ترفندهای تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن

ترفندهای تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن

تیز کردن چاقو این روزها تیز کردن چاقو با ابزارهای مختلف کار را برای افراد راحت کرده است. اگر ابزارهای کاربردی در دسترس …

ترفندهای مرتب کردن کمد لباس + چیدمان و طبقه بندی کمد

ترفندهای مرتب کردن کمد لباس + چیدمان و طبقه بندی کمد

مرتب کردن کمد بیشتر خانم‌ها همیشه با چالش مرتب کردن کمد لباس مواجه هستند و بعد از مرتب کردن نمی‌دانید که چگونه برای …

فارکس چیست؟ | معامله های فارکس چگونه صورت می گیرد؟

فارکس چیست؟ | معامله های فارکس چگونه صورت می گیرد؟

فارکس چیست؟ فارکس چیست؟ در قرن حاضر، شاهد ظهور بازارهای مالی متنوع و چشمگیری هستیم که برای افراد با انواع مختلف شخصیتی و …

تشخیص فرش تقلبی

تشخیص فرش پلاستیکی تشخیص فرش 1200 شانه فرش پلاستیکی چیست تشخیص فرش پلاستیکی

فرش تقلبی و اصل همواره در بازار وجود داشته اند. به همین دلیل چالش اصلی افرادی که قصد خرید قالی را دارند همواره این است که چگونه یک قالی اصل بخرند؟ قالی نقش بسیار مهمی در زندگی ایرانیان دارد. تا جایی که معتقدند هیچ خانه‌ای بدون قالی خانه نمی‌شود. البته قیمت خرید قالی نیز بالاست. بنابراین باعث هزینه بالایی برای خرید آن صرف شود. با وجود این موارد بسیار مهم است بتوانید فرش اصل را از قالی غیر اصل تشخیص دهید. زیرا این گونه می‌توانید خرید بسیار به صرفه تری انجام دهید. در ادامه متن می خواهیم به راهکارهایی اساسی برای تشخیص قالی‌های تقلبی از قالی‌های اصل بپردازیم.

راهکارهای تشخیص فرش تقلبی از فرش اصل

برای آنکه بتوانید فرش تقلبی را از اصل تشخیص دهید باید اطلاعات جامع و دقیقی در مورد قالی‌ها داشته باشید. بدون اطلاعات کافی به هیچ وجه نمی‌توانید قالی اصلی را از قالی بی کیفیت تشخیص دهید. راهکارهایی که در ادامه مقاله ارائه می‌دهیم مربوط به پارامترهای مهمی از قالی هستند. لازم است هنگام خرید فرش حتماً به تمامی این پارامترها دقت کنید. اگر در مورد اصل بودن هر یک از پارامترهای زیر مشکوک بودید بهتر است قالی مورد نظر را خریداری نکنید. زیرا ممکن است ناخواسته هزینه بالایی را بابت یک محصول بی کیفیت پرداخت کنید.

برای تشخیص فرش تقلبی از اصل به شانه و تراکم توجه کنید

شانه و تراکم دو عدد از پارامترهای مهم هستند که برای تشخیص فرش تقلبی از اصل باید مورد بررسی قرار گیرند. فرش ۷۰۰ شانه باید اکثراً تراکم ۲۵۵۰ و ۲۷۰۰ و قالی ۱۰۰۰ شانه باید دارای تراکم ۳۰۰۰ است. قالی ۱۲۰۰ شانه باید دارای تراکم ۳۶۰۰ و قالی ۱۵۰۰ شانه باید دارای تراکم ۴۵۰۰ باشد. همچنین فرش‌هایی که دارای علامت استاندارد هستند دارای شانه و تراکم دقیق هستند. یعنی شانه و تراکم آن‌ها به همان اندازه‌ای است که روی مشخصات آن‌ها درج شده است. اگر می‌خواهید خودتان میزان شانه و تراکم را به دست بیاورید لازم است یک سانتی‌متر از عرض یا طول قالی را در نظر بگیرید. سپس تعداد گره‌های آن را به دقت شمرده و آن را در ۱۰۰ ضرب کنید. این گونه تعداد شانه و تراکم به دست می‌آید.

تشخیص فرش اکریلیک قیمت فرش پلاستیکی فرش تقلبی کاشان فرش تقلبی نی نی سایت معایب فرش پلاستیکی فرش پلاستیکی چیست

ظاهر و رنگ فرش گویای همه چیز است

ساده‌ترین راه برای تشخیص فرش تقلبی از اصل دقت کردن به ظاهر آن است. بهتر است ابتدا از رنگ قالی شروع کنید. رنگ‌هایی که در قالی‌های تقلبی به کار می‌روند بسیار کدر و کم رنگ هستند. در حالی که رنگ قالی‌های اصل بسیار بشاش و پررنگ است. اگر رنگ قسمت‌هایی از قالی با رنگ قسمت‌های دیگر فرق داشته باشد یقین داشته باشید که قالی غیر اصل است. سعی کنید الیاف قالی را بو کنید. اگر قالی بوی نفت، پلاستیک و مواد شیمیایی دهد معلوم است که قالی اصلاً کیفیت خوبی ندارد. سایز قالی‌ها نیز می‌تواند اصل و غیر اصل بودن آن‌ها را نشان دهد. قالی اصل دارای ابعاد بسیار دقیقی است. در حالی که قالی غیر اصل ابعاد دقیقی ندارد.

برند تولید کننده فرش تقلبی و فرش اصل

توجه به برند شرکت تولید کننده می‌تواند به تشخیص فرش تقلبی از اصل کمک کند. کشور ایران یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان قالی در جهان است. بنابراین شرکت‌های معتبر زیادی قالی‌های بسیار باکیفیت تولید می‌کنند. هنگام خرید قالی سعی کنید حتماً به نام تجاری دقیق فرش توجه داشته باشید. برخی از شرکت‌های سودجو نام برند خود را نزدیک به برندهای معروف انتخاب می‌کنند. زیرا این گونه خریداران در تشخیص برند اصل و غیر اصل اشتباه می‌کنند. قبل از خرید قالی سعی کنید برندهای معتبر را بشناسید و حتی‌الامکان از نمایندگی‌ها خرید خود را انجام دهید.

به برچسب پشت فرش و اطلاعات موجود در آن دقت کنید

برچسب پشت قالی می‌تواند اطلاعات خوبی از محصول و شرکت تولید کننده آن به شما ارائه دهد. حتی فرش تقلبی هم این برچسب را دارد. سعی کنید به اطلاعات درج شده در برچسب دقت کنید و صحت آن‌ها را بسنجید. همچنین محصولاتی که توسط شرکت‌های معتبر تولید می‌شوند دارای شناسه مخصوصی هستند. شما می‌توانید این شناسه را از طریق شرکت تولید کننده پیگیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که قالی اصل است یا خیر. اصولاً نام طرح در برچسب قالی نوشته نمی‌شود. بلکه تنها یک کد درج می‌شود. اگر نام طرح درج شده باشد بهتر است به اصل بودن قالی شک کنید.

فرش تقلبی نی نی سایت راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی فرش تقلبی کاشان تشخیص فرش اکریلیک

لمس کردن یکی از راه‌های تشخیص فرش تقلبی از اصل

لمس کردن می‌تواند آسان‌ترین راه تشخیص فرش تقلبی از اصل باشد. سعی کنید به خوبی به قالی دست بزنید. بافت قالی باید به حدی صاف باشد که دست شما روی آن بلغزد. وجود ناهمواری‌ها در سطح قالی می‌تواند نشان دهنده غیر اصل بودن قالی باشد. همچنین به پشت قالی دست بزنید. پشت قالی باید حالتی گره داشته باشد. اگر پشت قالی ناهمواری‌های ناهماهنگ داشت مسلماً قالی اصل نیست. وجود هرگونه پارگی، آثار رفو، تغیر رنگ در پشت قالی و … نشان دهنده آن است که قالی توسط دستگاه بی کیفیت ساخته شده است.

قیمت خرید فرش تقلبی و فرش اصل

بهتر است هنگام خرید قالی به قیمت واقعی و منطقی قالی فکر کنید. فرش تقلبی عمدتاً با قیمت بسیار کمتر و غیرمنطقی تری به فروش می‌رسد. مثلاً ممکن است فروشنده کلی از اصل بودن و باکیفیت بودن قالی صحبت کند و بعد قیمت ناچیزی برای آن پیشنهاد دهد. در این صورت لازم است در مورد اصل بودن قالی شک کنید. زیرا قالی‌های باکیفیت و اصل هیچ گاه با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خودشان به فروش نمی‌رسند. همچنین مراقب تخفیف‌ها و آف هایی که روی فرش‌ها می‌گذارند باشید. قالی‌های اصل بسیار کمتر تخفیف می‌خورند. زیرا فروشندگان با فروختن این قالی با قیمت کم دچار ضرر می‌شوند.

الیاف فرش تقلبی با الیاف فرش اصل چه فرقی دارد؟

جنس‌های فرش تقلبی از الیاف‌های بی کیفیت همانند پری پروپیلن و پلی‌استر بافته می‌شود. قالی‌هایی که با نخ‌های آکریلیک هیت ست بافته می‌شوند را جزء فرش‌های اصل به حساب می‌آورند. الیاف آکریلیک جز بهترین الیاف قالی است که ماندگاری و استحکام بسیار بالایی دارد. الیاف هیت ست در معرض بخار و گرما بافته می‌شوند. در نتیجه این الیاف در برابر گرما، شستشو و نور آفتاب مقاومت بسیار بالایی دارند. این الیاف بسیار نرم بوده و از لطافت بالایی برخوردار هستند. البته توجه داشته باشید فرش‌هایی که الیاف آکریلیک صد در صد دارند قیمت بالاتری نسبت به قالی‌های دیگر دارند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.