راه‌ های ساده و سریع تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

راه‌ های ساده و سریع تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

راه های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی چرم طبیعی تفاوت‌های زیادی با چرم مصنوعی دارد. اما این اختلافات به نحوی هستند که …

تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

مدل وست زنانه وست زنانه یکی از انتخاب‌ های شیک و در عین حال راحت برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس است. این …

تصاویر مدل صندل بهاری زنانه؛ مدل های راحت و مد شده را اینجا ببین

تصاویر مدل صندل بهاری زنانه؛ مدل های راحت و مد شده را اینجا ببین

مدل صندل بهاری زنانه در پرس فا، مدل صندل بهاری زنانه را بررسی می‌کنیم. صندل زنانه‌ها در طراحی‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. …

راه حل تنگی کفش

چگونه کفش تنگ را کمی بزرگ کنیم؟ عوارض کفش تنگ کفش تنگ را چگونه گشاد کنیم نی نی سایت

کفش تنگ باعث زخم در پا و دردهای آزار دهنده و خطرناک می‌شود. حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از خرید کفش احساس کرده‌اید که یک پا یا هر دو پای شما درون کفش اذیت می‌شود. اگر سایز کفش دقیق متناسب با سایز پای شماست اما همچنان برخی از قسمت‌های پای شما را می‌گیرد می‌توانید با چند ترفند ساده به راحتی از شر این مشکل خلاص شوید. این ترفندها نیاز به ابزار و دانش خاصی ندارد و شما در هر جا و هر شرایطی می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

ترفندهای مؤثر برای حل مشکلات رایج کفش تنگ

وقتی کفش تنگی را خریداری می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید آن است که کفش را دور بیندازید و یا آن را به افراد دیگری هدیه بدهید. احساس ناراحتی در کفش بسیار دردناک است اما بهتر است تجدید نظر کنید و برای گشاد کردن کفش خود چند ترفند رایج را انتخاب کنید. این راه‌حل‌ها سه سوته انجام می‌شوند و شما نیازی به دستگاه و ابزار خاصی ندارید. با چند وسیله دم دستی می‌توانید به راحتی تنگی کفش را رفع کنید و آن را به راحتی استفاده کنید.

استفاده از چسب زخم

مشکلات رایج کفش تنگ نشانه های کفش تنگ ترفند برای کفش تنگ

اگر کفش شما پاشنه‌دار و مدام پای شما داخل کفش سر می‌خورد بهترین کار این است که یک چسب زخم را به قسمت انتهایی کفش بچسبانید تا پا داخل آن ثابت شود.

استفاده از لاک ناخن

روش‌های گشاد کردن کفش تنگ تاول کفش تنگ کفش تنگ نی نی سایت

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از پوشیدن یک کفش قسمت انگشت مدام لیز بخورد و ساییده شود این اتفاق بیشتر برای دمپایی انگشتی اتفاق می‌افتد. برای اینکه اذیت نشوید بهتر است که دقیقاً جایی که انگشت‌ها لیز می‌خورند را لاک بزنید.

استفاده از پد بهداشتی (رفع سفتی کفش)

خلاص شدن از کفش تنگ راه حل برای کفش تنگ

گاها کفش تنگ نیست اما زیر کفش به قدری سفت است که باعث می‌شود به پا فشار بیاید. برخی از کفش‌های پاشنه بلند دارای این مشکل هستند. برای رفع این مشکل تنها به یک پد بهداشتی نیاز دارید. پد را داخل کفش قرار دهید و سپس کفش را بپوشید.

استفاده از حوله یا پارچه میکروفایبر

گاها ممکن است برخی از کفش‌هایی که شما برای زمستان از آن‌ها استفاده می‌کنید به حد کافی گرم نباشند و پا درون آن‌ها اذیت شود. در چنین حالتی می‌توانید از یک حوله استفاده کنید. حوله را اندازه کف پا برش دهید و آن را مانند کفی داخل کفش قرار دهید و کل زمستان را بدون سرما طی کنید. برای جلوگیری از زخم شدن پاها هنگام پوشیدن کفش تنگ می‌توانید از نوار بهداشتی یا پد بهداشتی استفاده کنید. بیشتر کفش‌های نامناسب باعث زخم در قسمت پاشنه و پشت پا می‌شوند در چنین شرایطی یک تکه از پد بهداشتی را برش بزنید و آن را در این نواحی زخمی بچسبانید. با این کار حس نرمی و راحتی پیدا خواهید کرد و کفش پای شما را زخمی نمی‌کند.

روش‌های گشاد کردن کفش تنگ

بهترین راه حل برای کفش تنگ کفش تنگ جلو باز

  • برای گشاد کردن کفش تنگ بهتر است ساعت‌هایی که در خانه هستید آن را بپوشید و در خانه راه بروید تا کم کم جا باز کنند و پای شما در آن‌ها راحت باشد.
  • اگر کفش چرمی شما تنگ است از جوراب ضخیم استفاده کنید. افزایش گرما و رطوبت باعث گشاد شدن چرم می‌شود. این کار را چندین بار تکرار کنید تا سایز کفش بزرگ شود و اندازه‌ پای شما شود.
  • برای گشاد کردن کفش‌ها چند جفت جوراب را رول کنید و آن را شب تا صبح داخل کفش قرار دهید و صبح شاهد نتیجه باشید.
  • داخل هر لنگه از کفش‌ها کیسه‌های آب قرار دهید و آن را داخل فریزر بگذارید و اجاره دهید آب داخل کیسه یخ بزند. بعد از فریز خارج کنید و کیسه‌ها را بیرون بیاورید با این عمل کفش تا حدودی گشاد می‌شود.
  • تعدادی روزنامه را مچاله کنید و داخل کفش قرار دهید. برای این کار بهتر است دقت کنید که فرم کفش به هم نریزد. به جای روزنامه از جوراب خیس هم می‌توانید استفاده کنید.
  • در گذشته برای چکمه‌های گاوچران‌ها از دانه گندم یا دانه دیگری استفاده می‌کردند و کفش را با آن پر می‌کردند این ترفند قدیمی بسیار مؤثر است. شما باید برای اجرای این ترفند دانه‌ها را داخل کیسه بریزد و آن‌ها را خیس کنید بعد از قرار دادن آن‌ها در کفش شروع به پف کردن می‌کنند و کفش گشادتر می‌شود.
  • استفاده از مخلوط آب و الکل هم می‌تواند در گشاد شدن کفش مؤثر باشد. می‌توانید این محلول را داخل کفش اسپری کنید و یا اینکه جوراب را با الکل خیس کنید و آن را بپوشید و حالا کفش‌هایتان را پا کنید. بعد از خشک شدن الکل این عمل را چند بار تکرار کنید تا کفش گشاد شود.
  • گذاشتن سیب‌زمینی هم داخل کفش یک ترفند رایج است. از سیب‌زمینی هایی استفاده کنید که کمی کفش را کش بدهد.
  • برای کفش‌های چرمی و گیوه از گشاده کننده کفش استفاده می‌شود. این قالب‌های چوبی داخل کفش به مدت یک شبانه‌روز قرار می‌گیرد تا سایز کفش قدری گشادتر شود.
  •  برخی از شرکت‌ها و کفاشی در قبال دریافت هزینه‌ ناچیزی و با استفاده از دستگاه‌ها و مواد مخصوص سایز کفش را تا حدودی گشادتر می‌کنند.

نکات پیشگیرانه برای خلاص شدن از کفش تنگ

  • برای اینکه از شر کفش تنگ خلاص شوید بهترین نکته این است که از همان ابتدا کفش مناسب پای خود را انتخاب کنید تا نیازی به راه حل برای گشاد کردن آن نباشید. اما خوب گاها به هر دلیلی ممکن است که کفش پا را اذیت کند و راه رفتن را از انسان سلب کند.
  • قبل از خرید کفش حتماً ابتدا هر دو لنگه را انتخاب کنید. چون برخی از افراد سایز دو پای یکسانی ندارند و کفش همیشه یک پا را میزند. اگر در بین دو سایز به مشکل برخورده‌اید همیشه کفشی را انتخاب کنید که گشادتر است چون تنگ کردن کفش گشاد راحت از گشاد کردن کفش تنگ است.
  • تمامی کفش‌ها یک قالب یکسان ندارند. همیشه قبل از خرید به سایز اکتفا نکنید و کفش را قبل خرید امتحان کنید.
  • پاها در طول روز یک حالت یکسان ندارند. شما می‌توانید در نیمه دوم روز اقدام به خرید کفش کنید چون پاها در این زمان بعد از پیاده‌روی و ایستادن در متورم ترین حالت ممکن هستند. برخی از جنس‌های کفش مردانه و زنانه حالت تغییر سایز دارند به طور مثال جنس‌های الاستیکی و چرم گاو از این دسته هستند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.