ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن برگ گیاهان خانگی

ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن برگ گیاهان خانگی

تمیز کردن برگ گل و گیاه برگ گیاهان خانگی را باید به بهترین شیوه ممکن تمیز کرد. زیرا شفافیت و شادابی آن‌ها تأثیر …

تصاویر مدل لباس مجلسی زنانه؛ این مدل ها مخصوص عروسی و مجالس خاصه

تصاویر مدل لباس مجلسی زنانه؛ این مدل ها مخصوص عروسی و مجالس خاصه

مدل لباس مجلسی زنانه انتخاب مدل لباس مجلسی زنانه برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس مختلف می‌تواند تا حد زیادی تأثیرگذار باشد. اینکه …

راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

راهنمای کامل تشخیص فرش تقلبی + نکات شناخت فرش اصلی

تشخیص فرش تقلبی فرش تقلبی و اصل همواره در بازار وجود داشته اند. به همین دلیل چالش اصلی افرادی که قصد خرید قالی …

مرتب کردن کمد

ترفند مرتب کردن کمد لباس کمد ندارم لباسامو کجا بزارم

بیشتر خانم‌ها همیشه با چالش مرتب کردن کمد لباس مواجه هستند و بعد از مرتب کردن نمی‌دانید که چگونه برای مدت طولانی کمدها مرتب باقی بمانند. بیشتر مشکلاتی که در این خصوص پیش می‌آید مربوط به نداشتن فضای کافی برای چیدمان لوازم است و همین مسئله باعث شده تا انواع و اقسام ترفندها برای چیدمان بهتر معرفی شوند. شاید از نظر شما مرتب کردن درآورها تنها تا زدن و چیدن لباس‌ها است. اما اگر دقت کرده باشید چیدمآن‌هایی که بدون ترفند انجام شده است به سرعت به هم می‌خورد و فرد ناچار است بیشتر وقت خود را برای این کار اختصاص دهد. پس با ما همراه باشید تا لیستی از تکنیک های کاربردی را برای مرتب کردن کمدها و درآورها با هم مرور کنیم.

چند ایده ساده برای مرتب کردن کمد لباس

شاید کمی برایتان جالب باشد که حتی مرتب کردن کمد لباس هم یک سری مراحل دارد. در واقع شیوه‌ مرتب کردن به فاکتورهای مهمی از قبیل اندازه، مساحت و فضای کمد بستگی دارد. نحوه‌ چیدمان کاملاً به سبک زندگی شما و نیازهای روزمره شما بستگی دارد. با طی کردن مراحل زیر می‌توانید همین حالا کمدهای خود را به صورت اصولی چیدمان کنید.

  • برای مرتب کردن کمد باید ابتدا آن را کاملاً خالی کنید و تمام لوازم داخل کمد، روی کمد و گوشه و کنار کمد را باید در یک گوشه از اتاق جمع کنید.
  • بعد داخل کمد را تمیز کنید و تمامی قسمت‌های کمد از قبیل دیواره‌ها و کف را با دستمال و اسپری پاک کننده دستمال بکشید.
  • در این مرحله باید سراغ وسایل داخل کمد بروید و مقدار آن را با فضای کمد بسنجید. اگر وسایل شما زیاد و فضا محدود است بهتر است تنها لوازم و لباس‌هایی را داخل کمد بچینید که به آن‌ها احتیاج دارید. بقیه لباس‌ها و لوازم غیر ضروری را داخل باکس بگذارید و در انباری نگهداری کنید.
  • بر اساس فصل کیف و کفش و زیورآلات کاربردی را دسته‌بندی کنید. لباس‌ها تابستانی و زمستانی را از هم تفکیک کنید. کفش‌ها و اکسسوری پرکاربرد را از غیرکاربردی جدا کنید.
  • حال بر اساس دسته‌بندی هایی که انجام داده‌اید در کمد جای مناسبی را برای هر دسته پیدا کنید. وسایل پرکاربرد روزمره در دسترس قرار داده شود.
  • این مراحل جزء مراحل رایج و عمومی هستند که حتماً باید انجام داده باشد و ترفندهایی که به کار می‌گیرید باید از این مسیر بگذرد.

مرتب کردن کمد لباس کوچک طبقه بندی کمد با وسایل ساده

ترفندهای کاربردی برای خلق فضای بیشتر در کمد لباس

۱- ترفند درست تا کردن لباس

این ترفند برای تمامی کمد لباس‌های کوچک و بزرگ کاربردی است. با تا کردن درست لباس می‌توانید فضای بیشتری داشته باشید. باید سعی کنید تا کردن لباس به نحوی باشد که به کوچک‌ترین سایز ممکن تبدیل شود. برای مرتب دیده شدن کمد بهتر است لباس‌هایی که طرح و رنگ مشابه دارند در یک ردیف قرار داده شوند.

۲- مرتب کردن جوراب‌ها

جوراب‌ها روش تا کردن چندانی ندارند. اما اگر نمی‌خواهید کمد لباس‌ها توسط جوراب‌های لنگه به لنگه به هم بریزد از باکس‌های جدا کننده استفاده کنید تا فضای مرتب‌تری داشته باشد.

۳- چیدمان روسری و شال

شما می‌توانید از یک چوب لباسی برای مرتب کردن روسری‌ها کمک بگیرید اما اگر آویز ندارید آن‌ها را بر اساس طرح و رنگ دسته‌بندی و تا کنید و داخل کمد لباس قرار دهید. از آویز برای روسری‌های حرید و نازک استفاده کنید تا چروک نشوند.

۴- چیدمان شلوار

شما می‌توانید تمام شلوارها را با تا کردن صحیح در کمد لباس جای دهید. حتی می‌توانید با چوب لباسی در کمد آویزان کنید شما می‌توانید فیلم آموزش تا کردن صحیح شلوار را در سایت‌های مختلف دانلود کنید و از آن الگو بگیرید.

۵- نحوه چیدمان اکسسوری ها

از باکس‌های جدا کننده کمد لباس که اخیراً در شکل‌ها و طرح و سایزهای مختلف عرضه می‌شوند برای مرتب کردن اکسسوری هایی مانند کمربند، ساعت، انگشتر و … استفاده کنید. می‌توانید باکس جدا کننده را در یک کشو و یا یک طبقه خالی قرار دهید.

۶- راه‌کار اصولی برای مرتب کردن کیف‌ها

همانطور که می‌دانید کیف‌ها در کمد لباس راه زیادی را اشغال می‌کنند برای جلوگیری از این کار از باکس‌های آویز مخصوص کیف استفاده کنید. با این باکس‌ها شما می‌توانید هم‌زمان چندین کیف را در یک آویز بچینید. اگر کمد آویز ندارد می‌توانید از یک طبقه برای چیدمان کیف‌ها استفاده کنید.

۷- استفاده از جدا کننده برای مرتب کردن کمد لباس

این روزها افراد برای مرتب کردن تمام قسمت‌های کمد لباس از باکس‌ها و جدا کننده‌های مخصوص استفاده می‌کنند. جداکننده‌ها به سایزهای مختلف و برای چیدمان لباس‌های مختلف طراحی شده است. شما به راحتی با استفاده از این جدا کننده می‌توانید هر وسیله ای را که نیاز دارید بدون به هم ریختن کمد آن را پیدا کنید.

جدا کننده‌ها در جنس‌های چوبی، فلزی، پلاستیکی، پارچه‌ای و … در بازار وجود دارند. با استفاده از این نظم دهنده ها وقت شما برای مرتب کردن لباس‌ها هدر نمی‌رود و به راحتی هر چیزی را در جای تعریف شده آن قرار می‌دهید.

مرتب کردن کمد کوچک

نحوه مرتب کردن کمد لباس

بعد از تا زدن و آماده کردن لباس‌ها حالا زمان آن رسیده است تا با ترفندهای مرتب کردن کمد لباس آشنا شویم. شما خیلی راحت می‌توانید متوجه شوید که به چه لباسی واقعاً نیاز دارید و چه لباسی اصلاً برای شما کارایی ندارد. پس فکر انباشته کردن لباس‌ها را از سر خود خارج کنید. اگر لباسی قدیمی یا پاره شده و یا دیگر به سایز شما نمی خورد را دور بیندازید تا جا برای لباس‌ها موردعلاقه‌ شما باز شود. بعد از دسته‌بندی لباس‌های کاربردی آن‌ها در کشوها یا طبقه‌ها بچینید. برای چیدمان، هر قسمت را به یک سری لباس اختصاص دهید. مثلاً شلوارها را در یک قسمت و تی شرت ها را در قسمت دیگر قرار دهید.

  • لباس‌هایی که فعلاً قصد استفاده از آن‌ها را ندارید در یک جعبه زیپ‌دار قرار دهید و در قسمت کف کمد بچینید. اقلامی که سالی یک‌بار استفاده ندارد را در باکس قرار دهید و در قیمت بالای کمد قرار دهید.
  • اگر تعداد لباس‌های شما زیاد است از چوب رختی هایی استفاده کنید که جای کمی را اشغال می‌کنند و چندین لباس را با یک چوب رختی آویزان کنید.
  • با نصب طبقه‌های چوبی در کناره ها، بالا و پایین کمد می‌توانید فضای بیشتری برای قرار دادن لباس‌ها داشته باشید.
  • لباس‌های ضخیم و حجیم را به صورت تا شده در کمد بچینید اما لباس‌های نازک را می‌توانید به صورت رل شده داخل کشو یا باکس قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.