راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

تشخیص فرش تقلبی فرش تقلبی و اصل همواره در بازار وجود داشته اند. به همین دلیل چالش اصلی افرادی که قصد خرید قالی …

ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن برگ گیاهان خانگی

ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن برگ گیاهان خانگی

تمیز کردن برگ گل و گیاه برگ گیاهان خانگی را باید به بهترین شیوه ممکن تمیز کرد. زیرا شفافیت و شادابی آن‌ها تأثیر …

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

مدل کت زنانه مجلسی در دنیای مد، مدل کت تک مجلسی، کت مجلسی زنانه جدید، مدل کت کوتاه زنانه، کت تک زنانه مجلسی، …

کاربرد های نوشابه

کاربرد نوشابه سیاه کاربرد نوشابه در خانه تکانی

کاربردهای نوشابه تنها به نوشیدن آن کنار غذا ختم نمی‌شود. این نوشیدنی پرطرفدار در کنار مضراتی که برای سلامتی انسان دارد یک سری کاربردهای رایجی دارد که باعث شده همیشه در سبد غذایی خانوار جا داشته باشد.

همه ما می‌دانیم که نوشیدن نوشابه برای سلامت دندان و استخوان مضر است اما قرار نیست که این نوشیدنی همیشه مصرف آن سودآور باشد. بلکه کاربردهایی که این نوشیدنی دارد عجیب و غیر خوراکی هستند. این نوشیدنی از رفع بوی بد لباس گرفته تا شستشوی ظروف به کار گرفته می‌شود و تقریباً تمام کاربردهای آن مؤثر واقع شده‌اند.

کاربردهای نوشابه در هنر عکاسی

ریختن نوشابه در ماشین لباسشویی ترکیب صابون و نوشابه خواص نوشابه برای پوست کاربرد قوطی نوشابه تمیزکاری با نوشابه و خمیر دندان کاربرد نوشابه تاریخ گذشته ترکیب صابون و نوشابه شستن چدن گاز با نوشابه

یکی از کاربردهای نوشابه که نظر دوستداران هنر و کارهای دستی را به خود جلب کرده است، دادن ظاهر قدیمی به عکس‌ها است. شما می‌توانید با اسپری کردن مقداری از این نوشیدنی روی عکس مورد نظر خود، ظاهر آن را قدیمی و کهنه کنید. البته توجه داشته باشید که مقدار این نوشیدنی زیاد نباشد که باعث خراب شدن کاغذ شود. تا زمانی که عکس خشک نشده به آن دست نزنید. برای این کار سمت نوشابه‌های رنگی کاراملی نروید چون نتیجه مورد انتظار را دریافت نخواهید کرد.

رفع زنگ‌زدگی با نوشابه

شاید کمی برایتان عجیب است که یکی از کاربردهای نوشابه از بین بردن زنگ زدگی در اشیاء مختلف است. برای این کار می‌توانید شیء مورد نظر را داخل ظرفی پر از نوشابه قرار دهید و یا با دستمال آغشته به نوشابه شیء مورد نظر را خیس کنید. این روش برای انواع ابزارآلات زنگ زده مانند کلید، آچار، سیخ، پیچ گوشتی، قفل و … کاربرد دارد.

کاربردهای نوشابه روی موها

از کاربردهای نوشابه در صنعت زیبایی می‌توان به فر کردن موها اشاره کرد. این نوشیدنی دارای اسید فسفریک است که باعث منقبض کردن کوتیکول های مو می‌شود و باعث می‌شود تا مو حالت فر طبیعی بگیرد.

با نوشابه سکه‌ها را براق کنید

اگر سکه‌های قدیمی زیادی دارید که تغییر رنگ داده اند از کاربردهای نوشابه در این خصوص غافل نشوید. شما می‌توانید سکه‌ها در یک ظرف نوشابه بیندازید تا چرک و آلودگی هایی که روی آن‌ها رسوب کرده از بین بروند و مانند روز اول درخشان و براق شوند.

جالب ترین کاربردهای نوشابه بای تقویت گل ها

کاربردهای نوشابه تمام حوزه ها را فرا گرفته است. برای تقویت گل‌های خود می‌توانید از این نوشیدنی استفاده کنید. ابن نوشیدنی همانند کود اثر می‌کند و باعث سوختگی ریشه گل ها نمی‌شود. می‌توانید نوشابه را جایگزین کود برای گل‌های آزالیا و یاسمن کنید.

رفع لکه چربی روی لباس با نوشابه

یکی از کاربردهای نوشابه که به کمک کدبانوها آمده است رفع لکه چربی روی لباس است. برخی از برندهای نوشابه مانند کوکاکولا پاک‌کننده‌ای قوی هستند. این نوشیدنی سرشار از اسیدکربنیک و اسید فسفریک است که هر دو برای رفع لکه بسیار مؤثر هستند. اگر از این نوشیدنی در ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید بهتر است به جای پودر یک لیوان نوشابه بریزید.

کاربردهای نوشابه، تله‌ای برای حشرات

اگر در فضای بازی هستید که حشرات مزاحم مانند پشه و مگس اذیتتان می‌کند سراغ کاربردهای نوشابه بروید. چون این نوشیدنی اینجا هم کارساز است. می‌توانید مقداری نوشابه را در ظرفی بریزید و آن را کمی دورتر از خود قرار دهید در عرض چند ثانیه حشرات به سمت این نوشیدنی می‌روند و دیگر مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کنند.

برق انداختن سرویس بهداشتی با نوشابه

یکی از کاربردهای نوشابه این است که جایگزین شوینده‌های شیمیایی شده است. این نوشیدنی کاملاً کم خطر و مقرون به صرفه است. شما می‌توانید یک بطری کوچک نوشابه را روی سطوح بهداشتی حمام و توالت بریزید و بعد از یک ساعت کاملاً بشویید. اسید فسفریک موجود در این نوشیدنی باعث از بین رفتن رسوبات روی سطوح می‌شود و هیچ اثری از آن‌ها باقی نمی‌گذارد. برگشت نوشابه به محیط زیست هم تأثیر مضری ندارد در حالی که شوینده‌های شیمیایی جان محیط زیست را می‌گیرند.

عجیب ترین کاربردهای نوشابه به عنوان داروی ضد موش

تعجب نکنید یکی از کاربردهای نوشابه از بین بردن موش ها است. این جانوران عامل انتقال بیماری‌ها به انسان هستند و وجود آن‌ها در خانه چندش‌آور است. موش ها عاشق نوشابه هستند. اگر مقداری از این نوشیدنی را در مسیر آن‌ها قرار دهید آن را می‌خورند. مصرف این نوشیدنی باعث چاق شدن موش ها و در نهایت مرگ آن‌ها می‌شود. بدن موش ها قادر به دفع گاز کربنیک نیست و این به معنی پایانی برای آن‌ها خواهد بود.

ظروف مسی و نقره خود را با نوشابه برق بیندازید

ریختن نوشابه در ماشین لباسشویی تمیزکاری با نوشابه و خمیر دندان از بین بردن لکه لباس با نوشابه فواید نخوردن نوشابه خواص نوشابه برای پوست نوشابه برای سوختگی

برق انداختن مس و نقره یکی دیگر از کاربردهای نوشابه است. می‌توانید مقداری از این نوشیدنی را روی دستمال بریزید و آن را روی قسمت های اکسیده شده وسایل مسی بکشید. این کار باعث تمیز و براق شدن آن می‌شود. وسایل نقره خود را نیز چند دقیقه در نوشابه قرار دهید و بعد با آب و صابون بشویید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

همچنین می‌توانید قابلمه هایی که اثرات سوختگی روی آن‌ها باقی مانده است را با مقدار کوکاکولا تمیز کنید. برای این کار مقداری نوشابه را در قابلمه که اثر سوختگی در داخل آن وجود دارد بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. اگر همچنان سوختگی روی قابلمه بود یک شب دیگر با نوشابه استراحت دهید و بعد آن را کاملاً بشویید.

لکه خون را با نوشابه پاک‌کن

از هیجان انگیزترین کاربردهای نوشابه پاک کردن خون از روی پارچه‌های مصنوعی بخصوص کتان است. اگر خون روی لباس خشک شده باشد به سختی تمیز می‌شود. بهتر است قبل از اینکه لباس را داخل لباسشویی بشوید به مدت پنج دقیقه روی آن نوشابه بریزید و بعد آن را بشویید.

شستن شیشه با نوشابه

اگر روی سطوح شیشه‌ای لکه و آلودگی وجود دارد از کاربردهای نوشابه در این زمینه غافل نشوید. برای پاک کردن این لکه‌ها فکر شوینده‌ها و لکه برها را نکنید چون با مقداری نوشابه به راحتی هر لکه‌ای پاک می‌شود. اسید فسفریکی که در نوشابه وجود دارد آلودگی و حشرات روی شیشه را از بین می‌برد. بعد از استفاده از این نوشیدنی شیشه را با آب و صابون بشویید.

از بین بردن لکه جوهر با نوشابه

لازم نیست نگران لکه‌ جوهر روی فرش و موکت باشید. یکی از کاربردهای نوشابه همین قابلیت لکه بری است چون در این زمینه نتیجه فوق العاده ای دارد. مقداری از این نوشیدنی را روی لکه بریزید و ده دقیقه صبر کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بکشید.

‌ تمیز کردن سپر اتومبیل با نوشابه

از کاربردهای نوشابه برق انداختن و تمیز کردن سپر اتومبیل است در واقع هیچ ماده ای اندازه‌ این نوشیدنی نتایج شگفت انگیز ندارد.

با نوشابه آدامس را از سطوح مختلف پاک‌کن

از کاربردهای نوشابه می‌توان به جدا کرد آدامس از سطوح مختلف مانند فرش، دیوار، مو، پارچه و … اشاره کرد. بر روی سطح مورد نظر از این نوشیدنی بریزید و بعد از چند دقیقه آدامس جدا می‌شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.