طرز تهیه کیک کدو حلوایی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کدو حلوایی مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی در هر فصل از سال می‌توانید با میوه‌های فصلی کیک‌های خوشمزه‌ای را برای دورهمی های عصرانه خود تهیه کنید. یکی …

تصاویر مدل کابینت آشپزخانه؛ یک دیزاین بی نقص با این مدل ها

تصاویر مدل کابینت آشپزخانه؛ یک دیزاین بی نقص با این مدل ها

مدل کابینت آشپزخانه وقتی صحبت از طراحی و دیزاین آشپزخانه‌ها می‌شود، یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که به ذهن می‌رسد، انتخاب مدل …

با خوشمزه‌ ترین غذاهای شب یلدا آشنا شوید + خوراکی های یلدا

با خوشمزه‌ ترین غذاهای شب یلدا آشنا شوید + خوراکی های یلدا

غذاهای شب یلدا   غذاهای شب یلدا جزء خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهایی هستند که توسط کدبانوهای ایرانی پخته می‌شوند. جشن شب چله یکی …

آموزش میوه آرایی

میوه آرایی ساده میوه آرایی ساده برای مدرسه میوه آرایی موز میوه آرایی برای مهمانی

میوه آرایی شب یلدا جزء جذاب‌ترین و ماهرانه‌ترین کارهایی است که کدبانوهای ایرانی در انجام آن استاد هستند. تزئین میوه در سفره جشن‌هایی همانند شب چله انجام می‌شود. این کار باعث هر چه بیشتر زیبا شدن سفره این جشن شده و افراد می‌توانند عکس‌های زیبا و جذابی کنار این سفره بگیرند. میوه آرایی سال‌هاست که در میان خانم‌های ایرانی انجام می‌شود و طرفداران زیادی دارد. هنر دست خانم‌های ایرانی می‌تواند یک میوه ساده را به یک میوه جذاب و زیبا تبدیل کند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی بیشتر میوه آرایی شب یلدا و چند ایده جذاب برای آن بپردازیم.

اهمیت و محبوبیت میوه آرایی شب یلدا در میان ایرانیان

میوه آرایی شب یلدا از گذشته‌های دور تاکنون میان ایرانیان مرسوم بوده است. در واقع تزئین میوه‌ها یکی از رسومات مراسم شب چله در ایران است. بانوان برای آنکه میزان هنر و سلیقه خود را نشان دهند از این روش استفاده می‌کنند. در واقع هر بانویی که تزئین میوه را بهتر بلد باشد، آن را هنرمندتر از بقیه می‌دانند. برای تزئین میوه بانوان با استفاده از ابزارهای مخصوص میوه‌ها را به شکل‌های بسیاری زیبایی برش می‌دهند. این برش‌ها به دقت انجام شده و بدون خراب کردن میوه شکل خاصی به میوه می‌بخشند. تزئین میوه با استفاده از چندین میوه انجام می‌شود و رنگ‌های بسیار زیبایی می‌سازد.

چگونه می‌توان میوه آرایی شب یلدا را انجام داد؟

میوه آرایی شب یلدا کاری آسان نیست. احتمالاً شما نیز بارها خواسته‌اید که تزئین میوه انجام دهید اما نتیجه کار راضی کننده نبود است. یادگیری این کار سخت است اما امکان‌پذیر نیست. درواقع یادگیری آن به زمان و تلاش بسیاری احتیاج دارد. اگر می‌خواهید برای مراسم خاصی کار میوه آرایی را انجام دهید حتماً قبل از آن روی میوه‌های زیادی تمرین کنید. این گونه می‌توانید میوه‌های خوبی برای شب چله تزئین کنید. کلیپ‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که نحوه برش دادن میوه‌ها را به درستی آموزش می‌دهند. می‌توانید با نگاه کردن به کلیپ‌های آموزشی مختلف نحوه برش زدن میوه‌هایی همانند هندوانه و آناناس را یاد بگیرید. البته ما نیز در ادامه مقاله به آموزش برخی از ایده های جذاب میوه آرایی شب یلدا می‌پردازیم.

ایده میوه آرایی شب یلدا با استفاده از هندوانه

یکی از میوه‌هایی که در مراسم شب چله حتماً استفاده می‌شود هندوانه است. در میوه آرایی شب یلدا نیز از هندوانه استفاده های زیادی می‌شود. در واقع این میوه به دلیل شکل منحصر به فرد خود زمینه بسیار خوبی برای تزئین میوه دارد. در ادامه به ایده هایی برای استفاده از هندوانه جهت میوه آرایی می‌پردازیم.

هندوانه را به ظرف میوه تبدیل کنید

آموزش میوه آرایی میوه آرایی برای مهمانی میوه آرایی عروس

یکی از روش‌های میوه آرایی شب یلدا با استفاده از هندوانه‌این است که آن را به ظرف میوه تبدیل کنید. برای این کار به یک هندوانه سالم، چاقوی مخصوص میوه آرایی و یک قاشق اسکوپ هندوانه احتیاج دارید. در ادامه به مراحل انجام این کار می‌پردازیم.

  • ابتدا با استفاده از چاقو هندوانه را به دو قسمت مساوی برش دهید. سعی کنید برش شما کاملاً صاف و یک اندازه باشد. برای این کار از یک چاقوی بزرگ استفاده کنید.
  • پس از برش دادن هندوانه، با استفاده از اسکوپ هندوانه سعی کنید هندوانه را به صورت توپ‌هایی منظم خارج کنید. این کار را بدون هیچ فشاری انجام دهید تا پوست هندوانه آسیب نبیند. توپ‌های هندوانه را درون ظرف جداگانه‌ای به دقت قرار دهید تا خراب نشوند.
  • پس از آنکه هندوانه موجود در هر دو قسمت را خالی کردید سعی کنید با چاقو لبه پوست هندوانه را طرح دار کنید. مثلاً برش‌هایی به شکل زیگزاگ و هفت و هشت در بیاورید. به این شکل ۷۸۷۸۷۸٫
  • پس از آنکه لبه پوست هندوانه را برش زدید می‌توانید خرده میوه‌ها را به صورت سالاد میوه داخل هندوانه قرار دهید. مثلاً میوه‌هایی همانند موز، آناناس، انگور، انار، توپ‌های هندوانه و … .

سبد میوه هندوانه‌ای زیبا

در میوه آرایی شب یلدا سبدی به شکل هندوانه می‌تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. شما در این سبد می‌توانید انواع میوه‌های دیگر را قرار دهید و سفره شب چله خود را رنگین‌تر کنید. برای این کار شما تنها به یک هندوانه سالم و یک چاقوی مخصوص میوه آرایی احتیاج دارید.

  • ابتدا لازم است هندوانه را روی سطح صافی همانند میز قرار دهید تا معلوم شود هندوانه در کدام جهت ثابت می‌ماند. زیرا سبد هندوانه باید کاملاً صاف بایستد و روی سفره کج نشود.
  • بعد از آنکه هندوانه را ثابت قرار دادید سعی کنید برشی نیم دایره ای در هر طرف هندوانه ایجاد کنید. اگر می‌خواهید سبد عمق زیادی داشته باشد، برش را در قسمت بالا ایجاد کنید. اگر هم عمق سبد زیاد برایتان اهمیت ندارد برش را در وسط هندوانه انجام دهید.
  • سعی کنید بین دو طرف برش فاصله‌ای دو سانتی متری وجود داشته باشد. زیرا این فاصله جایی است که دسته سبد به بدنه هندوانه متصل می‌شود.
  • بعد از آنکه برش‌های افقی را انجام دادید سراغ برش‌های عمودی بروید. سعی کنید دو طرف برش نیم دایره ای به صورت عمودی به هم متصل کنید.
  • این گونه شکل دسته سبد به خوبی ایجاد می‌شود. یعنی شما در دو طرف هندوانه دو قسمت را برش زده‌اید. سپس سعی کنید قسمت های برش زده را با احتیاط از هم جدا سازید و داخل هندوانه را با قاشق خالی کنید.

ایده میوه آرایی شب یلدا با استفاده از آناناس

میوه آرایی ساده با سیب میوه آرایی پرتقال

با استفاده از این ایده میوه آرایی شب یلدا با استفاده آناناس گلدان میوه‌ای درست کنید. این ایده جزء راحت‌ترین و جذاب‌ترین ایده های تزئین میوه است. برای این ایده به سیخ کباب نازک، خلال دندان، آناناس، توت فرنگی و دانه انگور سبز احتیاج دارید.

  • ابتدا یک سوم بالایی آناناس را برش بزنید و کامل جدا کنید. به گونه‌ای که تنه آناناس نقش گلدان را داشته باشد.
  • سپس برای آنکه گل‌ها را بسازید از آناناس‌هایی استفاده کنید که برش دایره ای دارند. می‌توانید از کمپوت آناناس هم استفاده کنید. ابتدا یک توت فرنگی وسط دایره آناناس‌ها قرار دهید و یک خلال دندان از آن عبور دهید تا محکم شود. این گونه گل‌ها ساخته می‌شوند.
  • سپس دانه های انگور را از سیخ کباب عبور دهید تا بتوانید ساقه گل‌ها را بسازید. این کار را با دقت انجام دهید تا دانه های انگور متلاشی نشوند.
  • سپس برای آنکه گل را به ساقه وصل کنید، انتهای سیخ کباب را از آناناس و توت فرنگی موجود در آن عبور دهید. سیخ کباب تزئین شده را داخل آناناس فرو کنید. سعی کنید حداقل پنج عدد از این گل‌ها بسازید تا گلدان شما زیباتر شود.

درخت‌های نخل زیبا در میوه آرایی شب یلدا

آموزش میوه آرایی هندوانه آموزش میوه آرایی سیب

با استفاده از این ایده از میوه آرایی شب یلدا می‌توانید درخت‌های نخل زیبایی در سفره شب چله خود درست کنید. برای پیاده کردن این ایده به چندین موز، کیوی، سیخ چوبی و خلال دندان احتیاج دارید. همچنین درخت‌های نخل را می‌توانید در گلدان آناناسی که در بخش قبل نحوه ساخت آن را توضیح دادیم قرار دهید. برای ساخت این درخت بهتر است از موزهای سفت و کیوی‌های تازه استفاده کنید.

  • ابتدا کیوی‌ها را پوست بگیرید. سپس کیوی را به صورت هلالی و نیم دایره برش بزنید. سعی کنید برش‌هایتان دقیق و زیبا باشد.
  • سپس موزها را پوست بکنید و سعی کنید با استفاده از خلال دندان کیوی‌ها را به سر موز متصل کنید. سعی برش‌های کیوی نقش برگ‌ها و موز نقش تنه نخل را داشته باشد.
  • پس از متصل کردن کیوی‌ها به سر موز، یک عدد سیخ چوبی را از داخل موز عبور دهید. این گونه می‌توانید درخت نخل خود را در گلدآن‌های میوه‌ای قرار دهید.

میوه آرایی شب یلدا با استفاده از قیف بیسکویتی

آموزش میوه آرایی ساده آموزش میوه آرایی خیار

در میوه آرایی شب یلدا می‌توانید با استفاده از قیف بیسکویتی، سالادهای میوه‌ای بسیار خوشمزه درست کنید. برای این کار به قیف های بیسکویتی، خامه و تکه‌های کوچک میوه همانند موز، کیوی، سیب، پرتقال و … استفاده کنید. بیسکویتی های قیفی که رنگ قهوه‌ای دارند برای این کار مناسب‌تر هستند.

  • ابتدا داخل بیسکویتی های قیفی را با خامه بپوشانید. این گونه میوه‌ها بهتر داخل قیف بیسکویتی قرار داده می‌شوند.
  • سپس تکه‌های میوه را داخل قیف قرار دهید و آن‌ها را به خوبی روی هم بچینید. سعی کنید میوه‌های خشک را در قسمت زیرین و میوه‌های تر را در قسمت بالایی قرار دهید. در غیر این صورت بیسکویت ها خیس شده و خراب می‌شوند.
  • سعی کنید قیف های میوه‌ای درون ظرفی بچینید که به صورت عمودی قرار بگیرند. همچنین می‌توانید میوه‌ها را با استفاده از خلال دندان محکم‌تر کنید.

ساختن آدمک کوچک با استفاده از میوه‌ها

میوه آرایی عروس میوه آرایی سیب میوه آرایی چیست

علاوه بر ایده های میوه آرایی شب یلدا که در قسمت های قبلی معرفی کردیم، می‌توانید یک آدمک کوچک هم بسازید. برای این کار به یک پرتقال درشت، یک عدد لیمو، کیوی، خلال دندان، خرما و دو عدد کشمش نیاز دارید. سپس مراحل زیر را به دقت طی کنید.

  • ابتدا لیمو را روی پرتقال با خلال دندان نصب کنید. لیمو نقش سر آدمک و پرتقال نقش تنه آن را دارد.
  • برای ساختن دست و پای آدمک از خرما و خلال دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید که پاها را به حالت نشسته وصل کنید. به گونه‌ای انگار آدمک نشسته و پاهای خود را دراز کرده است. زیرا این گونه تعادل آدمک نیز حفظ می‌شود.
  • سعی کنید کشمش‌ها را به لیمو بچسبانید تا جای چشم‌ها را بگیرند. می‌توانید از چسب استفاده کنید.
  • سپس یک برش دایره ای مانند نازک از کیوی را بالای لیمو قرار دهید که نقش کلاه آدمک را داشته باشد و آن را با خلال دندان سفت کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.