چگونه لاغر شویم؟ | چگونه میتوانیم به سرعت اما به درستی لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟ | چگونه میتوانیم به سرعت اما به درستی لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟ یکی از نقاط مشترک افراد مبتلا به چاقی، تجربه مکرر انواع و اقسام رژیم‌ها است. این رژیم‌ها، گاه با موفقیت …

کبد چیست؟ | بیماری ها و نحوه مراقبت از آن را بدانید

کبد چیست؟ | بیماری ها و نحوه مراقبت از آن را بدانید

کبد چیست؟ کبد (جگر)، به عنوان دومین عضو بزرگ داخلی بدن انسان، نقشی حیاتی و بسزایی در حفظ سلامتی و پاکسازی بدن از …

تصاویر مدل صندل بهاری زنانه؛ این مدل های زیبا و خلاقانه رو باید ببینید

تصاویر مدل صندل بهاری زنانه؛ این مدل های زیبا و خلاقانه رو باید ببینید

مدل صندل بهاری زنانه صندل زنانه همواره یکی از موارد حیاتی در گاردراب هر زن است. با قیمت‌های گوناگون و انواع متفاوت، صندل …

مواد غذایی لاغر کننده

 لاغر کننده قوی شکم و پهلو لاغری سریع در 3 روز حذف چه چیزهایی باعث لاغری میشود غذاهای لاغر کننده سریع دمنوش های لاغر کننده صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم سریعترین راه لاغری شکم و پهلو نوشیدنی لاغر کننده

وقتی صحبت از لاغری شکم می‌شود، بسیاری از افراد چاق با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند. آنها باید با چربی‌های اضافی شکمی که زیبایی بدنشان را مخدوش می‌کند مبارزه کنند. این چربی‌ها نه تنها به افت زیبایی بدن می‌انجامند بلکه خطر بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، دیابت و کبد چرب را نیز افزایش می‌دهند. در جستجوی راه‌های مقابله با این چربی‌ها، بسیاری به رژیم‌های غذایی متوسل می‌شوند. ولی مهم‌ترین راه‌کار در این زمینه ترکیب مناسب مواد غذایی و ورزش منظم است. در ادامه به معرفی مواد غذایی لاغر کننده میپردازیم.

برای لاغری چه بخوریم؟ غذاهای لاغر کننده سریع

مواد غذایی چربی سوز و تاثیر آنها بر بدن

وقتی از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی استفاده می‌کنیم، نه تنها به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به بهبود سلامتی بدن نیز می‌انجامد. برخلاف فکر عموم، گرسنگی کشیدن و کاهش شدید مواد غذایی می‌تواند به سلامتی آسیب بزند. به جای آن، از مواد غذایی قوی چربی‌سوز استفاده کنید. با اصلاح رژیم غذایی، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و حتی ورزش‌های سخت را خواهید داشت. اما سوال این است که کدام مواد غذایی در چربی سوزی شکم موثر هستند؟

چربی‌سوزی با استفاده از چای

🟤همگان می‌دانند که چای مزایای زیادی دارد، ولی اگر هدف از مصرف چای، چربی‌سوزی است، نباید چای‌های آماده و صنعتی را خریداری کنید. چون در فرآیند تهیه‌شان، خاصیت‌های لاغرکننده چای از بین می‌رود. بهتر است یک چای کیسه‌ای را بجوشانید و با اضافه کردن یخ به آن، آن را مصرف کنید.

خواص روغن ماهی در کاهش وزن

🟤روغن ماهی، خصوصاً روغن ماهی‌هایی مانند ساردین و سالمون، از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. این نوع روغن سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ است که به سوزاندن چربی‌ها و کم کردن وزن کمک می‌کند. بنابراین، اگر شما نمی‌توانید ماهی بخورید، استفاده از روغن ماهی به عنوان مکمل غذایی می‌تواند بسیار مفید باشد. به خصوص که این روغن به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود.

تخم‌مرغ

🟤تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B۱۲ است. این ویتامین بسیار ضروری برای سوزاندن چربی بدن است. بررسی‌ها نشان داده است که افرادی که به طور مرتب ، در وعده‌های صبحانه تخم‌مرغ می‌خورند، به طور قابل توجهی وزن کمتری نسبت به افرادی که به جای آن شیرینی می‌خورند دارند.

مزایای مصرف ماهی سالمون

🟤شاید فکر کنید مصرف چربی زیاد موجب افزایش وزن شود، اما وقتی این چربی‌ها از منابع سالم مانند ماهی سالمون به دست می‌آید، موضوع کمی متفاوت است. اسیدهای چرب اُمگا۳ که در این نوع ماهی وجود دارد، به کاهش وزن و جلوگیری از ذخیره چربی‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف ماهی سالمون به افزایش احساس سیری بعد از غذا و کاهش اشتها کمک می‌کند.

پودر پروتئین

🟤پودر پروتئین از جمله مکمل‌های غذایی است که به کمک آمینواسیدهای خود باعث سوزاندن چربی و ساخت عضله می‌شود. شما می‌توانید با افزودن این پودر به اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های خود، از فواید آن بهره‌مند شوید. اما توجه داشته باشید که افزودن پودر پروتئین به هر نوشیدنی‌ای آن را به یک ماده‌ی غذایی سالم تبدیل نمی‌کند.

مزایای مصرف ماهی و گوشت بدون چربی

🟤یکی از مواد غذایی لاغر کننده که به سوزاندن چربی‌های بدن کمک می‌کند، پروتئین است. گوشت‌های بدون چربی مانند بوقلمون و ماهی‌های تن و سالمون به علت داشتن مقادیر زیادی از اُمگا۳، به کاهش استرس و جلوگیری از تجمع چربی در شکم کمک می‌کنند

سیب

🟤سیب، یکی از بهترین میوه‌های چربی‌سوز است. آنچه سیب را ویژه می‌کند، مواد غذایی مانند فلاونوئید، فیتواسترول و پکتین است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و جلوگیری از پرخوری می‌کند.

آناناس

🟤آناناس حاوی آنزیم بروملین است که خواص ضدالتهابی دارد. این میوه استوایی به سوزاندن پروتئین‌ها و کم کردن وزن کمک می‌کند.

گریپ‌فروت، میوه‌ای برای کاهش وزن

🟤گریپ‌فروت یکی از معدود میوه‌هایی است که خواص چربی‌سوزی دارد. این میوه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

آلو، میوه‌ای با خواص ضد چربی

🟤آلو یکی از بهترین میوه‌های چربی‌سوز است. این میوه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم گوارش و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

نارنج

🟤نارنج یکی از معدود میوه‌هایی است که به سوزاندن چربی‌های بدن کمک می‌کند. این میوه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم گوارش و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

توت و فواید آن

🟤انواع توت‌ها از جمله مواد غذایی پرفیبر هستند که به سلامت گوارشی بسیار کمک می‌کند. یک فنجان تمشک به تنهایی ۶ گرم فیبر در اختیار شما قرار می‌دهد. در مقابل، ژله به عنوان یک غذای بی‌ارزش شناخته شده و از فیبر کمتری برخوردار ولی پر از شکر است. در حقیقت، مصرف روزانه توت می‌تواند برای کاهش وزن و افزایش احساس سیری موثر باشد.

آووکادو

🟤آووکادو نه تنها منبع غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع است بلکه حاوی فیبر بالایی (۱۱ تا ۱۷ گرم در هر آووکادو) است که به جلوگیری از گرسنگی و کاهش انباشت چربی کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه نصف فنجان آووکادو به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این میوه با توجه به فیبر بالایی که دارد می‌تواند احساس سیری ر افزایش دهد.

آجیل‌ها

🟤آجیل‌ها می‌توانند به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی‌ها کمک کنند. همچنین، آجیل‌ها سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. برای کاهش وزن، پیشنهاد می‌شود روزانه نصف لیوان آجیل به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فواید غلات سبوس‌دار برای سلامتی

🟤غلات سبوس‌دار به دلیل داشتن فیبر، برای بدن بسیار مفید است. کربوهیدرات‌های موجود در این غلات به شما کمک می‌کنند تا سیر و پر انرژی بمانید. هنگام خرید نان، توصیه می‌شود که نان‌هایی را انتخاب کنید که از گندم سبوس‌دار ساخته شده‌اند، زیرا فیبر و مواد مغذی آن‌ها بیشتر است.

سرکه

🟤سرکه، به ویژه برای افراد چاق، یک ماده مفید است. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه می‌تواند به کاهش چربی بدن، به ویژه چربی شکم، کمک کند. اسید استیک موجود در سرکه موادی تولید می‌کند که چربی‌ها را می‌سوزاند. به همین دلیل، مصرف منظم سرکه می‌تواند به بهبود وضعیت سلامتی شما کمک کند.

سبزیجات و نقش آنها در لاغری

اگر خواص ویتامین‌ها و مواد معدنی سبزیجات شما را مجذوب خود نکرده، قطعاً خاصیت لاغر کنندگی آن‌ها توجه شما را جلب می‌کند. سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی سرشار از فیبر و با کالری بسیار پایینی هستند. مصرف یک بشقاب سالاد قبل از غذا باعث می‌شود تا میزان غذایی که مصرف می‌کنید کاهش یابد.

کرفس، غذایی کم‌کالری

🟠کرفس یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است. این سبزی پرفیبر و کم‌کالری است و حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن کمک می‌کند. می‌توانید نصف لیوان آب کرفس را قبل از ناهار یا شام مصرف کنید تا سیستم گوارشی خود را پاک کنید. همچنین، کرفس را می‌توان در سوپ‌ها و سالاد‌ها استفاده کرد.

خیار، میوه‌ای طراوت‌بخش

🟠خیار میوه‌ای است که علاوه بر مقادیر زیادی آب، حاوی فیبر و مواد معدنی است. همچنین، این میوه برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از گوارش بسیار مفید است. مصرف یک بشقاب سالاد خیار می‌تواند یک گزینه سالم برای کاهش وزن باشد.

گوجه‌فرنگی و خواص آن

🟠گوجه‌فرنگی با ترکیباتی که دارد می‌تواند به کاهش چربی خون و کنترل چربی شکم کمک کند. همچنین، این میوه در مقابله با بیماری‌های مرتبط با چاقی موثر است.

فواید فلفل قرمز

🟠فلفل قرمز به دلیل داشتن بتاکاروتن و لیکوپن، می‌تواند در کاهش چربی شکم و کمر باریک کمک کند. این مواد فیتوشیمیایی قوی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، چربی‌های زائد را از بدن دور می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.