تصاویر مدل دیزاین آشپزخانه؛ شیک ترین مدل هایی که تا حالا ندیدی

تصاویر مدل دیزاین آشپزخانه؛ شیک ترین مدل هایی که تا حالا ندیدی

مدل دیزاین آشپزخانه زمانی که حرف از “دیزاین آشپزخانه ایرانی” به میان می‌آید، همه چیز در مورد خلق فضایی است که نه تنها …

سبک‌ جدید چیدمان دکوراسیون منزل در سال جدید

سبک‌ جدید چیدمان دکوراسیون منزل در سال جدید

سبک جدید دکوراسیون منزل نقل مکان به یک خانه جدید می‌تواند یکی از لذت‌های بزرگ زندگی باشد، اما در عین حال می‌تواند دغدغه‌های …

تصاویر مدل کفش پاشنه بلند زنانه مجلسی؛ این مدل ها لاکچری رو باید ببینی

تصاویر مدل کفش پاشنه بلند زنانه مجلسی؛ این مدل ها لاکچری رو باید ببینی

مدل کفش پاشنه بلند زنانه مجلسی وقتی صحبت از آماده شدن برای یک مهمانی یا جشن می‌شود، انتخاب کفش مناسب می‌تواند تاثیر زیادی …

دکوراسیون رنگی و شاد

دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی پذیرایی دکوراسیون داخلی منزل

با توجه به تفاوت در سبک‌ها و سلیقه‌ها لازم است که فاکتورهای مهمی را در دکوراسیون داخلی دخالت دهیم تا به راحتی تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. دکوراسیون رنگی دنیایی از رنگ‌های متنوع و زیباست اما برای چیدمان صحیح و رسیدن به احساس آرامش لازم است که از یک پالت رنگی صحیح در کنار هم استفاده شود. بیشتر افراد علاقه‌ زیادی به استفاده از رنگ‌های شاد در دکوراسیون داخلی دارند اما اصلاً با قوانین دکوراسیون رنگی و شاد آشنایی ندارند. شاید شنیدن اسم دکوراسیون رنگی کمی در شما اضطراب ایجاد کند و از نتیجه کار واهمه داشته باشید اما با رعایت چند ترفند به راحتی می‌توانید رنگ‌های شاد را کنار هم بچینید و یک دکوراسیون خلاقانه ایجاد کنید.

اهمیت دکوراسیون رنگی در طراحی داخلی

از گذشته تاکنون رنگ یک عنصر مهم در دکوراسیون محسوب شده است. فکر کردن به دکوراسیون رنگی کمی اضطراب‌آور است. اینکه چندین رنگ متفاوت بتوانند فضایی زیبا را خلق کنند شاید از نظر شما غیر ممکن باشد. اهمیت رنگ به این دلیل است که هم در زیبایی فضای داخلی تأثیر به سزایی دارد و هم از بعد روانشناسی حائز اهمیت است. بیشتر افرادی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می‌کنند شناخت کاملی در مورد این سبک از دیزاین داخلی دارند و می‌دانند چه رنگ‌هایی در کنار هم زیبا و مکمل هم هستند. به طور مثال هیچ‌وقت دو رنگ مکمل در کنار هم زیبا نیستند. رعایت این قانون به شدت در دکوراسیون داخلی مؤثر و مفید است.

هارمونی رنگ در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد اگر بدون توجه به این موضوع دست به دیزاین منزل با آیتم‌های رنگی بزنید دکوراسیون نهایی اصلاً زیبا نخواهد بود. اگر با رنگ‌های متفاوت نتوانید به مفهومی مشخص دست پیدا کنید قطعاً به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی‌کنید. برای خلق دکوراسیون با رنگ‌های شاد می‌توانید با آیتم‌های مختلفی از قبیل پاف کنار مبلی، مبل، کوسن‌های رنگی و … ایده پردازی کنید. شما می‌توانید برای هر فصلی تغییری در دکوراسیون ایجاد کنید و مناسب با تم فصل دکوراسیون منزل را اجرا کنید.

مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون رنگی

قطعاً بدون داشتن آیتم‌های رنگی و زیبا نمی‌توانید یک دکوراسیون رنگی و شاد ایجاد کنید. وسایل دکوری زیبا یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان به سبک رنگی است. شما قرار نیست هزینه بالایی صرف خرید مبلمان جدید کنید بلکه با کوسن‌های رنگی می‌توانید فضایی جدید خلق کنید. کوسن‌ها می‌تواند راه راه، ساده، گل دار، پولکی و … باشد. در کنار کوسن می‌توانید از پاف های کنار مبلی استفاده کنید این پاف ها در طرح‌های سنتی، چهل تیکه رنگی ساده و … وجود دارند.

یکی دیگر از منحصر به فرد ترین وسایل مورد نظر برای دکوراسیون داخلی استفاده از لوازمی است که طرح‌های چهل تیکه دارند. شما می‌توانید از فرش‌ها یا تابلو فرش‌های چهل تیکه یا تابلوهای دیواری و یا حتی رومیزی های چهل تیکه استفاده کنید. شما می‌توانید از یک رنگ خنثی مانند سفید یا طوسی برای چیدمان رنگی استفاده کنید تا به راحتی بستر مناسبی برای هر طرح و رنگی فراهم شود.

طرح‌های انتزاعی و سایه‌های مصنوعی

لوازم برقی رنگی بوش قیمت ماشین لباسشویی رنگی

در دکوراسیون رنگی می‌توانید بر اساس سبک خود از رنگ‌های شاد استفاده کنید. با طرح‌های انتزاعی و سایه‌های مصنوعی می‌توانید یک سبک مینیمال خلق کنید. اگر سبک دکوراسیون شما بوهمین است استفاده از یک مبل آبی برای نشیمن یک آیتم جذاب است.

آراستن فضای خنثی با پرده‌های رنگی

دکوراسیون منزل برترینها دکوراسیون داخلی منزل کوچک

یکی از قوانین دکوراسیون رنگی انتخاب ایده آل آیتم‌های مختلف در کنار هم است. اگر می‌خواهید محیط دنج خانوادگی خود را آراسته کنید و به اثاثیه خنثی جانی دوباره ببخشید بهتر است از پرده‌های رنگی و گل گلی استفاده کنید برای تنوع بیشتر می‌توانید یک تابلوی نقاشی زیبا هم برای این فضا نصب کنید.

دکوراسیون داخلی با رنگ‌های تکراری

از قوانین دکوراسیون رنگی شاد به کار بردن رنگ‌های آبی، سبز و بنفش است. برای متعادل کردن فضا می‌توانید وسایل دکوری بنفش قرار دهید.

اسباب و اثاثیه رنگی

لوازم خانگی رنگی امرسان لوازم برقی رنگی امرسان لوازم برقی آشپزخانه قرمز رنگ رنگ لوازم خانگی در جدول مارک لوازم برقی رنگی

برای اینکه دکوراسیون رنگی ساده و در عین حال جذاب باشد می‌توانید از اثاثیه رنگی استفاده کنید. به طور مثال استفاده از جلو مبلی صورتی یک ترفند مؤثر است و یا اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است از چهار پایه‌های رنگی استفاده کنید تا فضایی جذاب و شاد ایجاد شود.

سبک مدرن و دکوراسیون رنگی

قرار نیست دکوراسیون رنگی فقط مختص سبک‌های مینیمال و سنتی باشد. شما با رعایت چند قانون کلی می‌توانید سبک‌های مدرن را هم با چیدمان رنگی بیارایید. در سبک مدرن شما می‌توانید از لوازم زیادی برای آراستن منزل استفاده کنید. به طور مثال مبل‌های مدرن تنوع رنگی بسیار بالایی دارند که حدود ۶۰ درصد از این نوع طراحی داخلی با مبلمان تکمیل می‌شود. المان‌هایی که در این سبک کمک کننده هستند شامل کاناپه‌های رنگی زیبا، پاف جلو مبلی و صندلی تک، کاناپه برای نشیمن میهمان و … است. شما با همین آیتم‌های ساده می‌توانید محیط خود را خلاقانه دکوراسیون کنید. شما می‌توانید از قاب‌های هنری، کتاب‌های رنگی و وسایلی از این قبیل در طراحی و چیدمان خانه استفاده کنید.

دکوراسیون رنگی برای چه خانه‌ای مناسب است؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند که دکوراسیون رنگی باعث جلوه‌ای بی‌نظم و به هم ریخته می‌شود و اصلاً گزینه مناسبی برای خانه‌های کوچک نیست. اگر فضای خانه یا آپارتمان شما کوچک است اصلاً جای نگرانی نیست. برای این فضاها حتماً از رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای، مشکی، قهوه ای به عنوان رنگ پایه استفاده کنید. یعنی شما می‌توانید آیتم‌های اصلی منزل از قبیل دیوار پوش، کف پوش و مبلمان خود را به رنگ تیره انتخاب کنید. سپس برای ایده پردازی به دنبال وسایل دکوری از قبیل میز عسلی، کوسن رنگی، وسایل دکوراتیو و … باشید. این کار نه تنها محیط را به هم ریخته نمی‌کند. بلکه تغییری اساسی و زیبا در دکوراسیون ایجاد می‌کند.

دکوراسیون داخلی چیست لوازم خانگی رنگی اسمگ

قانون هارمونی رنگ دکوراسیون داخلی و رنگ شناسی

در دکوراسیون رنگی باید قوانین رنگ شناسی و هارمونی رنگ را مد نظر قرار دهید. به طور مثال رنگ طوسی یک رنگ خنثی است. به طور مثال وقتی که مبلمان شما به رنگ طوسی باشد بدون هیچ گونه دغدغه‌ای می‌توانید از لوازم دکوری رنگی استفاده کنید.

تنها استفاده از مبل با رنگ خنثی کارساز نیست شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای کف پوش و دیوار پوش هم استفاده کنید. با این کار به راحتی می‌توانید ایده پردازی کنید. ناگفته نماند که شما در این سبک از طراحی داخلی منزل نیازی به نورپردازی رنگی نخواهید داشت. قانون دیگری که لازم به یادآوری است این است که زمانی که شما پاف و کوسن رنگی شاد انتخاب می‌کنید نباید هم‌زمان از فرش و مبل رنگ شاد هم استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.