چگونه جیمیل درست کنیم؟ | آموزش گام به گام ساختن ایمیل گوگل

چگونه جیمیل درست کنیم؟ | آموزش گام به گام ساختن ایمیل گوگل

چگونه جیمیل درست کنیم؟ امروزه با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه در فناوری اطلاعات و ارتباطات، داشتن یک پست الکترونیک شخصی تقریباً برای …

شهاب سنگ چیست؟ |  همه چیز را در مورد پیدایش و تشخیص شهاب سنگ بدانید

شهاب سنگ چیست؟ | همه چیز را در مورد پیدایش و تشخیص شهاب سنگ بدانید

شهاب سنگ چیست؟ “شهاب سنگ چیست؟” این پرسشی است که بسیاری از علاقمندان به نجوم و فضا مطرح می‌کنند. در پاسخ، متئورویدها، که …

سنگ صفرا چیست؟ | علائم و راه های درمان و دفع سنگ صفرا را بشناسید

سنگ صفرا چیست؟ | علائم و راه های درمان و دفع سنگ صفرا را بشناسید

سنگ صفرا چیست؟ سنگ صفرا چیست؟ کیسه صفرا یک اندام کوچک گلابی شکل در سمت راست شکم و درست زیر کبد قرار دارد …

شارژ گوشی

بهترین زمان شارژ گوشی طرز شارژ کردن گوشی نو شارژ موبایل علت خالی شدن باتری

شارژ گوشی یکی از چالش‌هایی است که احتمالاً بارها با آن روبه‌رو شده‌اید. گاهی اوقات پیش می‌آید که در خارج از منزل هستیم و نیاز فوری به موبایل داریم. اما خب باتری موبایل انرژی برق کافی نداشته در نتیجه به دنبال راهی برای شارژ کردن آن هستیم. این اتفاق بارها و بارها در مسافرت‌ها پیش می‌آید. گاهی اوقات کابل برق خود را نیز فراموش می‌کنیم و مجبور می‌شویم از کابل عمومی استفاده کنیم. اما باید توجه کنید که این کار ضرر و زیان فراوانی برای موبایل به همراه دارد. در ادامه به برخی از مکان‌هایی می‌پردازیم که نباید موبایل خود را در آنجا به برق متصل کنید.

کدام مکان ها برای شارژ گوشی ممنوع هستند؟

شارژ گوشی در کافی شاپ 

ممکن است بارها به فکر شارژ گوشی در کافی شاپ ها افتاده باشید. برخی از افراد هنگامی که به کافی شاپ می‌روند به این فکر می‌افتند که موبایل خود را نیز به برق بزنند. کابل‌هایی که در این مکان‌ها وجود دارند باعث وارد شدن آسیب‌های سخت افزاری و نرم افزاری به موبایل شما می‌شوند. زیرا این کابل‌ها بارها مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانند باعث ویروسی شدن گوشی شما شوند. همچنین آسیب رسیدن به باتری نیز یکی دیگر از آسیب‌های این کابل‌ها است.

لابی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها

وقتی که به مسافرت می‌رویم مسلماً یا در هتل یا در مسافرت خانه اقامت دارید. شارژ گوشی در لابی هتل نیز می‌تواند یکی از انتخاب های شما باشد. اما باید بگوییم که این کار کاملاً اشتباه است. زیرا افرادی که با کابل هتل‌ها گوشی خود را شارژ کرده‌اند بارها با مشکلات نرم افزاری در موبایل مواجه شده‌اند. هنگ کردن و ویروسی شدن موبایل نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید.

شارژ گوشی در قطار ممنوع

سفر کردن با قطار می‌تواند سفری بسیار لذت بخش باشد. البته که قطار به برق متصل است و می‌توانید شارژ گوشی خود را انجام دهید. اما برق موجود در قطار به وسیله ژنراتورها تأمین می‌شود که نوسان‌های بسیاری دارد. در نتیجه وصل کردن موبایل به این جریان برق می‌تواند باعث آسیب باتری و یا حتی سوختن گوشی شود. البته جریان برق نوسان دار می‌تواند باعث سوختن وسایل برقی دیگر نیز شود. بنابراین بسیار مراقب این موضوع باشید.

مکان‌های عمومی و توریستی

در بیشتر مکان‌های توریستی و عمومی جاهایی برای شارژ گوشی تعین شده‌اند که مسافران موبایل خود را به برق بزنند. مراقب باشید که اصلاً از این کابل‌ها استفاده نکنید. اگر خودتان کابل اصلی گوشی را به همراه دارید می‌توانید بدون هیچ خطری آن را به پریز برق متصل کنید. اما اگر کابل اصلی را به همراه ندارید از کابل‌های موجود در این مکان‌ها استفاده نکنید. زیرا این کار باعث ویروسی شدن گوشی و حتی هک شدن آن می‌شود.

شارژ گوشی به وسیله تاکسی

در تاکسی‌ها کابل‌های شارژ گوشی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما متأسفانه برخی از افراد بعد از استفاده از این کابل‌ها گزارش داده اند که گوشی آن‌ها هک شده است. با هک شدن موبایل تمام اطلاعات شخصی موبایل شما در اختیار افراد سودجو قرار می‌گیرد. پس سعی کنید تا حتی‌الامکان از این کابل‌ها استفاده نکنید.

شارژ کردن گوشی در مراکز بزرگ تجاری

در مراکز خرید بزرگ و تجاری مکان‌هایی برای شارژ گوشی قرار دارند. مسافران و کسانی که به پریز برق و کابل دسترسی ندارند می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که وصل کردن موبایل به این کابل‌ها می‌تواند باعث ویروسی شدن و هک شدن موبایل شوند. هک شدن موبایل می‌تواند باعث اختلال در سیستم عامل موبایل شود. سعی کنید در این مکان‌ها حتماً کابل اصلی خود را به همراه داشته باشید.

می‌توانیم در کتابخانه گوشی شارژ کنیم؟

اکثر کتابخانه‌ها دارای قسمت هایی هستند که مطالعه کنندگان می‌تواند شارژ گوشی خود را انجام دهند. مثلاً هنگامی که شما مشغول مطالعه و یا گشت در کتابخانه هستید می‌توانید موبایل خود را نیز هم‌زمان شارژ کنید. بهتر است در این اوقات حتماً از کابل خود استفاده کنید. زیرا این کابل‌ها اکثراً خراب شده‌اند. بنابراین می‌توانند باعث آسیب وارد کردن به موبایل شما نیز شوند. همچنین به سرقت بردن اطلاعات شخصی یکی دیگر از معایب این مکان‌ها است.

 شارژ گوشی در فرودگاه و آسیب‌های جبران ناپذیر آن

در تمامی فرودگاه‌ها، کابل‌هایی مخصوص شارژ گوشی قرار گرفته اند. بسیاری از مسافران با این کابل‌ها موبایل خود را به برق متصل می‌کنند تا باتری آن شارژ شود. اما توجه داشته باشید که هک شدن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای تلفن همراه شما پیش می‌آید. همچنین خراب شدن سوکت موبایل نیز می‌تواند از عواقب وصل کردن تلفن همراه به این کابل‌ها باشد.

گوشی بدون استفاده داغ شدن گوشی شارژ اولیه گوشی سامسونگ گوشی را چند درصد شارژ کنیم شارژ اولیه گوشی شیائومی

چگونه به صورت بی خطر موبایل خود را شارژ کنیم؟

اگر می‌خواهید کاملاً به بی خطر به شارژ گوشی خود بپردازید سعی کنید حتماً کابل اصلی خود را به همراه داشته باشید. در سفرهای خود همیشه کابل اصلی را همراه خود ببرید تا بتوانید در مکان‌هایی که مجهز به پریز برق هستند بدون هیچ خطری موبایل خود را شارژ کنید.

پاور بانک، بهترین انتخاب برای شارژ گوشی

پاور بانک وسیله‌ای الکترونیکی است که می‌تواند انرژی برق را در خود ذخیره کند. شارژ گوشی با استفاده از پاور بانک ساده ترین و در دسترس ترین راه است. اگر قصد مسافرت به مکان دیگری را دارید که به پریز برق دسترسی کامل ندارید می‌توانید یک عدد پاور بانک تهیه نمایید. حمل کردن و جابه‌جا کردن پاور بانک بسیار آسان است. زیرا هم ابعاد کوچک و هم وزن کمی دارد. این وسیله در ظرفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود.

شارژر فندکی، انتخابی درست و مطمئن

وجود شارژر فندکی نیز می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شارژ گوشی باشد. این وسیله به قسمت فندکی ماشین متصل می‌شود و شما می‌توانید از برق ماشین خود استفاده کنید. از مزیت‌های این روش در دسترس بودن و ایمن بودن آن است. استفاده از کابل شخصی خود هیچ آسیبی به موبایل شما وارد نمی‌کند. البته دقت کنید این روش زمانی قابل انجام است که موتور ماشین روشن باشد. در غیر این صورت برق مورد نظر ممکن است از طریق باتری به موبایل منتقل شود که باعث خالی شدن باتری ماشین خواهد شد. پس سعی کنید هنگامی که ماشین خاموش است کابل مورد نظر را از جا فندکی جدا کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.