بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رعایت نکات ساده

بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رعایت نکات ساده

طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک آیا شما هم روی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت دارید؟ چه سبک دکوراسیونی مناسب سبک خانه شما است؟ همه ما به …

راهنمای خرید آبچکان آشپزخانه + انواع آبچکان

راهنمای خرید آبچکان آشپزخانه + انواع آبچکان

راهنمای خرید آبچکان آشپزخانه آب‌چکان آشپزخانه یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین وسایل آشپزخانه است که خریداری آن برای هر منزلی لازم است. خرید …

تصاویر مدل روسری زنانه مجلسی؛ این مدل ها خاص ترین مدل های امسالن

تصاویر مدل روسری زنانه مجلسی؛ این مدل ها خاص ترین مدل های امسالن

مدل روسری زنانه مجلسی وقتی صحبت از زیبایی و شیک‌ پوشی در مجالس به میان می‌آید، روسری مجلسی یکی از اجزاء ضروری چیدمان …

دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه دیجی کالا دیوارپوش آشپزخانه چسبی قیمت دیوارپوش آشپزخانه بین کابینت دیوارپوش آشپزخانه pvc دیوارپوش ارزان آشپزخانه قیمت دیوارپوش آشپزخانه جایگزین کاشی آشپزخانه دیوارپوش آشپزخانه

زمانی که به فکر بازسازی و تعمیر آشپزخانه خود فکر می‌افتید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که چه پوشش برای دیوار آشپزخانه مناسب است. با توجه به فاکتورهای دیگری از قبیل چیدمان آشپزخانه، کابینت آشپزخانه، تزئینات و دکوری‌ها و … می‌توان پوشش مناسب را انتخاب کرد. در گذشته متریال کاشی و سرامیک یکی از رایج ترین متریال برای دیوار و کف آشپزخانه بود. اما امروزه این متریال با وجود تنوع بالا در طرح و رنگ بازهم جوابگوی همه‌ سلیقه نیست.

با توجه به اینکه سبک دکوراسیون ها عوض شده است در نتیجه یک متریال ثابت نمی‌تواند برای تمامی سبک‌ها کاربردی باشد. در بازار دکوراسیون داخلی به قدری تنوع در پوشش دیوارها زیاد است که کار انتخاب را برای افراد تا حدودی مشکل کرده است. در زیر با رایج ترین دیوار پوش‌های آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا می‌شویم.

اهمیت استفاده از پوشش برای دیوار آشپزخانه

در گذشته استفاده از پوشش برای دیوار آشپزخانه اهمیت چندانی نداشت و از هر ده خانه شاید دو خانه از یک پوشش مناسب برخوردار نبودند. اما امروزه با روی کار آمدن دکوراسیون داخلی این مسئله به کلی تغییر پیدا کرده است و گاها فرد به طور هم‌زمان از دو دیوار پوش متفاوت استفاده می‌کند.

در برخی از خانه‌ها کل دیوارهای آشپزخانه با کابینت های بزرگ پوشیده شده است و اصلاً نیازی به پوشش خاصی برای دیوارها نیست. تنوع در دیوار پوش‌ها یک چالش برای انتخاب کنندگان است. هر رنگ و مدلی که انتخاب شود یک سری ویژگی‌های اختصاصی دارد. استفاده از دیوار پوش در دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی دارد و برای محافظت دیوارها از بخار، رطوبت و سایر تأثیرات محیطی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سبک آشپزخانه خود نوع دیوار پوش را انتخاب نمایید. مثلاً در آشپزخانه‌هایی که خواستار ایجاد فضایی گرم و صمیمی هستید بهتر است از دیوار پوش‌های چوبی استفاده کرد اما در آشپزخانه‌های مدرن پوشش‌های فلزی کاربرد بیشتری دارند.

انواع پوشش برای دیواره آشپزخانه

استفاده از رنگ های پلاستیکی و آکریلیک

از گذشته تاکنون استفاده از رنگ برای پوشش دیوار آشپزخانه یک گزینه مقرون به صرفه و رایج بوده است. استفاده از رنگ های آکریلیکی و پلاستیکی به فضا رنگ و انرژی خاصی می‌بخشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این متریال مقاومت در برابر آب، سرعت بالای خشک شدن، مقرون به صرفه، اجرای سریع، ماندگاری بالا و عدم پوسیدگی است. به لحاظ مقاومت شباهت زیادی با رنگ های مدرن دارد و شما می‌توانید هر طیف رنگی را برای پوشش دیوارها انتخاب کنید.

کاشی و سرامیک، رایج ترین پوشش

غیر ممکن بود کسی در گذشته آشپزخانه خود را تعمیر کند و از کاشی و سرامیک برای کف و دیوار آشپزخانه استفاده نکند. این متریال محبوب ترین و رایجترین متریال است. با وجود عرضه پوشش‌های جدید، اما بازهم استفاده از کاشی و سرامیک در طرح‌ها و فرم های مختلف رواج دارد. ماندگاری طولانی مدت، سرعت اجرا، تمیز کردن و نگهداری آسان، تنوع در سبک و رنگ همگی از ویژگی‌های ارزنده‌ این پوشش است. شما می‌توانید با طرح‌های مختلف کاشی و سرامیک ایده های زیبایی را روی دیوارها پیاده کنید. مقاومت این متریال بسیار بالاست به طوری که بخار، رطوبت، ضربه و سایر عوامل محیطی هیچ گونه تأثیری روی رنگ، کیفیت و ماندگاری سرامیک ها نخواهد داشت.

دیوار پوش چوبی، متریالی رایج برای سبک‌های روستیک و کانتری

اگر به دنبال خلق فضایی ایده آل و گرم هستید از متریال چوب برای پوشش دیوار آشپزخانه استفاده کنید. در آشپزخانه‌هایی که سبک روستیک و کانتری دارند استفاده از چوب برای پوشش دیواره یک انتخاب خاص و فوق العاده است. در آشپزخانه‌های مدرن هم از این متریال در کنار متریال های دیگر مانند فلز استفاده می‌شود. اگر آشپزخانه مدرن شما دارای رنگ های سردی است با استفاده از دیوار پوش چوبی فضا را گرم و صمیمی کنید و کمی تعادل را ایجاد کنید. دیوار پوش‌های چوبی به صورت پانل های پیش ساخته عرضه می‌شوند و بعد روی دیوارها نصب می‌شوند. این متریال استحکام بالایی در برابر رطوبت و بخار دارد.

دیوار پوش وینیل، مقرون به صرفه ترین دیوار پوش آشپزخانه

یکی از مقرون به صرفه ترین و رایج ترین پوششی که برای دیوار آشپزخانه استفاده می‌شود دیوار پوش وینیل است. نصب و اجرای این دیوار پوش بسیار راحت است و افراد می‌توانند متناسب با بودجه‌ خود بهترین دیوار پوش را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. وینیل به راحتی تمیز می‌شود و لک و کثیفی روی آن باقی نمی‌ماند.

سنگ طبیعی، یک دیوار پوش شیک و زیبا

استفاده از سنگ طبیعی برای پوشش دیوار آشپزخانه ظرافت و زیبایی خاصی دارد. پوشش‌ها و متریالهای طبیعی برای ایجاد فضاهای راحت و آرام‌بخش گزینه‌ ایده آلی هستند. این متریال کمی هزینه‌بر است اما طول عمر بسیار بالایی دارد. سنگ‌های طبیعی از نظر رنگ و بافت تنوع بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید با توجه به سبک و سلیقه‌ خود بهترین مدل را انتخاب کنید. در دکوراسیون های مدرن استفاده از سنگ طبیعی باعث ایجاد فضایی متعادل و هماهنگ می‌شود و حس حضور در طبیعت را برای ساکنین ایجاد می‌کند.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون آشپزخانه

این روزها برای هر آشپزخانه با هر سبکی یک پوشش مناسب عرضه شده است. پوشش دیوار آشپزخانه باید در برابر آب، دما، بخار، چربی و … مقاوم باشد و به راحتی قابلیت شستشو داشته باشد. این روزها کاغذهای دیواری کاربرد گسترده‌ای در آشپزخانه‌های مدرن دارند. اگر می‌خواهید دیوارهای آشپزخانه را نقش‌ها و طرح‌های زیبا فرا بگیرد به دنبال کاغذ دیواری باشید. این متریال در مدل‌های ساده و طرح دار وجود دارد و به راحتی می‌تواند روی دیوار آشپزخانه نصب شود. کاغذ دیواری مقرون به صرفه است و به راحتی اجرا و نصب می‌شود. برای نصب این متریال نیازی به هیچ گونه زیرسازی نیست و به راحتی می‌توان یک روزه نصب کرد.

فولاد ضد زنگ، متریالی با ویژگی‌ها برجسته

برای دیوار آشپزخانه متریال های مختلفی معرفی شد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این بین فولاد ضد زنگ هم به عنوان عنصر دکوراتیو استفاده می‌شود. استفاده از این دیوار پوش رواج چندانی ندارد اما مزیت‌های آن نسبت به سایر متریال ها بیشتر است.

این متریال در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و در آشپزخانه‌های صنعتی که سطح دما بسیار زیاد است یک انتخاب ایده آل است. تمیز کردن فولاد بسیار راحت است و هیچ گونه لک و کثیفی روی آن باقی نمی‌ماند. این دیوار پوش برای آشپزخانه‌های مدرن و صنعتی انتخاب بهتری است و به خوبی با تجهیزات آشپزخانه همخوانی دارد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پرس‌فا و لینک مستقیم بلا مانع است.