تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

مدل وست زنانه وست زنانه یکی از انتخاب‌ های شیک و در عین حال راحت برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس است. این …

طریقه مصرف دانه چیا و خواص دانه چیا برای لاغری را یاد بگیرید

طریقه مصرف دانه چیا و خواص دانه چیا برای لاغری را یاد بگیرید

طریقه مصرف دانه چیا استفاده از مواد غذایی گیاهی و طبیعی در رژیم غذایی افراد نه تنها سلامتی آن‌ها را تضمین می‌کند، بلکه …

قرص ناپروکسن برای چیه؟ | کاربرد و عوارض مصرف آن را بشناسید

قرص ناپروکسن برای چیه؟ | کاربرد و عوارض مصرف آن را بشناسید

داروی ناپروکسن چیست؟ قرص ناپروکسن، که با نام تجاری Naprosyn شناخته می‌شود، یکی از انواع داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است. این …

رفع چربی زیر بغل

تخلیه چربی زیر بغل چربی زیر بغل نشانه چیست چربی زیر بغل نی نی سایت چربی زیر بغل مردان درمان خانگی چربی زیر بغل چربی زیر بغل چیست فیلم عمل چربی زیر بغل

افراد زیادی با مشکل جمع شدن چربی زیر بغل مواجه هستند. این مشکل با راهکارهای متعددی رفع می‌شود. این مشکل آزار دهنده است و برای افرادی که به فکر ساختن یک استایل زیبا و سالم هستند چربی پشت کمر خیلی آزار دهنده است. پس برای خداحافظی با این چربی‌ها بهتر است تا ادامه متن با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد چربی زیر بغل

چربی زیر بغل یک مشکل تقریباً شایع است که هم در زنان و هم مردان به وجود می‌آید. البته این مشکل در زنان به دلیل استفاده از تاپ‌ها و لباس‌زیرهای خیلی تنگ شایع‌تر است. پوشیدن این لباس‌ها باعث می‌شود که بافت سینه از پشت سوتین و زیر بغل بیرون بزند. البته در تمام افراد نوع پوشش دلیلی بر ایجاد چربی پشت کمر نیست و عوامل متعددی از ژنتیک، اضافه وزن و چاقی و هورمون‌ها باعث ایجاد این مشکل می‌شود.

تأثیر ژنتیک بر روی چربی زیر بغل

ژنتیک یکی از عوامل ایجاد کننده چربی زیر بغل است. اگر بستگان نزدیک ما دارای چنین مشکلی هستند احتمال اینکه شما هم درگیر چنین مشکلی شوید وجود دارد. پخش شدن چربی در بدن تا حد زیادی تحت تأثیر وراثت و عوامل ژنتیکی است. بر اساس تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده ثابت شده که عوامل ژنتیکی مختلفی روی محل ذخیره سازی چربی دخیل هستند.

اضافه وزن و چاقی عامل تجمع چربی در زیر بغل

اضافه وزن و چاقی تا حد زیادی باعث تجمع چربی زیر بغل می‌شود. البته ژنتیک تأثیر زیادی روی محل تجمع چربی دارد. برای رفع این مشکل می‌توان ورزش و رژیم غذایی مناسب را رعایت کرد.

هورمون‌ها و نقش آن‌ها در تجمع چربی پشت کمد

افزایش چربی زیر بغل می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی باشد. تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری، قاعدگی و یائسگی باعث حساس شدن بافت پستان می‌شود. در این دوران تغییرات هورمون‌های زنانه مانند استروژن و پروژسترون باعث تورم سینه می‌شود. در دوران بارداری و شیردهی هم وجود پرولاکتین باعث می‌شود تا حجم سینه‌ها افزایش پیدا کند. تمام این تغییرات موجب می‌شود که چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن جمع شود.

بافت پستان زیر بغل

گاها ممکن است فرد چربی زیر بغل نداشته باشد و به دلیل داشتن بافت اضافی سینه خطای دید ایجاد شود. این وضعیت به عنوان سینه زیر بغل یا سینه جانبی شناخته می‌شود که شیوع چندانی ندارد. این وضعیت در زنان حدود ۲ تا ۶ درصد است و در مردان ۱ تا ۳ درصد است.

آیا وضعیت ایستایی نامناسب روی تجمع چربی در زیر بغل تأثیر دارد؟

شاید وضعیت نامناسب بدن روی تجمع چربی زیر بغل تأثیر چندانی نداشته باشد اما روی نمایان شدن آن تأثیر می‌گذارد. صاف ایستادن در افرادی که حالت شانه رو به جلو دارند باعث می‌شود که چربی‌های اضافه در ناحیه پشت کمر کمتر به چشم بیاید.

شل بودن عضلات یک ناحیه روی تجمع چربی تأثیر دارد پس تا می‌توانید عضلات قسمت‌هایی که چربی اضافه دارند را تقویت کنید.

راهکارهای مؤثر در رفع چربی زیر بغل

برای رفع چربی زیر بغل کافی است که تنها چند راهکار مؤثر را رعایت کنید. رژیم غذایی مناسب، تمرینات هوازی، تمرینات بدن‌سازی و تمرینات خانگی می‌تواند در رفع چربی پشت کمر مؤثر باشد. این روش‌ها راحت‌ترین روش‌هایی هستند که موفقیت آن‌ها ثابت شده است.

برنامه غذایی روشی مؤثر برای رفع چربی پشت کمر

برای از بین بردن چربی زیر بغل بهترین کار این است که از طریق یک رژیم غذایی مناسب مقدار چربی دریافتی بدن را کاهش دهید. باید کالری که توسط مواد غذایی مختلف دریافت می‌کنید از کالری مصرفی شما کمتر باشد تا بدن ناچار باشد برای تأمین کالری از چربی‌های بدن تغذیه کند.

پایبند بودن به برنامه غذایی نقش مؤثری در موفقیت این روش دارد. بهتر است برنامه غذایی شما توسط یک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه تعیین شود. در کنار رژیم غذایی راهکارهای زیر می‌تواند نقش مهمی در کاهش کالری دریافتی داشته باشد.

  • دریافت پروتئین کافی
  • حذف نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند نوشابه، دلستر، آبمیوه‌های صنعتی و …
  • حذف شیرینی‌، کلوچه، کیک و مواد حاوی شکر مصنوعی
  • مصرف میوه سبزی در مواقع گرسنگی
  • می‌توانید با تغییر دادن برخی از عادات غذایی، رژیم خود را خوشمزه‌تر کنید. مثلاً با شیر دارچین مصرف کنید.

 تمرینات هوازی راهکاری مؤثر در آب کردن چربی‌های زیر بغل

برای آب کردن چربی زیر بغل تمرینات هوازی متعددی وجود دارد. بیشتر افرادی که درگیر چربی اضافه هستند به دلیل بی تحرکی و نداشتن ورزش است.

تمرینات ورزشی پرفشار در مدت زمانی کمی سخت‌ترین چربی‌ها را آب می‌کند. اگر به مدت کوتاه مثلاً ۲۰ دقیقه تمرینات هوازی پر فشار یا همان هیت را انجام دهید خیلی زود چربی‌های شما کاهش پیدا می‌کند. برای شروع تمرینات هوازی ابتدا از تمرینات مورد علاقه خود شروع کنید. مثلاً رقص، ایروبیک، دوچرخه سواری و … می‌تواند برای شروع مناسب باشد بعد از این تمرینات شروع به تمرین متناوبی پرفشار کنید.

تمرینات بدن‌سازی، بهترین راه چربی سوزی

تمرینات بدن‌سازی به خوبی می‌تواند در از بین بردن چربی زیر بغل مؤثر واقع شود. چون شما می‌توانید به صورت موضعی کار کنید و تنها حرکات بالاتنه را برای چربی‌های پشت کمر انجام دهید. انجام حرکات باید به صورت منظم و به درستی انجام شود تا نتیجه بخش باشد. در بدن‌سازی علاوه بر از بین بردن چربی‌ها می‌توانید عضلات ناحیه زیر بغل و کتف و پشت را هم تقویت کنید. با برجسته شدن عضلات و سفت شدن آن‌ها می‌توانید متابولیسم و چربی سوزی را افزایش دهید و زیر بغل خود را زیباتر از همیشه شکل دهید. تمرینات بدن‌سازی باید حتماً زیر نظر مربی و به صورت اصولی باید انجام شود.

تمرینات خانگی برای آب کردن چربی زیر بغل

شما می‌توانید با تمرینات خانگی به راحتی از شر چربی زیر بغل خلاص شوید. برخی از تمرینات نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و شما به راحتی در خانه و باشگاه می‌توانید آن را انجام دهید. در زیر به چند نمونه از تمرینات کاربردی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید هر تمرین را به صورت سه ست ۱۲ تکرار انجام دهید.

  • فلای معکوس با کش
  • پلاور دمبل
  • زیر بغل خم با دمبل یا کش
  • قایقی تک دست با کش
  • قایقی نشسته با کش

تمرینات باشگاهی زیر هم به خوبی در کاهش چربی پشت کمر مؤثر هستند.

  • قایقی دستگاه
  • زیر بغل خم با هالتر
  • فیس پول سیم‌کش
  • پلاور تک دست خوابیده

رفع چربی زیر بغل با روش‌های جراحی

بیشتر افراد برای از بین بردن چربی زیر بغل به دنبال روش‌های سریع و نتیجه بخش هستند و نمی‌خواهند مدت‌ها صبر کنند تا با ورزش و تغذیه به نتیجه برسند درنتیجه جراحی به روش لیپوساکشن و لیپولیزر را انتخاب می‌کنند.

  • لیپوساکشن یک روش غیر تهاجمی است که با بیهوشی موضعی انجام می‌شود و فرد بعد از این جراحی می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد.
  • لیپولیزر روشی است که به کمک لیزر چربی‌ها سوزانده می‌شود. تکنیک‌های این روش علاوه بر چربی سوزی باعث فرم دهی بدن و کلاژن سازی می‌شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.