تصاویر مدل دمپایی روفرشی؛ این مدل های راحت و جالب رو حتما ببین

تصاویر مدل دمپایی روفرشی؛ این مدل های راحت و جالب رو حتما ببین

مدل دمپایی روفرشی وقتی نوبت به مهمانی و مجالس می‌رسد، یکی از دغدغه‌های خانم‌های ایرانی انتخاب پوششی مناسب است که هم زیبایی داشته …

تصاویر مدل ساعت رومیزی دخترانه؛ این مدل های شیک و خلاقانه رو حتما ببین

تصاویر مدل ساعت رومیزی دخترانه؛ این مدل های شیک و خلاقانه رو حتما ببین

مدل ساعت رومیزی دخترانه مدل‌های مختلف ساعت رومیزی، از ساده‌ترین و کلاسیک‌ترین تا پیشرفته‌ترین و فناورانه‌ترین، با تنوع زیادی در بازار موجود هستند. …

تصاویر مدل کیک تولد دخترانه؛ دختر های جوان عاشق این مدل ها میشن

تصاویر مدل کیک تولد دخترانه؛ دختر های جوان عاشق این مدل ها میشن

مدل کیک تولد دخترانه مهمانی‌ها و جشن‌ها، خاطراتی هستند که می‌توانند برای همیشه در ذهن‌ها باقی بمانند، و چه چیزی بهتر از یک …

نکات پخت کیک خانگی

پرطرفدارترین کیک خانگی کیک خانگی بدون فر دستور کیک فوق العاده خوشمزه

آیا می‌دانید که نکات کیک ساده خانگی به شما کمک می‌کند تا در پخت کیک حرفه‌ای عمل کنید؟ کیک ساده خانگی یکی از پرطرفدارترین کیک‌هایی است که در خانه درست می‌شود و یک عصرانه پرکاربرد و پرطرفدار است. افرادی که به آشپزی و شیرینی پزی علاقه‌مند هستند به صورت حرفه‌ای انواع کیک‌ها را طبخ می‌کنند. اما اگر شما حرفه‌ای نیستید و می‌خواهید یک کیک ساده اما خوشمزه را در منزل درست کنید تنها کافی است که نکات کیک ساده خانگی را به کار بگیرید.

معمولاً افراد هنگام درست کردن کیک‌های خانگی از دستورالعمل های مختلفی استفاده می‌کنند و تقریباً بیشتر افراد هنوز نتوانسته‌اند به یک نتیجه دلخواه برسند. شما از هر دستور العملی استفاده کنید فرقی نمی‌کند فقط کافی است که یک سری نکات ساده را در حین آماده سازی و پخت به کار بگیرید و خوشمزه ترین کیک خود را تهیه کنید.

نکات مهم در خصوص مواد اولیه برای کیک ساده خانگی

بیشتر افراد فکر می‌کنند که نکات کیک ساده خانگی فقط مختص به آماده سازی و پخت است. بهتر است هیچ‌وقت این اشتباه را مرتکب نشوید و تمام فوت و فن های مربوط به مقدار مواد اولیه، روش‌های آماده سازی و پخت را به کار بگیرید تا مانند یک قناد ماهر بهترین کیک را آماده کنید. مواد لازم برای تهیه کیک ساده در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود. برای تهیه این کیک شما به آرد شیرینی پزی، روغن، شیر، شکر، بیکینگ پودر، تخم مرغ و وانیل نیاز دارید.

مقدار مواد اولیه یکی از اصلی ترین نکات کیک ساده خانگی است. کم و زیاد بودن هر یک از این مواد بافت کیک را به هم می‌ریزد و ممکن است اصلاً قابل مصرف نباشد. برای تهیه کیک ساده خانگی شما به دو پیمانه آرد، یک پیمانه شکر، نصف پیمانه شیر یا آب، ۳ یا ۴ عدد تخم بسته به اندازه تخم مرغ ها، نصف پیمانه روغن، نصف قاشق چای‌خوری وانیل، یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر نیاز دارید. حتماً قبل از شروع به کار تمامی مواد را حاضر کنید تا بتوانید بدون وقفه مواد را مخلوط کنید و داخل فر بگذارید.

نکات مهم در خصوص اندازه گیری مواد کیک ساده خانگی

یکی از نکات کیک ساده خانگی مربوط به اندازه گیری مواد اولیه است. برای اندازه گیری مواد اولیه حتماً از پیمانه‌های مخصوص استفاده کنید. این پیمانه‌ها را می‌توانید از لوازم قنادی تهیه کنید. اندازه گیری درست باعث می‌شود که بافت کیک اسفنجی باشد و از لحاظ شیرینی و پف در بهترین حالت ممکن باشد.

اندازه‌ها بر اساس استانداردهای مشخصی تعیین شده است و اگر شما دقیقاً بر اساس دستور پخت مواد را آماده کنید قطعاً بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

نکته‌های مربوط به پف کیک

در نکات کیک ساده خانگی، پف کردن از اهمیت زیادی برخوردار است. قطعاً بیشتر افراد بعد از پخت کیک عامل موفقیت خود را در پف کردن زیاد می‌دانند. به طور مثال بارها از اطرافیانتان شنیده اید که گفته کیک من ده سانت یا بیشتر پف کرده است. رعایت استانداردهای اندازه گیری مواد و آماده سازی آن‌ها باعث می‌شود که کیک به حدی کافی و طبیعی پف کند. اما مشکل پف نکردن کیک برای بیشتر افراد وجود دارد. به طور مثال زمانیکه توجهی به اندازه شکر نشود و داخل کیک ریخته شود مواد به هم می‌چسبند و اصلاً کیک پف نمی‌کند.

نکات مربوط به تخم مرغ

در بیشتر نکات کیک ساده خانگی به مقدار تخم مرغ و نحوه آماده سازی آن توجه زیادی می‌شود. بهتر است نیم ساعت قبل از پخت کیک تخم مرغ ها را در خارج یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند بهتر است برای پف بیشتر کیک زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید و با شکر بزنید تا به خوبی سفید شوند. برای بیشتر دستورالعمل ها نحوه آماده سازی تخم مرغ مشترک است.

نکات مهم در خصوص نحوه هم زدن کیک ساده خانگی

نکات کیک ساده خانگی بسیار زیاد هستند و شما با چندین بار درست کردن مجدد می‌توانید فوت و فن های لازم را یاد بگیرید. اگر در کیک خود از روغن یا آب و یا مایعات دیگر توجه می‌کنید حتماً به مقدار مایعات توجه کنید.

برای هم زدن مواد می‌توانید از هم زن دستی و برقی استفاده کنید. مراقب باشید ابتدا با دور کم شروع کنید و سپس از دور تند همزن استفاده کنید. شما باید سفیده تخم مرغ را به قدری بزنید که شکل خامه‌ای به خود بگیرد. در نهایت باید هم زدن به قدر کافی باشد.

نکات مربوط به آماده سازی فر

یکی از نکات پخت کیک ساده خانگی دمای فر است. معمولاً این دما در فرهای مختلف متفاوت است و شما باید با چندین بار تجربه دمای مناسب را پیدا کنید. اندازه دمای فر روی پف کیک تأثیر می‌گذارد. اگر حرارت فر بیش از اندازه باشد کیک پف نمی‌کند و مغز پخت نمی‌شود. اما اگر حرارت فر کم باشد کیک پف می‌کند. اما این پف در مدت زمان پخت از دست می‌رود و بافت کیک سفت و سخت می‌شود.

دستور پخت کیک طرز تهیه کیک ساده با ماست طرز تهیه کیک ساده با شیر طرز تهیه کیک با آرد طرز تهیه کیک ساده وانیلی برای دو نفر

سایر نکات رایج در پخت کیک ساده اسفنجی

  • نکات کیک ساده خانگی تنها محدود به این چند مورد نیست و شما ممکن است با هر بار درست کردن به یک نکته مهم و کاربردی دست پیدا کنید.
  • اولویت ریختن مواد در تهیه کیک بسیار مهم است و یکی از دلایل تأثیرگذار در پف کیک و بافت است.
  • حتماً کره یا روغن را آب شده استفاده کنید توجه کنید که نباید داغ باشند.
  • برای پف کردن کیک حتماً از بیکینگ پودر تازه استفاده کنید.
  • از ریختن روغن زیاد و یا چرب کردن بیش از حد ظرف خودداری کنید چون باعث می‌شود کیک پف نکند.
  • اندازه قالب باید متناسب با میزان مایه کیک باشد. مواد باید یک سوم قالب را پر کند.
  • به محض مخلوط کردن مواد آن را داخل فر بگذارید چون اگر بین تهیه مواد و پخت فاصله بیفتد رطوبت کیک از بین رود و کیک پف نمی‌کند.
  • زمانی که کیک را داخل فر می‌گذارید نباید تا ۲۰ دقیقه اول درب فر را باز کنید.
  • برای اطمینان از پخته شدن کیک یک خلال دندان را داخل آن فرو کنید اگر به آن نچسبد کیک کاملاً مغز پخت شده است.

دلایل چسبنده بودن روی کیک ساده

رعایت نکات کیک ساده خانگی باعث می‌شود که کیک بدون هیچ مشکلی درست شود. در برخی موارد افراد بدون اینکه کیک سرد شده باشد آن را از قالب جدا می‌کنند و یا زمانی که میزان مایعات کیک زیاد است باعث می‌شود روی کیک حالت چسبنده داشته باشد. اگر حرارت فر زیاد باشد و مدت زمان پخت هم کم باشد این مشکل پیش می‌آید پس حتماً به نکات ریز و مهم در این خصوص توجه کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.