آن را حذف کنید. اگر چای سیاه را به این ترکیب اضافه نکنید حدود نیم ساعت زمان می‌برد تا چای انار دم بکشد.
  • شما می‌توانید از انواع چای مانند چای سبز یا چای اولانگ به جای چای سیاه استفاده کنید.
  • از آنجا که طعم و رنگ دمنوش انار و چای انار کاملاً سلیقه‌ای است پس اضافه کردن هیچ‌کدام از مواد گفته شده برای درست کردن این چای الزامی نیست و شما به سلیقه‌ خود می‌توانید مقدار این مواد را تغییر دهید و یا آن‌ها را حذف کنید.

دمنوش انار برای چه افرادی مناسب نیست؟

هر دم‌نوشی که مصرف می‌شود در کنار خواص بی‌نظیری که دارد برای یک سری افراد باید با احتیاط بیشتری مصرف شود. دمنوش انار هم از این قاعده مستثنی نیست.

  • یکی از نکات مهم در مصرف این دمنوش وجود قند بالا در انار است. در بیماران دیابتی باید با احتیاط بیشتری مصرف شود.
  • انار دم کرده کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. برای افرادی که داروهای ضد چربی مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. مصرف این دمنوش در این دسته از افراد خطر رابدومیولیز یا تخریب عضلات اسکلتی را افزایش می‌دهد.
  • اگر مبتلا به زخم معده هستید باید مصرف این دمنوش را محدود کنید. چون ترشی این دمنوش باعث می‌شود تا زخم معده تشدید شود و درد بیشتری داشته باشد.
  • برای شیرین کردن آن می‌توانید با توجه به سلیقه‌ خود از عسل، شکر و نبات استفاده کنید.
  • اگر سردمزاج هستید بهتر است به این دم کرده مقداری نبات و زنجبیل اضافه کنید این ترکیب فوق العاده خوشمزه خواهد بود.

طرز تهیه دمنوش پوست انار

برخی از افراد به جای استفاده از دمنوش انار از دمنوش پوست آن استفاده می‌کنند. دم کردن پوست انار همانند دانه انار است. شما می‌توانید از پوست انار تازه استفاده کنید. برای تهیه آن باید پوست انار را خرد کنید و آن را داخل قوری بریزید. سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید یک قاشق زنجبیل تازه رنده شده و مقداری دارچین را به آن اضافه کنید. پس از حدود ۲۰ دقیقه دمنوش آماده مصرف است.

برای خوش طعم تر کردن دمنوش پوست انار می‌توانید مقدار آب لیموی تازه با مقداری عسل طبیعی را به آن اضافه کنید.

رب انار ویکی پدیا خواص آب انار برای کبد انار یبوست

طرز تهیه دمنوش انار با دانه خشک شده

اگر می‌خواهید در تمام فصول سال از طعم و خواص دمنوش انار بی بهره نباشید بهتر است دانه‌های انار را خشک کنید و هر زمان که هوس تهیه دمنوش کردید آن را درست کنید. از آنجا که دانه انار خشک شده زمان بیشتری می‌برد تا نرم شود. در نتیجه باید مقدار بیشتری به آن آب اضافه کنید. صد گرم دانه انار خشک شده را در کتری بریزید و ۶ لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید. بعد مواد را روی حرارت بسیار کم قرار دهید بعد از ۳ دقیقه آن را از ر وی حرارت بردارید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کاملاً دم بکشد. دمنوش را صاف کنید و با شکر، عسل یا نبات آن را میل کنید.

خواص دمنوش انار

چیزی که باعث محبوبیت دمنوش انار شده است تنها طعم و کیفیت بی‌نظیر این دمنوش نیست. بلکه خواص بیشمار آن است. دم کردن قسمت‌های مختلف انار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی، کاهش فشار خون بالا و چربی بالا، تصفیه و تقویت کننده قلب، رفع کننده سموم بدن و دافع حرارت کاهش کلسترول بد می‌شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.