تصاویر مدل شیشه عطر زنانه؛ این مدل ها مخصوص خانم های ایرانیه

تصاویر مدل شیشه عطر زنانه؛ این مدل ها مخصوص خانم های ایرانیه

مدل شیشه عطر زنانه انتخاب مدل شیشه عطر زنانه می‌تواند به اندازه خود عطر اهمیت داشته باشد، خصوصاً وقتی صحبت از استفاده در …

ترفندهای مرتب کردن کمد لباس + چیدمان و طبقه بندی کمد

ترفندهای مرتب کردن کمد لباس + چیدمان و طبقه بندی کمد

مرتب کردن کمد بیشتر خانم‌ها همیشه با چالش مرتب کردن کمد لباس مواجه هستند و بعد از مرتب کردن نمی‌دانید که چگونه برای …

راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

تشخیص فرش تقلبی فرش تقلبی و اصل همواره در بازار وجود داشته اند. به همین دلیل چالش اصلی افرادی که قصد خرید قالی …

تیز کردن چاقو

چاقو تیز کن چاقو تیز کن دستی بهترین تیز کننده چاقو چاقوی خیلی تیز چاقو تیز کن حرفه ای چگونه چاقو تیز کن بسازیم چگونه چاقو را براق کنیم چاقویی که کند نمی شود

این روزها تیز کردن چاقو با ابزارهای مختلف کار را برای افراد راحت کرده است. اگر ابزارهای کاربردی در دسترس شما نیست نگران نباشید شما به راحتی با چند ترفند ساده می‌توانید انواع چاقوها را تیز کنید. با توجه به اینکه این ابزار جزئی جدا نشدنی در تمامی آشپزخانه‌ها است در نتیجه نمی‌توان با چاقوهای کند کار کرد. سنگ چاقو تیز کن رایج‌ترین ابزار برای تیز کردن است اما چون در بیشتر آشپزخانه‌ها وجود ندارد در نتیجه باید دست به گریبان روش‌های جایگزین بود. در زیر به رایج‌ترین روش‌هایی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید جایگزین سنگ‌های چاقوتیزکن کنید و کار خود را راه بیندازید.

روش های تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقوتیزکن

تیز کردن چاقو یکی از اعمالی هستند که همه افراد ناچارند آن را انجام دهند. چون نمی‌توان هر چاقویی که کند شد آن را کنار گذاشت و یک سرویس جدید را جایگزین کرد. چاقو در اثر برخورد مداوم با مواد اسیدی مانند پیاز و لیمو کند می‌شوند و یا شستشوی مداوم این ابزار در ماشین ظرف‌شویی باعث می‌شود که از تیزی آن کاسته شود. اما این مشکلی نیست که قابل رفع نباشد. شما با یک وسیله دم دستی به راحتی می‌توانید انواع چاقوها را تیز کنید. برای انجام دادن این کار می توانید از وسایلی مانند روزنامه، نعلبکی یا ماگ چینی، مقوا، بیل، کمربند چرمی، ظروف سرامیکی و … استفاده کنید.

استفاده از سنگ و آجر

تیز کردن چاقو با سنگ و آجر از گذشته تاکنون رایج بوده است. حتی اگر توجه کرده باشید در بیشتر قصابی‌ها از سنگ‌های رودخانه‌ای برای چاقوهای کند خود استفاده می‌کنند. سنگ و اجرهایی که برای این کار استفاده می‌شود باید سطح صافی داشته باشند و برای تیز کردن باید وسیله خود را به آجر یا سنگ بکشید.

برای این کار دسته چاقو را بگیرید و روی سنگ به طرف خودتان بکشید. باید این کار را به صورت مداوم انجام دهید تا کاملاً لبه چاقو تیز شود. تا زمانی که چاقو تیز می‌شود آن را روی قسمت زبر سنگ بکشید و پس از آن با همان زاویه قبلی چاقو را روی قسمت نرم‌تر سنگ بکشید تا کاملاً تیغه چاقو تیز و صاف شود. برای نتیجه بهتر باید کار را چندین بار تکرار کنید.

سوهان میله وسیله‌ای کاربردی برای تیز کردن چاقو

تیز کردن چاقو با سوهان میله‌ای هم یکی دیگر از روش‌هایی است که برای انواع چاقوها قابل استفاده است. برای این کار می‌توانید نوک دسته میله را روی یک سطح محکم ثابت و به صورت عمود نگه دارید. برای کاهش لغزش میله می‌توانید از یک تکه حوله زیر نوک میله استفاده کنید و سطح افقی از ضربه حفظ شود. برای کشیدن چاقو روی سوهان میله‌ای باید چاقو در زاویه ۲۵ تا ۳۰ درجه نگه داشته شود. با کشیدن دو طرف چاقو رو میله به آرامی می‌توانید چاقو را تیز کنید.

کاربرد نعلبکی و ماگ در تیز کردن چاقو

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که برای تیز کردن چاقو مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از نعلبکی چینی یا ماگ های سرامیکی است. برای انجام اینکار می‌توانید لبه‌ چاقو را روی گردی زیر نعلبکی بکشید تا سریعاً چاقو تیز شود.

با توجه به اینکه ماگ ها از جنس سرامیک هستند و جنس آن‌ها سفت و سخت است به راحتی می توان هر چاقویی را با آن‌ها تیز کرد.

استفاده از چاقوی دیگر

بهترین و راحت‌ترین کاری که برای تیز کردن چاقوها می‌توانید انجام دهید استفاده از یک چاقوی دیگر است. اگر با استفاده از سایر روش‌ها نتوانستید چاق خود را به قدر کافی تیز کنید بهتر است از یک چاقوی دیگر استفاده کنید. برای این کار لازم نیست که لبه‌ چاقوها را روی هم بکشید با این کار هر دو وسیله شما خراب می‌شوند. باید برای از پشت لبه چاقو استفاده کنید.

کاغذ سنباده روشی مؤثر برای تیز شدن چاقوها

زبری کاغذ سمباده برای تیز کردن چاقو یک ترفند ایده آل است. البته باید دقت کنید که سمباده را روی چاقو نکشید بلکه چاقو را به کاغذ سمباده بزنید.

استفاده از سوهان ناخن

تنها لوازم آشپزخانه نیستند که برای تیز کردن چاقوها مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه به راحتی با اجسام خارج آشپزخانه مانند سوهان ناخن استیل هم می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار سوهان‌های زبر را استفاده کنید.

تیز کردن چاقو با لیوان شکسته

لیوان شکسته لبه‌های زبر و سفتی دارد و برای تیز کردن لوازم برنده آشپزخانه مثل چاقو کاربردی است. برای این کار کافی است که لبه چاقو را روی قسمت پشت و زبر لیوان بکشید. البته برای این روش کمی احتیاط کنید تا دستتان آسیب نبیند.

استفاده از بند‌های نایلونی

همانطور که تا اینجا فهمیده اید اجسام زبر ایده آل ترین اجسام برای تیز کردن چاقوها هستند. خیلی راحت می‌توانید با استفاده از بندهای پلاستیکی کیف، بندهای اغلب کوله‌پشتی‌ها و … چاقوهای خانه را تیز کنید.

بتن

حتماً تکنیک تیز کردن چاقو با بتن را شنیده‌اید. اگر در شرایطی هستید که هیچ ابزاری برای رفع کندی چاقوها ندارید بهتر است از بتن‌های داخل جاده استفاده کنید. زبری بتن باعث تیز شدن چاقو می‌شود.

استفاده از روزنامه

برای تیز کردن چاقو با روزنامه به یک روزنامه پر از نوشته با جوهر مشکی نیاز دارید. چاقو باید کاملاً خشک باشد. برای این کار چاقو را به آرامی چندین بار روی روزنامه حرکت دهید تا بدون هیچ زحمتی چاقو تیز شود.

کمربند چرمی روشی مناسب برای تیز شدن چاقوها

برای تیز کردن چاقو از کمربند چرمی هم می توان استفاده کرد. برای این کار می‌توانید لبه‌ چاقو را روی چرم به آرامی بکشید به نحوی که ضربه‌ای به چرم وارد نشود.

آیا سرما کمی به تیز شدن چاقو می‌کند؟

در واقع تیز کردن چاقو با استفاده از سرما اصلاً روش مناسبی نیست. حتماً بارها دیده اید که افراد برای تیز کردن ابزارهای مختلف آن را داخل فریزر قرار می‌دهند. با این کار تنها لبه چاقو منقبض می‌شود و برای چند دقیقه تیز است و بعد دوباره کند می‌شود.

آیا شیشه ماشین کاربردی در تیز کردن چاقوها دارد؟

شاید کمی برایتان عجیب و خنده‌دار باشد که از لبه‌ شیشه‌ ماشین می توان برای تیز کردن چاقو استفاده کرد. لبه‌ بیرونی شیشه ماشین تا حدودی زبر و سخت است. اگر لبه چاقو را چند بار روی لبه شیشه بکشید تیز می‌شود برای بهتر تیز شدن باید هر دو طرف چاقو را روی لبه بکشید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.