تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

مدل کت زنانه مجلسی در دنیای مد، مدل کت تک مجلسی، کت مجلسی زنانه جدید، مدل کت کوتاه زنانه، کت تک زنانه مجلسی، …

تصاویر مدل دیزاین آشپزخانه؛ شیک ترین مدل هایی که تا حالا ندیدی

تصاویر مدل دیزاین آشپزخانه؛ شیک ترین مدل هایی که تا حالا ندیدی

مدل دیزاین آشپزخانه زمانی که حرف از “دیزاین آشپزخانه ایرانی” به میان می‌آید، همه چیز در مورد خلق فضایی است که نه تنها …

تصاویر مدل چیدمان دکوراسیون منزل؛ جذابترین مدل های ترند شده امسال اینجاست

تصاویر مدل چیدمان دکوراسیون منزل؛ جذابترین مدل های ترند شده امسال اینجاست

مدل چیدمان دکوراسیون منزل در پرس فا، اصول دکوراسیون پذیرایی مطرح می‌شوند. نکاتی ساده ولی کلیدی. دکوراسیون داخلی منزل باید دعوت‌کننده باشد. از …

رنگ دکوراسیون خانه

رنگ در خانه جدید رنگ در اتاق رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب

سبک و رنگ دکوراسیون یکی از چالش‌های مهم برای افرادی است که قصد تغییر دکوراسیون را دارند و یا می‌خواهند دکوراسیون داخلی یک منزل نوساز را بچینند. انتخاب رنگ و مد یکی از مهم‌ترین مباحث در بحث دکوراسیون داخلی است. همه افراد دوست دارند با حداقل متریال ها بتوانند دکوراسیونی شیک و به روز داشته باشند.

دغدغه اینکه چه سبک دکوراسیونی بهتر است و کدام رنگ ظاهر شیک‌تری به منزل می‌بخشد همیشه یک چالش بزرگ بوده است. اینکه چه رنگی پس از گذشت زمان جذابیت خود را از دست نمی‌دهد و آیا هر رنگی برای هر سلیقه و سبکی کارایی دارد؟ مباحث مهمی هستند که در ادامه قصد داریم تا بیشتر روی رنگ دکوراسیون مناسب تمرکز کنیم و نکات حائز اهمیت در این خصوص را عنوان کنیم.

چهار رنگ دکوراسیون که هیچ وقت از مد نمی افتد

همه‌ ما وقتی به یک دکوراسیون شیک و به روز فکر می‌کنیم در نگاه اول به رنگ دکوراسیون توجه می‌کنیم. رنگ اصلی‌ترین فاکتور جذاب‌تر شدن و زیباتر شدن دکوراسیون است. شاید شما هم به مانند همه‌ مردم از رنگ‌های رایج مانند سفید یا طوسی استفاده کنید و اصلاً نتوانید انتخابی جسورانه از بین سایر رنگ‌ها داشته باشید. برخی از رنگ‌ها به مرور زمان زیبایی آن ها کاسته می‌شود و در افراد حس خوبی ایجاد نمی‌کند.

شما می‌توانید برای هر قسمت از خانه یک سبک دکوراسیون و یک رنگ دکوراسیون انتخاب کنید. رنگ‌های خوب و متناسب با فضا می‌تواند حس خوب و متفاوتی در افراد ایجاد کند. انتخاب یک رنگ ایده ال به معنی انتقال دهنده امنیت و تأمین زیبایی دکوراسیون خانه، آرامش، تغییر سبک خلق و خوی و …است. اگر در بازه‌ زمانی خاصی تصمیم به تغییر دکوراسیون گرفته‌اید تا بتوانید به فضای دل‌نشین تر و آرام‌بخش تر دسترسی داشته باشید بهتر است با برنامه ریزی درست وارد این پروسه شوید تا در کنار صرف هزینه به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

۱- سفید، رایج ترین رنگ دکوراسیون

مبل طوسی آبی رنگ خانه سفید طلایی رنگ سفید برای پذیرایی رنگ سفید استخوانی رنگ سفید عاجی رنگ سفید رنگ سفید فیلی

از دیرباز تاکنون رنگ دکوراسیون سفید یکی از رایج ترین و محبوب ترین رنگ‌ها بوده است. این رنگ در هیچ برهه رنگ از مد نیفتاده و تکراری نشده است. رنگ سفید یک رنگ خنثی است و به راحتی برای تمامی قسمت‌های خانه قابل است. شما می‌توانید با ترکیب این رنگ با رنگ‌ها دیگر یک رنگ خلاقانه به دست بیاورید.

اگر فضای خانه کوچک و تاریک است رنگ سفید یک انتخاب هوشمندانه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا است. انتخاب رنگ خنثی برای دکوراسیون یک انتخاب بی دغدغه است چون شما به راحتی می‌توانید تمام آیتم‌های دیگر را به راحتی انتخاب کنید. پس محدودیتی در رنگ مبلمان و فرش و سایر فاکتورها ندارید.

۲- کرم یک رنگ ایده آل و خاص

مکمل رنگ ها در دکوراسیون رنگ خانه طوسی

رنگ دکوراسیون در سبک‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال در سبک‌های کلاسیک بیشتر از رنگ‌های کرم، بژ، استخوانی و نباتی استفاده می‌شود اما در سبک‌های مدرن از ترکیب چند رنگ در کنار هم استفاده می‌شود که هر دو سبک در نوع خود بی‌نظیر هستند.

رنگ کرم جزء رنگ‌های محبوب و خنثی به شمار می‌آید. بعد از رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ، کرم است. رنگ کرم دارای طیف متنوعی از رنگ‌ها از قبیل نباتی، خاکی، بژ، استخوانی، شیری و … است. تمامی طیف‌های این رنگ کاربردی هستند و حتی در برخی دکوراسیون‌ها چندین رنگ به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید از کاغذ دیواری کرم استفاده کنید و یا مبلمان خود را از این رنگ انتخاب نمایید. بهتر است برای جان دادن به فضا از رنگ‌های دیگری هم مانند آبی، بنفش، خاکستری، سبز و یا خردلی در کنار این رنگ استفاده کنید چون ترکیب فوق العاده ای در کنار هم دارند.

از آنجا که هماهنگی در رنگ دکوراسیون بسیار مهم است پس بهتر است آیتم‌هایی که انتخاب می‌کنید همگی با هم تناسب داشته باشند. هیچ‌وقت برای یک فضا از چندین ترکیب مختلف و متضاد استفاده نکنید نهایتاً از یک یا دو رنگ برای تکمیل فضای داخلی استفاده کنید. برای دکوراسیون محیط آشپزخانه رنگ‌ها روشن و خنثی بسیار پرطرفدار هستند چون تمیزی این فضا را به خوبی نشان می‌دهند. اگر فضای داخلی منزل را کرمی انتخاب کرده‌اید پس بهتر است برای آشپزخانه هم یک رنگ از طیف کرمی استفاده کنید تا از هماهنگی آن لذت ببرید.

۳- رنگ دکوراسیون طوسی، کاربردی و پرطرفدار

ترکیب رنگ طوسی و بنفش رنگ کرم روشن برای دیوار انواع رنگ کرمی رنگ کرم تیره رنگ کرم طلایی ترکیب رنگ کرمی مکمل رنگ کرم استخوانی

برای افرادی که به سبک مدرن علاقه‌مند هستند رنگ دکوراسیون طوسی یک رنگ مطمئن و ایده آل است. رنگ طوسی شیک، مدرن و آرام بخش است و اگر در کنار سایر رنگ‌ها قرار بگیرد تعادل خوبی ایجاد می‌کند. در طیف رنگ طوسی رنگ‌های دیگری از قبیل دودی، زغالی، گرافیتی، خاکستری، نقره‌ای و سربی قرار دارد. از آنجا که در رنگ طوسی یک ته رنگ آبی وجود دارد در نتیجه در دسته رنگ‌های سرد قرار دارد.

برای ست کردن فاکتورهای مختلف فضای داخلی می توان از رنگ طوسی در کنار رنگ‌های مکملی از قبیل صورتی، زرشکی، خردلی، طلایی و … استفاده کرد.

۴- رنگ‌های خنثی برای خلق یک فضای ملایم و لطیف

شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل سایت ترکیب رنگ دکوراسیون ترکیب رنگ طوسی و آبی رنگ طوسی روشن برای دیوار رنگ طوسی آبی ترکیب رنگ طوسی و قهوه ای دکوراسیون طوسی و کرم ترکیب رنگ طوسی و کرم

برای اینکه رنگ دکوراسیون هیچ‌گاه قدیمی و کهنه نشود و قابلیت انطباق با سایر آیتم ها را داشته باشد بهتر است سراغ رنگ‌های ترند سال و یا رنگ‌هایی نامناسب نروید. در بالا رنگ‌های خنثی نظیر طوسی، دودی، کرم بژ، پلاتینی، شیری و … را معرفی کردیم این رنگ‌ها بی طرف و خنثی هستند و قابلیت ست شدن اجزای دکوراسیون را دارند. این رنگ‌ها هیچ‌وقت قدیمی و کهنه نمی‌شوند و به راحتی در خلق یک فضای آرام و ملایم مؤثر عمل می‌کنند. در این بین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند رنگ‌های خنثی را تنها در بخش پذیرایی و نشیمن استفاده کنند و برای اتاق های خواب و سرویس‌های بهداشتی از سایر رنگ‌ها استفاده کنند. مثلاً برای اتاق خواب دختران از رنگ نارنجی یا صورتی شاد و برای اتاق خواب بزرگ‌سال از رنگ‌های تیره از قبیل آبی تیره استفاده می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون

  • اگر می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید که به مرور زمان از مد نیفتد بهتر است رنگ دکوراسیون شما رنگ‌های خنثی و کمرنگ و سفید کلاسیک باشد.
  • برای دکوراسیون داخلی به هیچ وجه سراغ رنگ‌های تند نروید.
  • رنگ‌های غیر خنثی مانند آبی، سبز، بنفش و … هم برای برخی از قسمت‌های دکوراسیون کاربردی هستند.
  • برخی از رنگ‌ها دارای ویژگی سرزندگی هستند مانند رنگ‌های گرم که به سرعت هم تکراری می‌شوند.
  • برخی از متریال های دکوراسیون داخلی که کوچک‌تر هستند و به چشم نمی‌آیند بهتر است به رنگ قرمز یا نارنجی باشند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.