با خوشمزه‌ ترین غذاهای شب یلدا آشنا شوید + خوراکی های یلدا

با خوشمزه‌ ترین غذاهای شب یلدا آشنا شوید + خوراکی های یلدا

غذاهای شب یلدا   غذاهای شب یلدا جزء خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهایی هستند که توسط کدبانوهای ایرانی پخته می‌شوند. جشن شب چله یکی …

تصاویر مدل کوله پشتی زنانه؛ دانشجو ها این مدل های زیبا رو از دست ندن

تصاویر مدل کوله پشتی زنانه؛ دانشجو ها این مدل های زیبا رو از دست ندن

مدل کوله پشتی زنانه در جستجوی کوله پشتی زنانه پارچه‌ای، کوله پشتی زنانه دیجی کالا، کوله پشتی دخترانه دانشجویی دیجی کالا، کوله پشتی …

ایده های جذاب میوه آرایی + میوه آرایی شب یلدا

ایده های جذاب میوه آرایی + میوه آرایی شب یلدا

آموزش میوه آرایی میوه آرایی شب یلدا جزء جذاب‌ترین و ماهرانه‌ترین کارهایی است که کدبانوهای ایرانی در انجام آن استاد هستند. تزئین میوه …

کیک کدو حلوایی

نکات کیک کدو حلوایی کیک کدو حلوایی خوشمزه کیک کدو حلوایی ساناز مینایی کیک کدو حلوایی بدون فر کیک کدو حلوایی نمناک کیک کدو حلوایی و هویج طرز تهیه کیک کدو حلوایی با ماست طرز تهیه کیک کدو حلوایی ساده

در هر فصل از سال می‌توانید با میوه‌های فصلی کیک‌های خوشمزه‌ای را برای دورهمی های عصرانه خود تهیه کنید. یکی از کیک‌های خوشمزه‌ای که مختص فصل پاییز است کیک کدو حلوایی یا کیک کدو تنبل است. این کیک یک دسر خوشمزه با دستور پخت بسیار آسان است که در خانه به راحتی می‌توان آن را درست کرد.

اگر نمی‌توانید کدو تنبل که اصالتی مکزیکی دارد را به تنهایی مصرف کنید بهتر است آن را در کیک‌ها و دسرها استفاده کنید تا از خواص بی‌نظیر آن از قبیل ضدالتهاب، جلوگیری از پیری چشم، جلوگیری از سرطان و غن یاز مواد مغذی بهره‌مند شوید. در زیر سعی کردیم تا بهترین دستور آماده‌سازی و پخت کیک کدو تنبل را آموزش دهیم تا با درست کردن آن به دورهمی های پاییزی خود رنگ دیگری ببخشید.

آماده‌سازی مواد برای تهیه کیک کدو حلوایی

برای تهیه کیک کدو حلوایی به نسبت به تعداد نفرات مواد لازم را آماده کنید. این مواد برای ۶ تا ۸ نفر مناسب است. اگر تعداد نفرات شما کمتر یا بیشتر است می‌توانید اندازه‌ها را کم یا زیاد کنید.

آرد شیرینی‌پزی: ۲ پیمانه

کدو حلوایی: ۱ پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

روغن یا کره:۲/۱ پیمانه

پودر دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر زنجبیل:۲/۱ قاشق چای‌خوری

جوز هندی:۲/۱ قاشق چای‌خوری (ریختن جوز هندی در کیک اختیاری است.)

گردو خرد شده: یک پیمانه (ریختن گردو در این کیک اختیاری است)

نمک: ۲/۱ قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ: ۴ عدد

وانیل: ۲/۱ قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه کیک کدو حلوایی

قبل از شروع پخت کیک کدو حلوایی باید کدو را آماده کنید. چون این کار زمان‌بر و کمی سخت است. در مرحله اول کدو تنبل را بشویید و آن را برش بزنید. بعد برش‌ها را پوست بگیرید و دانه‌های کدو را جدا کنید.. ما در این کیک به پوره کدو حلوایی نیاز داریم پس برش‌های کدو را خرد می‌کنیم و آن را در قابلمه‌ای می‌ریزیم و می‌پزیم. حرارت پخت کدو باید ملایم باشد و در پایان کدو هیچ‌گونه آب اضافه‌ای نداشته باشد. بعد از این کامل کدو پخته شد آن را به پوره تبدیل می‌کنیم.

برای پوره کرده کدو حلوایی می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید و یا اینکه از گوشت کوب برقی و دستی برای این کار استفاده کنید. پوره آماده شده باید سرد شود و بعد با مواد کیک مخلوط شود.

آماده‌سازی شکر برای تهیه کدو حلوایی

برای کیک کدو حلوایی بهتر است از پودر قند استفاده شود. اما اگر پودر قند ندارید می‌توانید شکر را آسیاب کنید تا به پودر قند تبدیل شود. در لوازم قنادی شکر مخصوص کیک وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید.

آماده‌سازی مواد اولیه

برای تهیه کیک کدو حلوایی با استفاده از فر باید قبل از آماده‌سازی مواد فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا کاملاً گرم شود. برای میکس مواد می‌توانید از همزن استفاده نکنید و با دست مواد را ترکیب کنید.

  • در مرحله اول مواد خشک کیک از قبیل آرد، دارچین، پودر زنجبیل، جوز هندی (اختیاری)، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط می‌کنیم.
  • به مدت ۳ دقیقه کره یا روغن را با شکر با دور متوسط همزن می‌زنیم تا بافت آن نرم شود.
  • تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی شکسته و پس از اطمینان از سلامت آن‌ها با چنگال هم می‌زنیم تا کاملاً یکدست شود و حالت لختگی آن خارج شود و وانیل را هم به آن‌ها اضافه می‌کنیم.
  • پوره کدو حلوایی و شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه می‌کنیم بعد به مدت ۲ دقیقه با هم زن هم می‌زنیم تا کاملاً با هم مخلوط شوند.
  • بعد آرام آرام ترکیب آرد و ادویه‌ها را به مخلوط اضافه می‌کنیم سپس با دست یا با دور کند همزن هم می‌زنیم تا تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • بعد می‌توانید گردوی خرد شده را به مایه کیک اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا با گردو ترکیب شود. می‌توانید این کیک را بدون گردو هم درست کنید.

مرحله نهایی پخت کیک کدو حلوایی

  • برای پخت کیک کدو حلوایی باید یک قالب مناسب را انتخاب کنید. اندازه مواد به قالب باید به نحوی باشد که ۳/۱ قالب از مواد پر شود. قالب‌های میان تهی گزینه خوبی برای این کیک هستند.
  • کف و دیواره قالب مورد نظر را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید سپس قالب را برگردانید تا آرد اضافی روی قالب نماند.
  • مایه را درون قالب بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر گرم قرار می‌دهیم.
  • بعد از پایان زمان پخت کیک را بیرون می‌آوریم و اجازه می‌دهیم تا سرد شود.
  • کیک را از قالب جدا می‌کنیم و برش می‌زنیم.

نکات مهم در پخت کیک کدو حلوایی

برای پخت کیک کدو حلوایی یکی سری نکات و ترفندها باید رعایت شود. بی توجهی به نکات باعث می‌شود که بافت کیک خوب نشود.

  • برای بهتر شدن کیفیت کیک باید حتماً فر از قبل گرم شود.
  • اگر به جای هم زن برقی از دستی استفاده می‌کنید مدت زمان هم زدن را بیشتر کنید.
  • برای اینکه بدانید داخل کیک به خوبی پخته شده است یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید اگر مواد به خلال نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

دلایل خمیری شدن کیک حلوایی

بسیاری از افرادی که تجربه پخت کیک کدو حلوایی را ندارند احتمالاً دفعات اول کیک خمیری شود. برای جلوگیری از این امر باید درب فر در ۲۰ دقیقه اول باز نشود تا حرارت یکنواخت باعث پف کیک و پخت آن شود. اندازه مواد در این کیک بسیار مهم است و نکته آخر اینکه حتماً از شکر آسیاب شده استفاده کنید.

نحوه تزیین کردن روی کیک

  • شما می‌توانید کیک کدو حلوایی را ساده و بدون هیچ‌گونه تزئینی میل کنید و یا برای تزئین آن از حلوای کدو حلوایی یا شکلات پرتقالی آب شده استفاده کنید.
  • می‌توانید مقداری از حلوا را داخل قیف و ماسوره شیرینی‌پزی بریزید و با آن گل‌های حلوایی روی کیک درست کنید.

روش بعدی برای تزئین که بسیار زیبا و خاص است این است که حدود دو سانت از سر کیک را برش بزنید و کنار بگذارید. بعد در همان قالبی که کیک را درست کردید سلفون یا کیسه فریزر پهن می‌کنید. بعد به اندازه برش کیک داخل قالب، حلوا قرار دهید و آن را فشار دهید تا کاملاً شکل قالب را به خود بگیرد. بعد کیک را روی آن قرار دهید و آن را فشار دهید تا به حلوا بچسبد. بعد قالب را برگردانید و اگر محل اتصال کیک و حلوا نامرتب بود آن را تمیز کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.