تصاویر مدل میز آرایش زنانه؛ گزینه ای عالی برای تکمیل یک دیزاین شیک و تماشایی

تصاویر مدل میز آرایش زنانه؛ گزینه ای عالی برای تکمیل یک دیزاین شیک و تماشایی

مدل میز آرایش زنانه در دنیای امروز، میز آرایش نه تنها یک وسیله کاربردی برای نگهداری لوازم آرایشی است، بلکه به عنصری اساسی …

تصاویر خلاقانه ترین مدل های سایه چشم؛ زیباترین مدل های امسال اینجاست

تصاویر خلاقانه ترین مدل های سایه چشم؛ زیباترین مدل های امسال اینجاست

 مدل سایه چشم در جهان آرایش و زیبایی، مدل‌های سایه چشم ساده و شیک همواره به عنوان یک انتخاب برتر برای خانم‌هایی محسوب …

اشتباهات آرایشی ؛ 10 اشتباه آرایشی که آرایش ما را خراب می‌کند

اشتباهات آرایشی ؛ 10 اشتباه آرایشی که آرایش ما را خراب می‌کند

اشتباهات آرایشی رفع اشتباه آرایشی اگر تا به حال آرایش خود را با میکاپ‌هایی که هنرمندان یا اینفلوئنسرها در اینستاگرام یا یوتیوب به …

ماسک روشن کننده پوست

ماسک سفید کننده صورت فوری ماسک روشن کننده پوست ماسک روشن کننده صورت خانگی نی نی سایت ماسک روشن کننده صورت دیجی کالا ماسک زردچوبه قویترین ماسک روشن کننده پوست ماسک روشن کننده با گلاب قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت دیجی کالا ماسک روشن کننده صورت نی نی سایت

ماسک روشن کننده پوست خانگی با هدف روشن کردن مناطق تیره پوست استفاده می‌شود. رنگ پوست برای بیشتر افراد علل الخصوص خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همه‌ افراد حس خوشایندی نسبت به لکه‌های تیره، پوست آفتاب سوخته و یا لکه‌های مادرزادی ندارند از این رو درمان‌های متعددی را برای از بین بردن آن‌ها به کار می‌گیرند. اما از آنجا که ریسک زیادی پشت برخی از روش‌های روشن کردن پوست وجود دارد در نتیجه افراد ترجیح می‌دهند تا با روش‌های طبیعی و خانگی این عمل را انجام دهند. قبل از اینکه بخواهید ماسک‌های متعددی را امتحان کنید بهتر است بدانید که چرا پوست تیره شده است؟

دلایل اصلی تیره شدن پوست

قبل از معرفی ماسک روشن کننده پوست خانگی بهتر است دلایل اصلی تیره شدن پوست را بررسی کنیم تا بر اساس این دلایل بهترین محصولات پوستی را استفاده کنیم.

یکی از دلایل اصلی و عمده تیره شدن پوست، تولید بیش از حد رنگ‌دانه است که این موضوع اصلاً طبیعی نیست. دلایلی که باعث تولید بیش از حد رنگ‌دانه می‌شوند شامل موارد زیر هستند.

  • قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و برنزه شدن پوست و خال‌های پیری می‌شود.
  • آلودگی های موجود در هوا روی پوست نفوذ می‌کند و باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای می‌شود.
  • مسائل هورمونی دلیل دیگری برای تغییر رنگ پوست است. مثلاً در دوران بارداری با تحریک هورمون‌ها ملازما ایجاد می‌شود.
  • آکنه و آسیب‌های پوستی دلیل دیگری برای ایجاد لکه‌های تیره است.
  • افزایش سن و روند پیری باعث پوسته پوسته شدن و ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود.

آیا ماسک‌های صورت خانگی برای درمان لکه‌های صورت مفید هستند؟

به طور قطعی نمی‌توان گفت که ماسک روشن کننده پوست خانگی دلیل قطعی برای درمان تیره شدن پوست است. چون عامل ایجاد کننده لکه‌های پوستی روی نتیجه بخش بودن تأثیر می‌گذارد. لکه‌هایی که به تازگی روی پوست ایجاد شده اند و هنوز عمقی نشده‌اند به راحتی با ماسک‌های صورت خانگی از بین می‌روند. اما درمان لکه‌های قدیمی زمان‌بر است و به هیچ وجه شما با یک یا دو جلسه انتظار تغییر رنگ پوست را نخواهید داشت.

به طور کلی ماسک‌های خانگی از شدت این عارضه پیشگیری می‌کنند و استفاده مداوم و مرتب از آن‌ها باعث می‌شود تا به مرور زمان پوست درمان شود و لکه ها کم رنگ‌تر و در نهایت از بین بروند. در زیر به چند مورد از پرکاربردترین ماسک‌های روشن کننده پوست اشاره می‌کنیم که بسته به نوع پوست خود می‌توانید هر هفته یک یا دو مورد از آن‌ها را استفاده کنید.

انواع ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک خانگی بادام

ماسک روشن کننده پوست خانگی بادام را به راحتی با دو عدد بادام می‌توانید درست کنید. برای تهیه ماسک دو عدد بادام خرد شده را داخل شیر بریزید و آن روی پوست صورت بزنید. این ماسک را هنگام خواب استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک ماسک روشن کننده پوست خانگی است که باعث از بین بردن جوش‌های پوستی هم می‌شود. برای تهیه این ماسک یک عدد سفیده را بزنید تا کف کند. سپس آن را روی پوست صورت قرار دهید بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب خنک بشویید. پس از چند بار استفاده از این ماسک تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

ماسک خانگی روغن بادام و پرتقال

این ماسک روشن کننده پوست، ترکیبی از یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن بادام یا شیره نارگیل است. قرار دادن این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تأثیر فوق العاده در روشن شدن و زیبایی پوست دارد.

ماسک خانگی لیمو، گوجه فرنگی و خیار

این ماسک، ترکیبی از آب‌لیمو، آب گوجه فرنگی و آب خیار است. باید این سه ترکیب را به قدری هم بزنید تا حالت چسبنده پیدا کند. این ماسک را روی نواحی تیره پوست قرار دهید و بعد از خشک شدن بشویید. اگر با ویتامین سی موجود در آب‌لیمو و آب گوجه فرنگی حساسیت دارید و پوست شما دچار سوزش می‌شود می‌توانید فقط از آب خیار استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی ماست و نشاسته

برای داشتن پوستی شفاف و روشن ماسک روشن کننده ماست و نشاسته را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک کافی است که یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای‌خوری پودر نشاسته مخلوط کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را روی پوست بگذارید و بعد صورت را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک خانگی پرتقال و شیر

ترکیب پرتقال و شیر به عنوان ماسک روشن کننده پوست، تأثیر فوق العاده ای روی پوست‌های مختلف می‌گذارد. برای تهیه این ماسک پوست پرتقال خشک شده را کاملاً پودر کنید و بعد با مقداری شیر ترکیب کنید. این ترکیب چسبناک را به قسمت‌های تیره پوست بزنید. بعد از خشک شدن صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و با حوله به صورت ضربه‌ای خشک کنید.

معجزه‌ ماسک عسل برای روشن شدن پوست

برای داشتن صورتی صاف و شفاف با ماسک روشن کننده پوست خانگی عسل کافی است که یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر بادام مخلوط کنید. این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا عسل روان شود و بعد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. بعد از خشک شدن ماسک آن را با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی با ترکیب آرد نخود و شیر

برای درست کردن این ماسک کافی است مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه و شیر و آب‌لیمو ترکیب کنید. این ترکیب چسبناک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد از خشک شدن شسته شود. می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک خانگی موز و عسل

به طور کلی ماسک روشن کننده پوست خانگی با ترکیب عسل معجزه می‌کند. برای تهیه این ماسک یک عدد موز را له کنید و آن را با دو قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل مخلوط کنید. مواد باید کاملاً یکدست شوند سپس آن را روی صورت خود بمالید بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

 یک ماسک خانگی مؤثر برای روشن شدن پوست‌های حساس

برای پوست‌های حساس نمی‌توان از انواع ماسک روشن کننده پوست خانگی استفاده کرد چون احتمال آسیب رسیدن به پوست بیشتر می‌شود. برای این پوست‌ها قبل از زدن هر ماسکی باید ابتدا آن را تست کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید. ترکیب آب خیار و آب گوجه برای پوست‌های حساس مناسب‌ترین ماسک است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.