تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

تصاویر مدل کت زنانه مجلسی؛ زیبایی و سادگی را با هم داشته باشید

مدل کت زنانه مجلسی در دنیای مد، مدل کت تک مجلسی، کت مجلسی زنانه جدید، مدل کت کوتاه زنانه، کت تک زنانه مجلسی، …

کارما چیست؟ | قوانین و علیت کارما را بشناسید

کارما چیست؟ | قوانین و علیت کارما را بشناسید

کارما چیست؟ تابه‌حال با خودتان فکر کرده‌اید معنی کارما چیست؟ یا اینکه معنی کلمه کارما چیست؟ کارما در زبان سانسکریت به معنای اعمال …

آشنایی با خصوصیات یک زن مستقل و قوی | چگونه مستقل شویم

آشنایی با خصوصیات یک زن مستقل و قوی | چگونه مستقل شویم

زن مستقل زن مستقل، رؤیایی است که بسیاری از زنان در جوامع مختلف به دنبال آن هستند. بیشتر زنان در جای جای دنیا …

افسردگی پاییزی

افسردگی پاییزی نی نی سایت افسردگی پاییزی را جدی بگیرید

تا به امروز پژوهشات بسیاری در خصوص افسردگی پاییزی انجام شده است. با این حال همچنان به صورت دقیقی تعیین نشده که به چه دلیل تنها برخی اشخاص به این عارضه مبتلا می‌شوند. ولی احتمالاً به علل نامشخصی مردم بعضی مناطق خاص جهان در رابطه با تغییر فصل و کم شدن نور خورشید در طی روز حساسیت بالاتری را از خود بروز می‌دهند. در این صورت نشانه‌های تلخ و ناگواری از افسردگی در آن‌ها آشکار می‌شود. در مجموع بیان شده بانوان در قیاس با مردان و همچنین جوانان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی به این عارضه دچار می‌شوند.

علائم افسردگی پاییزی

افسردگی پاییزی همانطور که بیان شد احتمالاً به دلیل کم شدن نور آفتاب رخ دهد. برای اینکه بدانیم به این عارضه دچار هستیم یا خیر بایستی علائم آن را مورد بررسی قرار دهیم. علائم افسردگی پاییزی عبارت‌اند از:

  • حس افسردگی در طی مدت زمان طولانی
  • احساس پوچ بودن.
  • حس ناامیدی داشتن.
  • بدون انرژی بودن
  • با خواب مشکل داشتن.
  • کم شدن وزن یا اشتها.
  • جمع نبودن حواس و تمرکز نداشتن.
  • به فکر مرگ یا خودکشی بودن از علائم افسردگی پاییزی است.

علت افسردگی پاییزی چیست؟

احتمالاً بعضی فاکتورها در ایجاد افسردگی پاییزی تأثیر بسزایی داشته باشند که عبارت‌اند از:

  • ساعت ساختار و تعامل بدن

کم شدن نور آفتاب در فصل پاییز از عوامل اثرگذار در ابتلا به افسردگی پاییزی است. این مشکل سبب بی نظمی در ساعت شبانه روزی بدن شده و نشانه‌های افسردگی در بعضی اشخاص را تشدید می‌کند.

  • کاهش هورمون شادی (سروتونین)

کم شدن نور آفتاب از علل کم شدن سطح هورمون سروتوتین در بدن است. کاهش این هورمون می‌تواند بر روی اخلاق و رفتار شخص تأثیر بگذارد و در ایجاد این عارضه تأثیر بسزایی داشته باشد.

  • کم شدن هورمون ملاتونین یا خواب

از دیگر عوامل اثرگذار در ابتلا به افسردگی پاییزی کاهش خواب است. تغییر فصل امکان دارد سبب نامتعادل شدن هورمون ملاتونین شود. این هورمون تأثیر بسزایی در الگوی خواب و اخلاق و رفتار دارد و همچنین به بدن دستور می‌دهد چه ساعتی بخوابد.

افسردگی فصلی نی نی سایت افسردگی فصلی چقدر طول میکشد افسردگی فصلی در زنان اوج افسردگی پاییزی افسردگی فصلی ویکی پدیا افسردگی فصلی

با افسردگی پاییزی چکار کنیم؟

چنانچه حس کردید دچار افسردگی پاییزی شده‌اید، پیشنهادهایی به شما داریم تا به وسیله آن‌ها و همچنین انجام آن‌ها بتوانید با این عارضه مبارزه کنید.

  • از آفتاب پاییزی کیف کنید

همان گونه که بیان شد یکی از علل این عارضه کاهش نور آفتاب در این فصل است. جهت جبران آن ضروری است اشخاص هر روز زمان کمی را زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. آفتاب صبح شخص را سرزنده می‌کند. ورزش یا پیاده روی زیر نور خورشید می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. از دیگر راهکارهای عالی این است که در طی روز پرده را کنار بکشید و بگذارید نور به درون محیط خانه بیاید و در زمان‌هایی که نور خورشید کمتر است از چراغ‌های نورانی تر بهره ببرید.

  • برنامه مرتب روزانه داشته باشید

داشتن یک برنامه مرتب و دقیق سبب می‌شود شما به راحتی به تنبلی خود غلبه نمایید. بهتر است سر وقت بخوابید و بیدار شوید. چنانچه روزهای نخست برای شما این کار طاقت فرسا باشد بهتر است خود را به انجام این برنامه ملزم بدانید. به موقع خوابیدن و بیدار شدن مناسب ترین برنامه است. چرا که شما می‌توانید بیشترین بکارگیری از نور خورشید را داشته باشید. برای امور روزانه خود برنامه ریزی نمایید. هر شب پیش از خواب برنامه فردای خود را بنویسید یا اینکه برنامه ریزی خود را به صورت هفتگی بنویسید. در این برنامه افزون بر مسئولیت و وظائف روزانه خود امور گوناگون و دلپذیری را نیز قرار دهید. چنانچه به علت افسردگی پاییزی از هیچ کاری خوشحال نمی‌شوید به عادت های گذشته خود مراجعه نمایید. در گذشته چه اموری برای شما دلپذیر بود؟ لیستی از آن‌ها تهیه کنید و به صورت نوبتی آن را در برنامه های خود بگنجانید. پس از مدت زمانی مشاهده خواهید کرد که همانند گذشته از این امورات لذت می‌برید.

  • ورزش و پیاده روی کنید

ورزش کردن سبب ترشح هورمون‌های شادی‌آور در بدن، تندرستی بدنی و تناسب اندام، بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین بالا رفتن میزان انرژی می‌شود. ورزش‌های گروهی، انجام فعالیت‌های منظم بدنی در هوای آزاد و زیر نور خورشید پاییزی می‌تواند ایده آل ترین گزینه باشد. اما مهم‌تر از این آن است که فعالیت‌هایی را برای خود تعیین کنید که هماهنگ با وضعیت زندگی شما باشد تا بعداً بهانه‌ای جهت انجام ندادن آن نداشته باشید.

  • معاشرت نکنید

نگذارید گوشه‌گیری و تنهایی شما را به سوی خود بکشاند. بیشتر اشخاص به دلیل افسردگی جواب تلفن ها و دعوت آشنایان و فامیل را نمی‌دهند. بی‌خبر از اینکه این عمل او را افسرده‌تر و کسل‌تر می‌کند. لازم است برای خود قانون های ساده‌ای را در نظر بگیرید. به عنوان مثال هفته‌ای یک بار با دوستان خود دیدار نمایید. خرید کردن، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی، پیاده روی و…

کلیه این امور به همراه دوستان صمیمی لذتی دو برابر برای شما خواهد داشت.

  • برای رهایی از افسردگی پاییزی از زیبایی های این فصل لذت ببرید

این فصل مانند سایر فصول از زیبایی های خاصی برخوردار است حتی چنانچه از آن لذت نبریم. از منزل خارج شوید و این فصل زیبا را با دقت و از دیدی دیگر مشاهده نمایید. هر مرتبه بر روی یکی از حواس خود فوکوس نمایید. بر روی هر آنچه که مشاهده می‌کنید، می‌شنوید و بو می‌کشید فوکوس نمایید. به درختان متنوع نگاه کنید. آیا رنگ آن‌ها متمایز است؟ جذاب ترین آن‌ها از نظر شما کدام یک است؟ باران، بوی خاک نم گرفته، رنگین کمان و… جذابیت های این فصل خیلی زیاد است تنها لازم است به آن‌ها پی ببرید.

  • به یک متخصص مراجعه کنید

چنانچه تصور می‌کنید مشکل شما حاد است و با هیچ‌کدام از این راه حل ها حالتان رو به بهبودی نمی‌رود حتماً به یک روانشناس رجوع نمایید. مشکل افسردگی یک مسئله جدی و نیاز به درمان دارد.

  • یادتان باشد افسردگی پاییزی موقتی است

از این شرایط خود نگران و ناامید نشوید چرا که بک وضعیت موقتی است. همان گونه که بیان شد بیشتر اشخاص در این فصل دستخوش این عارضه می‌شوند با تغییر فصل خلق و خویشان بهبود می‌یابد.

تشخیص و درمان افسردگی پاییزی

برای درمان و معالجه افسردگی پاییزی نخستین قدم تشخیص درست است. تشخیص این عارضه فقط به وسیله پزشک متخصص صورت می‌گیرد. در این صورت فراموش نکنید که بهترین کار رجوع به یک متخصص است. حتی با یک بررسی کامل، اغلب اوقات امکان دارد تشخیص افسردگی فصلی برای متخصص سلامت روان هم سخت باشد. اقسام دیگر افسردگی یا سایر وضعیت سلامت روان وجود دارند که نشانه‌هایی شبیه به افسردگی پاییزی دارند. بدین علت تشخیص این عارضه اغلب دشوار می‌شود. ولی در مجموع بررسی و ارزیابی تأثیرگذار در تشخیص این عارضه به شرح زیر است:

  • معاینه بدنی

متخصص شما امکان دارد یک معاینه بدنی انجام دهد و پرسش‌های عمیقی در خصوص تندرستی شما سؤال کند. در بعضی موارد این عارضه امکان دارد با یک مسئله سلامت فیزیکی زمینه‌ای مرتبط باشد.

  • انجام یک سری آزمایش‌

متخصص امکان دارد یک تست خون به اسم شمارش کامل خون انجام دهد. همچنین ممکن است یک تست تیروئید از شما بگیرد تا از کارکرد درست آن مطمئن شود. صحیح است که بدانید مشکل در کارکرد تیروئید باعث ایجاد نشانه‌هایی مشابه افسردگی می‌شود.

  • بررسی روانشناختی

جهت ارزیابی نشانه‌های افسردگی، متخصص روان شما سؤالاتی در خصوص نشانه‌ها، اوهام، احساسات و الگوهای رفتاری شما می‌پرسد. امکان دارد متخصص یک پرسشنامه عرضه نماید که پاسخ دادن به پرسش‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.