تصاویر مدل تاپ زنانه؛ یک انتخاب زیبا و راحت برای خانم های خوش استایل

تصاویر مدل تاپ زنانه؛ یک انتخاب زیبا و راحت برای خانم های خوش استایل

مدل تاپ زنانه  در این مقاله به بررسی و انتخاب بهترین مدل تاپ زنانه برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس می‌پردازیم. امروزه انواع …

آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی ارمنستان به همراه تصاویر

آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی ارمنستان به همراه تصاویر

جاهای دیدنی ارمنستان مکان‌های دیدنی ارمنستان از جمله اماکن جذاب و دیدنی هستند که هر  توریستی را از سراسر جهان به این کشور …

روستای مرگ

زیباترین روستای قزوین زیباترین روستای الموت روستایی توریستی در قزوین در جدول نزدیکترین روستا به قزوین روستای عجیب در الموت اروپایی ترین روستای ایران بهترین روستای طالقان روستای الموت در قزوین

اگر اسم روستای مرگ را برای اولین بار شنیده باشید حتماً برایتان این اسم جالب خواهد بود؟ اصلاً چرا باید اسم یک روستا ما را فکر مرگ بیندازد و آیا این روستا جای خطرناکی است؟ اگر برای شما هم عجیب است که این جای شگفت‌انگیز دقیقاً کجاست و چرا این‌گونه نام‌گذاری شده است با ما همراه باشید.

روستای مرگ کجاست؟

تلفظ اشتباه روستای مرگ باعث شده تا بیشتر افراد این مکان زیبا و گردشگری را جایی خطرناک و مرموز بدانند. تلفظ صحیح این روستا “مِرگ” است اما بیشتر افراد به اشتباه آن را مَرگ می‌خوانند. خانه‌های روی هم چیده شده و بافت سنتی روستا چشم‌انداز زیبایی ایجاد کرده است. هر ساله گردشگران زیادی در فصول مختلف سال این روستا را برای گردش و ریلکس کردن آخر هفته‌ خود انتخاب می‌کنند.

روستای زیبای مرگ در استان قزوین واقع شده و به دلیل سرسبز بودن آن در ایام مختلف سال تصویر زیبایی از خود در ذهن بازدیدکنندگان به جا گذاشته است. این روستا در بین جاذبه‌های گردشگری قزوین معروف و دیدنی است. وقتی از فاصله دورتر نظاره‌گر زیبایی‌های این روستا می‌شویم چیزی از تابلوی نقاشی کم ندارد. چشمه‌ها و باغ‌های بکر و طبیعی این روستا چشم‌انداز آن را چندین برابر کرده است.

خانه‌های پلکانی روستای مرگ

تصوری که همه‌ ما از روستا داریم خانه‌های چیده شده روی هم است. روستای مرگ هم دقیقاً چیزی است که در رؤیای خود دنبال آن می‌گردید. این روستا شیب تندی دارد و خانه‌ها از دور به نحوی دیده می‌شوند که انگار روی هم چیده شده‌اند. وقتی مخاطب برای بار اول این روستا می‌بیند احساس می‌کند که هر لحظه امکان سقوط خانه‌ها وجود دارد.

این روستای زیبا و دیدنی در بیشتر روزهای سال پوشیده از مه و گیاهان است و اگر بخواهید تمام چشم‌انداز زیبای روستا را نظاره‌گر باشید باید از شیب تند روستا بالا بروید و وقتی به بالاترین نقطه رسیدید از تمام دره الموت لذت ببرید و ساعت‌ها را به نظاره این آرامش و زیبایی بنشینید. بافت این مکان سنتی است و خانه‌های کاه‌گلی جلوه‌ زیبایی به این روستا بخشیده است.

موقعیت مکانی این روستا

روستای مرگ یکی از روستاهای بخش الموت قزوین است. ارتفاعات این روستا به دره الموت و رودخانه زیبای شاهرود مشرف است. اگر بخواهید به این روستای زیبا و خوش آب‌وهوا سفر کنید باید در مسیر قزوین – کلایه حرکت کنید.

محل قرارگیری دقیق روستا مسیر قزوین- کلایه در نزدیکی گردنه قسطین لار است. پس از طی کردن حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر پر پیچ و خم جاده قزوین- کلایه تابلوی روستای مرگ را مشاهده خواهید کرد.

این روستا هم موقعیت مکانی خوبی دارد و هم جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که جذابیت روستا را دو چندان کرده است. گردنه قسطین لار که در نزدیکی روستا قرار دارد در بیشتر ایام سال پوشیده از گیاهان سبز و مه است و این چشم‌انداز زیبا، خاص و منحصر به فرد است.

جاده باریک و پر پیچ و خمی که شما را به روستا می‌رساند از مناظر طبیعی فوق العاده ای برخوردار است به طوری که در مسیر جاده اصلاً احساس خستگی نخواهید کرد. بخش غربی روستای زیبای گ را رودبار شهرستان نام‌گذاری کرده‌اند و بخش شرقی روستا را رودبار الموت نامیده اند. ابا این حساب دو جاذبه مهم و گردشگری مرگ که شامل قلعه الموت در شرق روستا و قلعه لمبه سر در رودبار غربی واقع شده‌اند.

شب‌های فراموش نشدنی و زیبای روستای مرگ

به طور کلی در شب‌های روستا آرامش وصف نشدنی حاکم است. روستای مرگ هم خالی از این لطف نیست. شباهنگام که یکی پس از دیگری چراغ‌های خانه‌های روی هم چیده شده روشن می‌شود به مانند دریاچه‌ای از نور است. شب‌ها وقتی از بلندای روستا مناطق اطراف را نگاه کنید چندین روستای دیگر را هم خواهید دید که مانند جزیره‌های روشن می‌درخشند.

اگر قصد سفر و ریلکس کردن را دارید و تایم شما هم محدود است به جای شهرهای شلوغ و پر آوازه مناطق بکر را انتخاب کنید. جایی که بتوانید برای یکی یا دو روز به آرامش واقعی دست پیدا کنید. مسافرانی که یکبار تجربه مسافرت به این روستای جذاب را داشته‌اند به دنبال فرصتی هستند تا دوباره به دل طبیعت بزنند و از یک منطقه بکر و بی نظیر دوباره دیدن کنند.

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی روستای مرگ

روستای مرگ به دلیل بافت زیبا و جاذبه‌های طبیعی به خودی خود یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید. اگر به این روستای زیبا سفر کردید می‌توانید از قله‌های باستانی، بیدهای بلند و باغ‌های میوه، حیوانات وحشی، چشمه‌های پر آب و کوچه پس کوچه های داخل روستا دیدن کنید و خاطره ای زیبا و به یاد ماندنی را خلق کنید.

قله‌های باستانی

روستای مرگ به دلیل داشتن قله‌های باستانی سرسبز شهرت بالایی دارد. گردنه قسطین لار که بیش از نیمی از سال پوشیده از گیاهان و مه است یک جاذبه منحصر به فرد است. اگر به بالای قله‌ها و ارتفاعات این روستا بروید می‌توانید رودخانه‌ گفت انگیز شاهرود و دره الموت را ببینید. برای دیدن تمام الموت کافی است به بالاترین نقطه روستا بروید و ساعت‌ها را به تماشای الموت زیبا اختصاص دهید. گردشگران در سراسر ایران برای دیدن این ویوی زیبا راهی این روستا می‌شوند و چند شبی را در دل طبیعت بکر و خارق العاده ی آن می‌گذرانند.

بیدهای بلند و باغ‌های میوه روستای گردشگری مرگ

بعد از دیدن قله‌های باستانی روستای مرگ وقتی را به دیدن باغ‌های میوه و بیدهای بلند در دامنه کوه‌ها اختصاص دهید. وقتی در میان بیدها و باغ‌های میوه حرکت می‌کنید نسیم ملایمی صورت شما را نوازش می‌کند که یک حس ناب و تکرار نشدنی است.

حیوانات وحشی روستا

در اطراف روستای مرگ حیوانات وحشی متعددی که شامل سیاهگوش، عقاب، خرس، کرکس، انواع شاهین و انواع دیگر حیوانات وحشی دیده شده است. زیستگاه اصلی این حیوانات وحشی به بخش های غربی البرز برمی‌گردد. اما در قله‌ها و ارتفاعات این روستا هم وجود دارند.

چشمه پر آب و زلال روستای پر جاذبه مرگ

یکی از جاذبه‌های اصلی و مهمی که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران به سمت روستای مرگ می‌کشاند داشتن چشمه‌ای پر آب و زلال است. این چشمه در فاصله ۵ کیلومتری روستا به سمت دره الموت واقع شده است. این چشمه طبیعی مقر گاه اصلی گردشگران است. پس اگر به این روستا سفر کردید حتماً یک وعده غذا را در این مکان زیبا صرف کنید.

بهترین زمان سفر به روستای مرگ

برای سفر به روستای مرگ بهتر است از اواخر فروردین تا اوایل آبان وقتی را برای بازدید از این روستای زیبا اختصاص دهید. در این ایام شما می‌توانید از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران دیدن کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.