اشتباهات رایج خانم‌ ها در انتخاب و پوشیدن شلوار لی

اشتباهات رایج خانم‌ ها در انتخاب و پوشیدن شلوار لی

شلوار جین مناسب خانم ها شلوار لی جزء محبوب‌ترین شلوارها در بین زنان جوان است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار …

تصاویر مدل روسری زنانه مجلسی؛ این مدل ها خاص ترین مدل های امسالن

تصاویر مدل روسری زنانه مجلسی؛ این مدل ها خاص ترین مدل های امسالن

مدل روسری زنانه مجلسی وقتی صحبت از زیبایی و شیک‌ پوشی در مجالس به میان می‌آید، روسری مجلسی یکی از اجزاء ضروری چیدمان …

تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

تصاویر مدل وست زنانه؛ عاشق این مدل های شیک و تو دل برو میشی

مدل وست زنانه وست زنانه یکی از انتخاب‌ های شیک و در عین حال راحت برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس است. این …

مانیکور پارافین

دستگاه پارافین تراپی دست دوم پارافین تراپی در آرایشگاه دستگاه پارافین تراپی خانگی

مانیکور پارافین تنها به جهت زیبایی ناخن‌ها انجام نمی‌شود. بلکه یک روش درمانی و مراقبتی است تا سلامت دست‌ها و ناخن‌ها حفظ شود. برای داشتن ناخن‌های شیک و تمیز مانیکور به روش‌های متعددی انجام می‌شود که شامل: مانیکور با پارافین، مانیکور با ژلیش ساده و مانیکور خیس و ساده است. برای داشتن ناخن‌های سالم و تازه بهتر است هر دو هفته یکبار برای انجام مانیکور اقدام کرد.

اهمیت انجام مانیکور به روش پارافین تراپی

مانیکور پارافین یکی از رایج‌ترین روش‌های آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از دست و ناخن‌ها است. اگر به زیبایی و سلامت خود اهمیت می‌دهید حتماً مانیکور را با پارافین درمانی همراه کنید. بیشتر زنان به دلیل استفاده بیش از حد از دست‌ها در محیط خانه و بیرون از خانه دچار خشکی پوست، ترک ترک شدن پوست، حساسیت و درد عضلانی می‌شوند. اغلب زنانی که در محیط‌های بیرون از خانه کار سخت انجام می‌دهند ناخن‌های شکننده‌ای دارد و به مرور ناخن هم حساس می‌شود. پس اگر می‌خواهید در کنار کار روزمره کمی هم به فکر سلامت ناخن‌های خود باشید پارافین تراپی را انجام دهید و بعد ناخن‌های زیبای خود را با بهترین حالت ممکن مانیکور کنید.

بهترین مارک دستگاه پارافین تراپی پدیکور تراپی

پارافین درمانی چیست؟

پارافین تنها یک روش بهداشتی نیست که برای مانیکور استفاده شود. این روش برای درمان و تسکین دردهای عضلانی هم مؤثر است. در کنار لطافت بخشیدن به پوست دست، این روش باعث گردش بهتر جریان خون در زیر پوست می‌شود.

مانیکور پارافین برای لطیف شدن دست‌ها و بازتر شدن منافذ آن‌ها کمک می‌کند. در نتیجه پوست برای دریافت مواد مرطوب کننده موجود در پارافین آماده است. این روش هم به سلامت ناخن‌ها و هم به سلامت پوست کمک می‌کند و در جوان‌سازی پوست دست بسیار مؤثر و کاربردی است. برای داشتن پوستی عاری از چروک و افتادگی بهتر است حتماً هر دو هفته یکبار این روش را امتحان کنید. ناگفته نماند که این روش برای درمان‌های مربوط به آرتروز و روماتیسم مفصلی هم مؤثر عمل می‌کند.

مزایای مانیکور پارافین

مانیکور پارافین باعث می‌شود که شما ناخن‌های مرتب و یکدست و پوست سالم و شادابی داشته باشید. داشتن ناخن‌های مرتب باعث ایجاد ظاهری آراسته و تمیز می‌شود و این در زیبایی کلی شما تأثیر فوق العاده ای دارد.

به طور کلی روش‌های مختلف مانیکور برای سلامت پوست دست و ناخن انجام می‌شود. مواد مفیدی که در پارافین وجود دارد جذب پوست می‌شود و اگر شما چندین جلسه این روش درمانی و زیبایی را انجام دهید به خوبی زیبایی و سلامت دست و ناخن خود را مشاهده خواهید کرد.

  • انجام مانیکور پارافین برای افرادی که عادت به ناخن جویدن دارند یک کار مؤثر در ترک این عادت است. پس نباید تنها از بعد تزئینی به این روش نگاه کنیم.
  • با پارافین تراپی می‌توان دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن آرام کنید و دردهای عضلانی متعددی را درمان کنید.
  • برای کاهش درد ناشی از فیبرومیالژیا، آرتریت، استئوآرتریت، تاندونیت، بوزیت، استرس عضلانی و فشار خون و … می‌توانید مانیکور به روش پارافین را استفاده کرد. گرمایی که پارافین حین استفاده دارد در درمان اختلالات این‌چنینی مؤثر است و درد و گرفتگی عضلات را از بین می‌برد.
  • با این روش به راحتی خاصیت الاستیک پوست افزایش پیدا می‌کند و پوست دست و اطراف ناخن تقویت می‌شود. این روش کمک زیادی به جلوگیری از گرفتگی عضلات و جلوگیری از فشار در عضلات و تاندون انگشتان می‌کند.
  • پارافین پوست دست‌ها را روشن می‌کند و باعث تحریک کلاژن پوست می‌شود.

پارافین برای ناخن طرز پارافین تراپی دست جوان سازی پوست دست با پارافین

نحوه انجام مانیکور پارافین

معمولاً کمتر کسی مانیکور پارافین را در خانه انجام می‌دهد. بیشتر زنان خدمات این چنینی را در خانه انجام نمی‌دهند. بانوانی که از پوست دست‌های خشک و حساس خود رنج می‌برند و ناخن‌های پای آن‌ها شکننده و ضعیف است حتماً باید چندین دوره این روش را انجام دهند.

برای انجام این روش باید روش‌های زیر به ترتیب انجام شود.

  • ابتدا پارافین بهداشتی را تهیه کنید. از پارافین‌های معمول یکه برای شمع سازی استفاده می‌کنند استفاده نکنید.
  • سپس مقداری از پارافین را در ظرف مناسبی بریزید و آن را یا به روش بن ماری و یا روی حرارت بسیار ملایم آب کنید.
  • در این مرحله باید صبر کنید تا دمای پارافین به درجه‌ای برسد که دست را نسوزاند. در این فرصت می‌توانید دست‌های خود را با روغن مناسب ماساژ دهید.
  • پس از اینکه درجه حرارت پارافین به میزان قابل تحمل رسید دست‌ها را داخل پارافین فرو ببرید و بعد دست‌ها را خارج کنید.
  • بعد از چند ثانیه که دست‌ها خشک شدند دوباره آن را در ظرف پارافین فرو ببرید و دوباره خارج کنید تا کاملاً خشک شود. این عمل را چندین بار انجام دهید تا حدود ۵ تا ۷ لایه پارافین روی دست باشد.
  • نکته‌ای که در این وجود دارد این است که باید دست‌ها به مدت نیم ساعت با پارافین استراحت کنند.
  • بعد از این روش‌ها دست‌ها را به آرامی مانیکور کنید و سپس به دلخواه خود ناخن‌ها را حالت دهید و در نهایت روی ناخن‌ها لاک بزنید.
  • مانیکور با استفاده از پارافین، خشکی دست‌ها را می‌گیرد و یک روش درمان، برای التیام بخشیدن به درد و تورم دست‌ها است.

این روش برای چه افرادی مناسب نیست؟

هر روشی که برای سلامت و زیبایی به کار گرفته می‌شود برای یک سری افراد هم قابل استفاده نیست. مانیکور پارافین هم در کنار خواص و قابلیت‌های بی نظیری که دارد برای یک سری از افراد گزینه مناسبی نیست و ممکن است باعث ایجاد حساسیت و ناراحتی پوستی شود.

  • افرادی که دارای اختلال در خون هستند و فشار خون پایینی دارند و یا اینکه عضله قلب آن‌ها ضعیف است نباید از پارافین تراپی استفاده کنند. پارافین باعث تغییر سرعت و میزان خون‌رسانی می‌شود در نتیجه افراد با اختلال فشار خون نباید این روش را استفاده کنند.
  • افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند و اندام‌های آن‌ها مانند اندام‌های انتهایی و دست‌ها بی حس شده‌اند کاندید خوبی برای این روش نیستند.
  • افراد دارای قند: افزایش خون‌رسانی در پارافین تراپی به وضوح دیده می‌شود در نتیجه افراد دیابتی با خطر خونریزی و پارگی مویرگ همراه هستند و بهتر است این روش را انجام ندهند.
  • جوش: اگر روی دست‌های خود یا هر قسمت دیگر بدن جوش دارید بعد از بهبودی پارافین تراپی را انجام دهید.
  • وجود زخم باز در دست: اگر زخم روی دست شما هنوز به خوبی التیام پیدا نکرده است پارافین تراپی را انجام ندهید چون باعث بدتر شدن زخم می‌شود.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.