تصاویر مدل جاکلیدی؛ مدل های عالی برای یک دیزاین مناسب و شیک

تصاویر مدل جاکلیدی؛ مدل های عالی برای یک دیزاین مناسب و شیک

مدل جاکلیدی جاکلیدی دیواری، جاسوئیچی، جاکلیدی دیواری دیجی کالا، جاکلیدی آکواریومی، جاکلیدی فانتزی، و جاسوئیچی لاکچری – اینها نه تنها وسایلی برای نگهداری …

تصاویر مدل میز تحریر؛ مدل های جدید و اوروپایی ترند شده سال 2024

تصاویر مدل میز تحریر؛ مدل های جدید و اوروپایی ترند شده سال 2024

مدل میز تحریر وقتی صحبت از تزئین خانه و اتاق می‌شود، یکی از چیزهایی که خیلی وقت‌ها زیر سایه قرار می‌گیره، انتخاب یک …

تصاویر مدل میز آرایش زنانه؛ خانم های خوش پوش و زیبارو این مدل ها مال شماست

تصاویر مدل میز آرایش زنانه؛ خانم های خوش پوش و زیبارو این مدل ها مال شماست

مدل میز آرایش زنانه در دنیای پر زرق و برق امروز، جایی که هر کسی به دنبال نشان دادن بهترین ورژن خودش در …

محصولات و لوازم دکوراتیو 

ایده دکوراسیون منزل دکوراتیو دیواری ایده دکوراسیون منزل عروس

هدف از استفاده از محصولات دکوراتیو ایجاد یک محیط زیبا و آرام بخش است. به طور کلی هنر تزئینی یا همان دکوراتیو به دنبال تولید محصولاتی است که علاوه بر زیبایی محیط جنبه کاربردی هم داشته باشند. تنوع اشیاء و اجسام دکوراتیو بسیار زیاد است برخی از آن‌ها تنها جنبه زیبایی دارند و برخی دیگر در کنار زیبایی، قابل استفاده هم هستند. به طور مثال یک قفسه یا شلف دیواری هم زیبا است و هم برای چیدمان و جاسازی وسایل مختلف قابل استفاده است.

منظور از محصولات دکوراتیو چیست؟

از آنجا که هر روز سبک زندگی افراد تغییر پیدا می‌کند در نتیجه تمایل به تهیه محصولات دکوراتیو هم روز به روز افزایش پیدا می‌کند. صنایع مختلف از طیف گسترده‌ای از متریال ها مانند چوب، فلز، منسوجات، سرامیک و … برای ساخت محصولات دکوراتیو استفاده می‌کنند. اگر از چیدمان منزل خود خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییرات چشمگیری در آن ایجاد کنید به راحتی می‌توانید وسایل دکوراتیو را در قسمت‌های مختلف منزل استفاده کنید. شما با استفاده از این وسایل تغییرات مثبت و خوبی را مشاهده خواهید کرد.

شاید برای شما کمی شگفت انگیز باشد که چگونه محصولات دکوراتیو می‌توانند تأثیر زیادی در تزئین منزل داشته باشند. تمام طراحانی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند می‌دانند که وسایل دکوراتیو از قبیل آینه، تابلو، فرش، کوسن، نورپردازی و …کجا استفاده شوند و چه تأثیری خواهند داشت.

اهمیت کیفیت محصولات دکوراتیو در تزیین منزل

دکوراتیو منزل دکوراتیو چوبی دکوراتیو ۲۰۶

محصولات دکوراتیو در دسته محصولات خاص قرار دارند که از طراحی خلاقانه‌ای برخوردار هستند. اما قرار نیست که کل فضای زندگی شما را در بربگیرند. در واقع برای اینکه به فضای خانه جلوه‌ای زیباتر ببخشید می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. اگر مراقب انتخاب صحیح و هوشمندانه لوازم دکوراتیو نباشید بعد از مدتی خواهید دید که کل فضای خانه شما از این لوازم پر شده است و به جای زیبایی، هرج و مرج و به هم ریختگی جایگزین شده است.

وقتی صحبت از لوازم دکوراتیو می‌شود نباید به میزان کیفیت محصولات بی اهمیت باشید و شما می‌توانید کل فضای خانه را با لوازم دکوری ارزان پر کنید. اما آیا واقعاً خواسته شما همین است؟ شما می‌توانید یک وسیله دکوری خاص و منحصر به فرد را جایگزین تعداد زیادی لوازم دکوری ارزان کنید. لوازم خاص و با کیفیت در نگاه اول به چشم می‌آیند و احساس خوبی به بیننده منتقل می‌کنند. اما تعدد در لوازم بی کیفیت باعث می‌شود که اصلاً اهمیتی به این لوازم داده نشود و هیچ نقشی در تغییر محیط نداشته باشند.

اهمیت استفاده درست از محصولات دکوری در جای مناسب

هیچ‌وقت خانه خود را با مغازه عتیقه فروشی اشتباه نگیرید. قرار نیست از تمام محصولات دکوراتیو یک نمونه را در خانه داشته باشید. به طور کلی خرید لوازم دکوری و چیدمان آن‌ها یک امر سلیقه‌ای است اما افرادی که به تناسب محصول دکوری با محیط اهمیت می‌دهند می‌توانند از یک طراح داخلی کمک بگیرند.

تمام وسایل دکوراتیو در نوع خود بی نظیر و زیبا هستند اما اگر کاربرد نابجا داشته باشند باعث شلوغ نشان دادن فضا می‌شوند. نکته بعدی انتخاب لوازم دکوراتیو بر اساس سبک دکوراسیون است. به طور مثال یک گلدان عتیقه یا یک تابلو نقاشی با سبک خاص برای هر سبکی علل الخصوص سبک مدرن مناسب نیست. استفاده از این آیتم‌ها در فضاهای ناجور تنها دکوراسیون محیط را شلوغ و بی کیفیت جلوه می‌دهد.

کاربرد محصولات دکوراتیو در تزئین خانه

درصد زیادی از افراد محصولات دکوراتیو را تنها برای تزئین بخشی از منزل مانند پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنند. در اصل باید بگوییم که در تمام بخش‌های خانه از سرویس بهداشتی گرفته تا آشپزخانه و اتاق‌خواب به لوازم دکوراتیو نیاز دارند. البته ناگفته نماند استفاده از این وسایل در برخی از قسمت‌های منزل دارای جنبه دکوراتیو است و در بخشی دیگر جنبه کاربردی دارد. به طور مثال بیشتر لوازم دکوراتیو در آشپزخانه جنبه کاربردی دارند. اما در سالن پذیرایی بیشتر از محصولات دکوری که جنبه زیبایی دارند استفاده می‌شود.

تأثیر آینه دکوراتیو در تزئین خانه

محصولات دکوراتیو چیست تابلو دکوراتیو چیست دکوراتیو به انگلیسی دکوراتیو گل

این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی نمی‌توان نقش آینه دکوراتیو را نادیده بگیریم. در بین محصولات دکوراتیو تأثیر آینه روی زیبایی فضا بیشتر می باشد. چون برای سبک‌های مختلف قابل اجرا است. منظور از آینه دکوراتیو برش و تبدیل یک آینه بزرگ به قطعات کوچک است. قطعات آینه در طرح و اشکال مختلفی برش زده می‌شود در ایجاد یک فضای زیبا و خلاقانه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

از مهم‌ترین کاربرد آینه دکوراتیو زیباسازی، افزایش روشنایی و مخفی کردن مشکلات ظاهری دیوارها است. آینه دکوراتیو با طرح لوزی، اشک، برگ، زنجیره، شاخه‌ای، پازلی و …طراحی می‌شود که در قسمت‌های مختلف خانه از قبیل ورودی سالن پذیرایی، اتاق‌خواب و … استفاده می‌شود. اگر فضای خانه کوچک است می‌توانید با نصب آینه نور را منعکس کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید.

آباژورها و نقش مؤثر آن‌ها در دکوراتیو منزل

ایده دکوراسیون منزل اینستاگرام جدیدترین لوازم دکوری منزل

در منازل ایرانی از طیف وسیعی از محصولات دکوراتیو برای زیبایی منزل استفاده می‌شود. به کار بردن لوازم روشنایی از قبیل آباژور و چراغ خواب باعث ایجاد فضایی آرام و لوکس می‌شود. آباژورها در مدل‌های مجلل و ساده وجود دارند. برای سبک‌های کلاسیک معمولاً از لوسترها و آباژورهای مجلل استفاده می‌شود اما با تغییر سبک زندگی مدل‌های جدید با طرح های متنوع جایگزین شده اند. آباژورها در مدل‌های ایستاده و رومیزی عرضه می‌شوند که علاوه بر زیبایی در تأمین نور هم نقش مؤثری ایفا می‌کنند. شما می‌تواند در قسمت پذیرایی، اتاق‌خواب و اتاق نشیمن از انواع آباژور استفاده کنید.

نقاشی یا تابلو دکوراتیو

دکوراتیو چیست دکوراتیو لامپ

اگر بخواهید به فضای منزل هویت و شخصیت ببخشید بهتر است از بین محصولات دکوراتیو، تابلو دکوراتیو را انتخاب کنید. همه‌ ما تا حدودی با نقاشی و طراحی آشنایی داریم. هر تابلویی که طراحی می‌شود یک مفهوم خاصی دارد. شما می‌توانید تابلو را بر اساس سبک دکوراسیون خود تهیه کنید. طیف گسترده‌ طرح و رنگ‌ها باعث شده تا تمامی سلیقه‌ها پوشش داده شود و برای هیچ سبکی محدودیتی وجود نداشته باشد.

استفاده از گل و گیاه در تزئین منزل

ایده دکوراسیون منزل کوچک تزیین منزل

استفاده از گل و گیاه به عنوان محصولات دکوراتیو بخش مهمی از پروسه‌ دکوراسیون داخلی است. درصد زیادی از افراد حداقل یک گل طبیعی یا مصنوعی در خانه دارند. شاید زندگی آپارتمان نشینی و کمبود جا این آیتم را از بیشتر خانه حذف کرده باشد اما هنوز هم می‌توانید با چند گلدان کوچک و ساده محیطی زیبا و آرام‌بخش را خلق کنید. گل‌ها علاوه بر زیبایی در تصفیه هوا هم نقش مؤثری دارند و با هزینه کم می‌توانید یک خانه را به زیبایی تزئین کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.